PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : نحوه تمرین کردن ساز



Saze Biseda
04-07-2012, 12:23
دوستان این تاپیک رو ایجاد کردم که نحوه و روشی که برای تمرین ساز دارین رو بذارین
ان شالله که مورد استفاده دیگر عزیزان قرار بگیره
ممون

farzad25325
04-07-2012, 12:29
ممنون عزیزم!:ds6a5d:
کار خوبی کردی!اینجوری میتونیم از گفته ی دوستان استفاده کنیم!:4d564ad6:

farzad25325
04-07-2012, 12:31
به نظر من اگه هنرجو همون اول کار سلفژ خودشو قوی کنه خیلی خوب میتونه قطعه ها رو بنوازه!:128fs318181:

Saze Biseda
04-07-2012, 12:37
خواهش میکنم :thanks:

Saze Biseda
04-07-2012, 12:40
خودم میزان میزان میزنم وقتی حفظ شدم میرم میزان بعدی
ولی یه اشکالی که دارم باید حلش کنم درس های قبلی رو تمرین نمیکنم

farzad25325
04-07-2012, 13:01
به نظر من اول نت به نت بدون ریتم بزنیم وقتی نت هارو فهمیدیم بعد با ریتم بزنیم!:(43):

کاظم
04-20-2012, 04:43
با عرض سلام به نظر شما چقدر طول میکشه بشه حرفه ای سه تار زد؟ من 2ماه دست وپا شکسته بدون استاد میزنم ولی پیشرفتم خیلی کمه

piano4all
04-20-2012, 10:34
با عرض سلام به نظر شما چقدر طول میکشه بشه حرفه ای سه تار زد؟ من 2ماه دست وپا شکسته بدون استاد میزنم ولی پیشرفتم خیلی کمه

بدون استاد 10 ساله دیگه هم حرفه ای نمیشید :riz277:

البته نه هر استادی :65d6a5d6s:

Neda_A67v
04-20-2012, 10:39
با عرض سلام به نظر شما چقدر طول میکشه بشه حرفه ای سه تار زد؟ من 2ماه دست وپا شکسته بدون استاد میزنم ولی پیشرفتم خیلی کمه

درود بر دوست عزیز . به انجمن خوش آمدید . :riz304:

یادگیری سه تار به نظر من این نیست تعداد سالهایی رو که سه تار میزنی بشماری و بگی که چقدر سه تار میزنی . به این نیست . بلکه به مهارت هست. خیلی از افراد در همون 2-3 سال اول با مهارت خاصی می نوازند . اما بعضی ها هم هستن که حتی 10 سال هم شده دارند نوازندگی می کنن ولی با مهارت نیست . نمونشو خودم دیدم . پس به اینکه چند سال طول میکشه که شما سه تار رو حرفه ای بزنید نمیشه سال خاصی رو گفت . این به پشتکار شما بستگی داره . واسه اینکه بتونید چقدر وقت و زمان و عشق رو روی این هنر بگذارید و یاد بگیرید . البته من خودم هفته ی پیش بهم یه نفر گفت هر کس بتونه ردیف میرزاعبدالله رو بزنه تو سه تار به یه جایی رسیده . البته این فردی که به من گفت خودش خیلی با تجربه بود !
در هر صورت به پشتکار , علاقه, هوش و استعداد شما و شرایط بستگی داره .
این نظر من بود . موفق باشید دوست من :bunnyearsmiley:

Farziyan
04-20-2012, 11:15
درود بر دوست عزیز . به انجمن خوش آمدید . :riz304:

یادگیری سه تار به نظر من این نیست تعداد سالهایی رو که سه تار میزنی بشماری و بگی که چقدر سه تار میزنی . به این نیست . بلکه به مهارت هست. خیلی از افراد در همون 2-3 سال اول با مهارت خاصی می نوازند . اما بعضی ها هم هستن که حتی 10 سال هم شده دارند نوازندگی می کنن ولی با مهارت نیست . نمونشو خودم دیدم . پس به اینکه چند سال طول میکشه که شما سه تار رو حرفه ای بزنید نمیشه سال خاصی رو گفت . این به پشتکار شما بستگی داره . واسه اینکه بتونید چقدر وقت و زمان و عشق رو روی این هنر بگذارید و یاد بگیرید . البته من خودم هفته ی پیش بهم یه نفر گفت هر کس بتونه ردیف میرزاعبدالله رو بزنه تو سه تار به یه جایی رسیده . البته این فردی که به من گفت خودش خیلی با تجربه بود !
در هر صورت به پشتکار , علاقه, هوش و استعداد شما و شرایط بستگی داره .
این نظر من بود . موفق باشید دوست من :bunnyearsmiley:

کاملا موافقم

Saze Biseda
04-20-2012, 12:46
دوستان بهتر نیست نحوه تمرین کردن خودنون رو بگین

Farziyan
04-20-2012, 12:50
والا من اولین روزی که درس میگیرم درسم رو درمیارم و هر روز دو سه بار میزنمش و درسهای قبلی رو اگه وقت کنم دوره میکنم

naZii
04-20-2012, 14:42
من هر دفعه که درس جدید میگیرم اول جزء به جزء نتاشو در میارم و دفعه ی دوم کامل میزنم.و هر دفعه که میخوام تمرین کنم اول درسای قبلی رو دوره میکنم تا دستم گرم بشه و در آخر تمرین جدیدو چند بار میزنم

Farziyan
04-20-2012, 17:47
به نظر من روزی 10 ساعت تمرین لازمه

smh1989
04-20-2012, 18:08
یه شیوه که به نظر من خوب جواب میده اینه که البته منم ازش استفاده می کنم:
1- بعد از درس استاد و آمدن به منزل نت رو میزارم جلوم و قطعه نواخته شده توسط استاد ذوالفنون رو با نگاه به نت ها دنبال می کنم ... 3 بار که این کار رو تکرار کردم با نت خونی و صدای حنجره خودم با نت ها میخونمش
2-قطعه که تموم شد کتاب رو نگاه میکنم و خودم قطعه رو با دهنم اجرا میکنم و از روی نتها میخونمش
3- سه تار رو بر میدارم بدون نگاه کردن به نت و به صورت ذهنی همون نتهایی که خوندم رو با تصویر کردن نتشون و صداشون هم صداشون رو در میارم هم میزنمشون
4- میرم سراغ کتاب و بدون صدای اضافی با سه تار میزنمش
این تمرین روزانمه و حد اقل 6 ساعت زمان میبره...

Farziyan
04-20-2012, 18:41
محمد پس کی کار میکنی ؟؟؟؟

setaramooz
04-20-2012, 19:12
من اول وزن و ریتم رو با دست می زنم، بعد نت خونی متناسب با وزن می کنم و بعد با ساز می زنم، و این روشیه که استادمون میگه انجام بدید.

Farziyan
04-20-2012, 19:48
بچه ها از من به شما نصیحت اول سعی کنید گوشی بزنید بعد با نت چک کنید

piano4all
04-20-2012, 19:53
بچه ها از من به شما نصیحت اول سعی کنید گوشی بزنید بعد با نت چک کنید

دوست عزیزتر از جان ، اتفاقا ابتدا با نت بزنید تا در چارچوب ریتم و زمان قرار بگیرید و درک تون نسبت به ریتم اون آهنگ بالا بره . بعد برای درک بهتر و فهمیدن حس قطعه و احساسات آهنگ با شنیدن موسیقی رو بهتر اجرا کنید .

به امید روزی که در خانه هر ایرانی یه پیانو باشه :auizz3ffy9vla57584x :auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy 9vla57584x:auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy9vla57584x :auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy 9vla57584x

naZii
04-20-2012, 19:54
گوشی کار کردن خیلی خوبه ولی وقتی استادم برام یه کاره جدید رو میزنه و من با گوشیم ضبطش میکنم انقدر کیفیت صدا خوب نیست که بتونم تشخیص بدم چه نتی داره زده میشه:dadad4:
ولی سعی میکنم تا میتونم اون قطعه که استادم نواخته رو گوش کنم که ملکه ی ذهنم بشه و تشخیص بدم که چه ریتمی رو باید کار کنم
من فکر میکنم که دوستانی که به صورت تخصصی با تئوری موسیقی آشنا نیستن و فقط در حد موسیقی ایرانی بلدن اگر میخوان نوازنده های بزرگی باشن حتما باید تئوری موسیقی رو به خوبی بلد باشن..متاسفانه حتی خیلی از استادا هم تئوری موسیقی رو به خوبی بلد نیستن و یه آشناییت نسبی با اون دارن:sad:

piano4all
04-20-2012, 20:03
به نظر بنده حقیر ، باید هنرجو هم به گوش وابسته باشه و هم به نت . اما ضعف در هر کدام باعث میشه دیرتر موسیقی رو درک کند .

اون هم نت :1dco2x0p1lilzhfpg1t

حالا نمیدونم . شاید هم اساتید الان خیلی مایل نیستند .

خیلی از اساتید هم از این نقطع ضعف هنرجو سو استفاده میکنند و شب قبل یه آهنگی رو خودشون با نت تمرین می کنند و فردا همون رو یاد هنرجو میدن و این می شه درس هنرجو

متاسفانه


اگر موسیقی با کیفیت گوش میتونید بدید و نت اون رو در بیارید پس چه لزومی داره نت رو یاد بگیرید . آموزش سینه به سینه رو شروع کنید که نیازی به نت نداره

smh1989
04-20-2012, 20:09
محمد پس کی کار میکنی ؟؟؟؟

روزای کاری 2 تا 3 ساعت تمرین دارم روزای بی کاری 6 تا 8 ساعت ... البته من زیاد روی تمرین استاد وقت نمیذارم و بیشتر بداهه نوازیم رو قوی میکنم و البته روی کارا و کتابای استادای دیگه هم کار می کنم ... در کل تعریف نمیخوام بکنم ولی خداوکیل یه چهار مضراب رو توی 10 دقیقه درش میارم... بس که نشستم چشم بسته کار کردم و باهه زدم و واسشون نت نوشتم دیگه دستم روون شده...

naZii
04-20-2012, 20:09
به نظر بنده حقیر ، باید هنرجو هم به گوش وابسته باشه و هم به نت . اما ضعف در هر کدام باعث میشه دیرتر موسیقی رو درک کند .

اون هم نت :1dco2x0p1lilzhfpg1t

حالا نمیدونم . شاید هم اساتید الان خیلی مایل نیستند .

خیلی از اساتید هم از این نقطع ضعف هنرجو سو استفاده میکنند و شب قبل یه آهنگی رو خودشون با نت تمرین می کنند و فردا همون رو یاد هنرجو میدن و این می شه درس هنرجو

متاسفانه


اگر موسیقی با کیفیت گوش میتونید بدید و نت اون رو در بیارید پس چه لزومی داره نت رو یاد بگیرید . آموزش سینه به سینه رو شروع کنید که نیازی به نت نداره
منظورتون اینه که تئوری موسیقی خیلی هم اهمیت نداره؟!!!من متوجه منظورتون نشدم:riz273:

piano4all
04-20-2012, 20:16
ببخشید اگر منظورمو بد بیان کردم

حتما سلفژ رو زیاد شنیدید . اما واقعا سلفژ چکار میکنه ؟

سلفژ رو چی می دونید ؟

ممنون میشم توضیح بفرمایید .

راستی چند وقته ساز می نوازید ؟

Nafas
04-20-2012, 20:18
دوست عزیزتر از جان ، اتفاقا ابتدا با نت بزنید تا در چارچوب ریتم و زمان قرار بگیرید و درک تون نسبت به ریتم اون آهنگ بالا بره . بعد برای درک بهتر و فهمیدن حس قطعه و احساسات آهنگ با شنیدن موسیقی رو بهتر اجرا کنید .

به امید روزی که در خانه هر ایرانی یه پیانو باشه :auizz3ffy9vla57584x :auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy 9vla57584x:auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy9vla57584x :auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy 9vla57584x


دوست عزیز ساز ایرانی خیلی با پیانو فرق داره
گوشی کار کردن این حسن رو داره که نوازنده گوشش قوی تر میشه و در بداهه نوازی خیلی تاثیر داره
اصلا بالاترین درجه موسیقی ایرانب بداهه نوازی هست که با نت جور در نمیاد:ad54ad:

smh1989
04-20-2012, 20:20
علی آقا درست میگن به نظر من باید جفتش رو قوی کنیم اما یه نکته بسیار مهم در صحبتهای داداش حسین هست اونم اینه که:

موسیقی یعنی گوش... واقعا هم همینه این گوش هست که نت و کوک بم و زیر و احساس رو درک می کنه... تمام این نت ها سلفژها آکوردها پرده ها مضرابها ریتم ها واسه اینه که گوش بشنوه و لذت ببره و به نظر من تا گوش قوی نباشه بقیه اینا کشک میشه... باید خیلی روی گوش کار کرد... استادای بزرگ همیشه به هنرجو هاشون توصیه میکنن درسا رو از روی نت بزنین و جدا از درس هر آهنگی رو تونستین گوشی بزنین تا گوشتون قوی بشه...من هم همینه کارم اول سفت تمرین میکنم بعد میرم تو کار گوشی زدن و بداهه که تاثیرش فوق العاده هست مثلا آهنگی رو که دوست دارم میزان به میزان میشینم گوشی میزنم

naZii
04-20-2012, 20:23
ببخشید اگر منظورمو بد بیان کردم

حتما سلفژ رو زیاد شنیدید . اما واقعا سلفژ چکار میکنه ؟

سلفژ رو چی می دونید ؟

ممنون میشم توضیح بفرمایید .

راستی چند وقته ساز می نوازید ؟
سلفژ بیان نت ها با صداست اگر اشتباه نکنم.ساز انسانیه.
من حدود 9 ماهه که سه تار میزنم.بازم منظورتونو توضیح ندادین!!!

smh1989
04-20-2012, 20:28
البته علی آقا جسارت نشه اما به گفته خواهر عزیزم موسیقی ایرانی با اونوری فرق داره توی موسیقی اونوری اصلا بداهه با پیانو بی معنیه و کل کارها کلیشه مخصوص داره اما موسیقی سنتی ایران ستون اصلیش بداهه نوازی و انتقال حس هست که تا گوشی نزده باشی و کلیشه ای بار اومده باشی نمیتونی پیشرفت آنچنانی داشته باشی و اگه یه آهنگ رو بشنوی تا نتش نباشه نمی تونی بزنیش که این یه ضعفه... گوشی زدن بسیار موثره واسه یادگیری جواب آواز و اجرا روی سن... متاسفانه باید جواب آواز رو کار کرده باشین تا بدونید بنده چی میگم... در موسیقی وارداتی اصلا جواب آوازی نداریم پس گوش حرف اول رو میزنه بعد قالب و کلیشه که نت میشه و سلفژ که صد البته اونا هم مفیده و یه موسیقیدان خوب تئوریسین خوبی هم باید باشه و بتونه با دهانش نتهای حنجرش رو استخراج کنه

Nafas
04-20-2012, 20:32
آقا به موسیقی وارداتی هم توهین نکنیم
من بشخصه عاشق پیانو و ویلن هستم ولی فقط در قالب کلاسیک
و دوست ندارم کارهایی رو که با این سازا زدن که در قالب موسیقی ایرانی هستند

piano4all
04-20-2012, 20:38
دوستان من یکبار گفتم که دو سال سنتور نواختم و تا ردیف صبا پیش رفتم . مقداری هم ردیف پایور و در تار نوازی هم دستی داشتم . هنوز که هنوزه من هم سعی می کنم برای بهتر اجرا کردن آثار کلاسیک صد ها بار اون رو بشنوم . اما شنیدنی با تفکر . نه به منظور بداهه نوازی .
برای بداهه نوازی باید قدم اول رو بردارید و اون حفظ کردن ردیف هست .

اگر کتاب آموزش قراره بنوازید . اگر ریز رو بد اجرا می کنید . اگر مفهوم دراب برای شما جا نیافتاده
اگر تو چهار مضراب ها انگشتان ورزیده ندارید و هزاران اگر دیگر . باید بدنبال پرورش گوش باشید یا نت خوانی رو تقویت کنید ؟

تمام عوامل باید در کنار هم باشند .

بار ها شنیده اید که بتههون بعد از 30 سالگی دچار کم شنوایی شد و بتدریج این مشکل بیشتر . اما یادتون باشه ایشون بهترین آثار خودشو زمانی که کر شد ساخت .

گوش درون

مراحل پیشنهادی . 1 : حفظ کردن آهنگ تا اونجایی که بتونیم قطعه مورد نظر رو زمزمه کنیم . که این شرط با گوش دادن میسر خواهد شد

2 : شناخت بهتر آهنگ مورد نظر از لحاظ تکنیک : که باز با گوش داد تا بهتر درک کرد

3 : سلفژ کردن قطعه مورد نظر (( من آخر سر یه تاپیک جامع در مورد سلفژ خواهم زد )) :p7977cujr38iyymsu8:

البته 4 و 5 و 6 و .....

هم داره

من هم تجربه های خودمو میگم وگرنه من هم مثل شما ، هنرجویی جوان هستم :thanks: در پی کسب مهارت و تخصص :smilies-azardl (181

نکته آخر . ساز پیانو با سه تار با تنبک با طبل بزرگ هیچ فرقی ندارند . همشون دارند یه حرفی رو می زنند

بیان احساسات

naZii
04-20-2012, 20:39
خوب هر کسی یه سلیقه ی شخصی داره...ولی تئوری موسیقی ایرانی از مشکلات زیادی بر خورداره که تئوری موسیقی اصلی از این ایرادا نداره...از نظر من این یه ضعفه که ما میگیم همش با حسمون کار میکنیم و توی تئوری موسیقی نمیگنجه!!!!!:musik05:

smh1989
04-20-2012, 20:39
منم هر سازی رو در جایگاه موسیقیایی و اقلیمیش دوست دارم توهین هم گمون نکنم کرده باشما آبجی:sad:

Nafas
04-20-2012, 20:42
دوستان من یکبار گفتم که دو سال سنتور نواختم و تا ردیف صبا پیش رفتم . مقداری هم ردیف پایور و در تار نوازی هم دستی داشتم . هنوز که هنوزه من هم سعی می کنم برای بهتر اجرا کردن آثار کلاسیک صد ها بار اون رو بشنوم . اما شنیدنی با تفکر . نه به منظور بداهه نوازی .
برای بداهه نوازی باید قدم اول رو بردارید و اون حفظ کردن ردیف هست .

اگر کتاب آموزش قراره بنوازید . اگر ریز رو بد اجرا می کنید . اگر مفهوم دراب برای شما جا نیافتاده
اگر تو چهار مضراب ها انگشتان ورزیده ندارید و هزاران اگر دیگر . باید بدنبال پرورش گوش باشید یا نت خوانی رو تقویت کنید ؟

تمام عوامل باید در کنار هم باشند .

بار ها شنیده اید که بتههون بعد از 30 سالگی دچار کم شنوایی شد و بتدریج این مشکل بیشتر . اما یادتون باشه ایشون بهترین آثار خودشو زمانی که کر شد ساخت .

گوش درون

مراحل پیشنهادی . 1 : حفظ کردن آهنگ تا اونجایی که بتونیم قطعه مورد نظر رو زمزمه کنیم . که این شرط با گوش دادن میسر خواهد شد

2 : شناخت بهتر آهنگ مورد نظر از لحاظ تکنیک : که باز با گوش داد تا بهتر درک کرد

3 : سلفژ کردن قطعه مورد نظر (( من آخر سر یه تاپیک جامع در مورد سلفژ خواهم زد )) :p7977cujr38iyymsu8:

البته 4 و 5 و 6 و .....

هم داره

من هم تجربه های خودمو میگم وگرنه من هم مثل شما ، هنرجویی جوان هستم :thanks: در پی کسب مهارت و تخصص :smilies-azardl (181

نکته آخر . ساز پیانو با سه تار با تنبک با طبل بزرگ هیچ فرقی ندارند . همشون دارند یه حرفی رو می زنند

بیان احساسات

اینو که میگین ردیف رو کاملا باید حفظ کرد رو قبول دارم
به هر حال نظر شما برای من محترمه

naZii
04-20-2012, 20:46
علی اقا منم با شما کاملا موافقم.من فکر میکنم که اول باید تئوری رو قوی کنیم تا در حدی بشیم که بداهه نواز خوبی بشیم با اصول و هوشمندانه..نه الکی و از روی حس

smh1989
04-20-2012, 20:57
دوستان من یکبار گفتم که دو سال سنتور نواختم و تا ردیف صبا پیش رفتم . مقداری هم ردیف پایور و در تار نوازی هم دستی داشتم . هنوز که هنوزه من هم سعی می کنم برای بهتر اجرا کردن آثار کلاسیک صد ها بار اون رو بشنوم . اما شنیدنی با تفکر . نه به منظور بداهه نوازی .
برای بداهه نوازی باید قدم اول رو بردارید و اون حفظ کردن ردیف هست .

اگر کتاب آموزش قراره بنوازید . اگر ریز رو بد اجرا می کنید . اگر مفهوم دراب برای شما جا نیافتاده
اگر تو چهار مضراب ها انگشتان ورزیده ندارید و هزاران اگر دیگر . باید بدنبال پرورش گوش باشید یا نت خوانی رو تقویت کنید ؟

تمام عوامل باید در کنار هم باشند .

بار ها شنیده اید که بتههون بعد از 30 سالگی دچار کم شنوایی شد و بتدریج این مشکل بیشتر . اما یادتون باشه ایشون بهترین آثار خودشو زمانی که کر شد ساخت .

گوش درون

مراحل پیشنهادی . 1 : حفظ کردن آهنگ تا اونجایی که بتونیم قطعه مورد نظر رو زمزمه کنیم . که این شرط با گوش دادن میسر خواهد شد

2 : شناخت بهتر آهنگ مورد نظر از لحاظ تکنیک : که باز با گوش داد تا بهتر درک کرد

3 : سلفژ کردن قطعه مورد نظر (( من آخر سر یه تاپیک جامع در مورد سلفژ خواهم زد )) :p7977cujr38iyymsu8:

البته 4 و 5 و 6 و .....

هم داره

من هم تجربه های خودمو میگم وگرنه من هم مثل شما ، هنرجویی جوان هستم :thanks: در پی کسب مهارت و تخصص :smilies-azardl (181

نکته آخر . ساز پیانو با سه تار با تنبک با طبل بزرگ هیچ فرقی ندارند . همشون دارند یه حرفی رو می زنند

بیان احساسات

فرمایش شما متین اما حرف ما چیز دیگه ای بود بنده خواننده سنتی هم هستم و سلفژ رو که میفرمایید سالها پیش کار کردم و اکنون نیز در تمام زندگی روزمره ،خوانندگی،نوازندگی و حتی حرف زدن بنده موثره و باهاش سرو کار دارم ردیف آوازی استاد دوامی و استاد شجریان رو هم حفظم خوب حالا که اون حرفا رو زدم دلیل نمیشه اینا رو نادیده گرفته باشم... همه این عوامل مکملند اما چربش گوش بیشتره چرا؟ چون باید نغمه و ناله و داد و بیداد رو بتونی از هم تشخیص بدی... همونطور که گفتم پیانو کلیشه خاص خودش رو داره بتهوون هم چون کلیشه ساز حرفه ای و استاد قالب سازی و آهنگسازی کلاسیک بود و از اونجایی که با وجود درک بالای نوازندگان دور و برش از تئوری و نت و سلفژ بعد از کر شدنش واقعا دیگه نیاز به گوش نبود واسه همین استادانه می ساخت و از اونور استادانه نواخته می شد اما مطمئن باش اگر استاد نی داوود،شجریان،علیزاده،صبا، عبادی،هرمزی،فروتن،دوامی و غیره از نعمت گوش بی بهره میشدند (در جوانی) اصلا به این مدارج نمیرسیدند چون حس ساز ایرانی با کلاسیک کلا فرق می کنه.. شما که سنتی کار کردی واقعا فرق بین سنتی و کلاسیک رو متوجه نمیشین؟؟ یا نمیخواین فرقی قائل بشین؟ برادر من از این مقام تا آن مقام فرق بین زمین تا خورشیده... اصلا شباهتی بین حس هاشون نیست بین بیانشون نیست بین دستگاهشون نیست بین اصول و ردیفشون نیست... درسته موسیقی و همه سازها بیان احساس رو انجام میدن اما جدا این حس و اون حس اصلا قابل قیاس نیستن چون حرف و فرهنگشون فرق می کنه... تجدید نظری چند در بیانات خود عرضه دارید تا پرده های موسیقی درجه خود را حفظ کنند... تئوری عالیه سلفژ لازمه بدون نت ریزه کاری ها رو نمی فهمیم اما و اما گوش باید داشت تا بتوان نواخت(بتهوون هرگز بعد از کر شدن ننواخت چون نمیتوانست) موسیقی یعنی شنیدن آنچه دل سودا میکند


علی اقا منم با شما کاملا موافقم.من فکر میکنم که اول باید تئوری رو قوی کنیم تا در حدی بشیم که بداهه نواز خوبی بشیم با اصول و هوشمندانه..نه الکی و از روی حس

خواهر گلم این دستگاه های موسیقی و ردیف رو که میگید همه از روی حس درونی و حالات روحی و روانی بعد از نواختن اون نامگذاری و دسته بندی شده ... موسیقی بدون حس یعنی سر و صدای الکی تولید کردن... باید حسش کنی تا ارزشش رو بفهمی.. من از همون ماه اول واسه دل و حس خودم بداهه می زدم تا بتونم حسم رو روی سازم پیاده کنم و حرف دلم رو از گلوی سازم بشنوم...

Nafas
04-20-2012, 21:07
منظور ثریا الکی زدن بود
وگرنه موسیقی یعنی حس

naZii
04-20-2012, 21:09
نفس جان راست میگن.منظور من الکی زدنه.هنر کلا یعنی بیان احساسات درونی وموسیقی که جای خاصی داره.و اگر احساسات دخیل نباشن کار موفق نخواهد بود.

setaramooz
04-21-2012, 00:03
دوست عزیزتر از جان ، اتفاقا ابتدا با نت بزنید تا در چارچوب ریتم و زمان قرار بگیرید و درک تون نسبت به ریتم اون آهنگ بالا بره . بعد برای درک بهتر و فهمیدن حس قطعه و احساسات آهنگ با شنیدن موسیقی رو بهتر اجرا کنید .

به امید روزی که در خانه هر ایرانی یه پیانو باشه :auizz3ffy9vla57584x :auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy 9vla57584x:auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy9vla57584x :auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy9vla57584x:auizz3ffy 9vla57584x

پیانو گرونه خو!!! زور خیلی ها مثه من نمیکشه بخرن!:riz273:

piano4all
04-21-2012, 00:35
اول از همه تبریک برای شکل جدید سایت

دوم (( به قول استاد عزیزم اگر استاد صبا در دانشکده های مطرح دنیا تحصیل می کردند دست کمی از بتهوون نداشتند و اگر بتهوون موسیقی ایرانی را تحصیل میکردند دست کمی از صبا نداشتند ))

بگذریم از اینها

سلفژ رو برامون چجور تعریف میکنید ؟

اینکه در گوشه سلمک قطعه ای رابشنوید و مو به مو اونو ادا کنید (( کپی کردن )) جزء کوچک سلفژ می باشد

شاید تا به حال قطعه ای را شنیده باشید که خیلی دوستش بدارید مثلا یک تصنیف قدیمی .

آیا توانایی این رو دارید که اون رو برای یک نوازنده سه تار یا پیانیست بنویسید ؟

اصلا تقصیر من هست که اینقدر گفتم پیانووووووووووووووو . بابا کلاسیک رو بی خیال بشید لطفا

گوش درون ربطی به سبک خاص موسیقی نداره . چه ربطی به فرهنگ داره ؟ ژان دورینگ باید بیاد تا موسیقی ایرانی رو به نت بنویسه . شاید حس کرد اون گنجینه هم داره از بین می ره .

جبهه نگیرید به سبک موسیقی مورد علاقتون چون همه اینها یه حرف می زنند بیان احساسات . گوش ساده ترین ابزار احساسات هست .

جور دیگر باید دید . یادمه به استاد محمد فیروزی سال 1381 گفتم استاد چجوری میشه فهمید یک موسیقی 4/4 هست یا 6/8 ؟ گفت باید زیاد گوش بدی . باید تجربه کنی .

الان خندم می گیره از این حرف . چه استاد با حالی که تو گروه مشکاتیان نوازنده عود بود . می خواست با تجربه کسر میزان رو درک کنه.

شما کسر میزان یک تصنیف رو چجوری درک میکنید ؟ با تجربه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

smh1989
04-21-2012, 01:22
عزیز از بحث خارج شدیم و بی ارتباط با تایپیک داریم جلو میریم به توصیه مدیر محترم عمل می کنیم و بحث رو دیگه ادامه نمیدیم با عرض پوزش و اینکه هر کس سلیقه نظر درک و فهم و استعداد خاص خودش رو داره ایشالله با اندیشه خوب خود پیروز خواهید شد ممنون... بچه ها روش های تمرین رو ادامه بدید

نصيري
05-12-2012, 12:51
دوست عزيز براي ياد گيري هرچيزي نياز به يه نفري هست كه زود تر از شما به اين مسير قدم گذاشته باشه وتجربه بيشتري داشته باشه

mint
05-30-2012, 21:57
سلام به همه دوستان راستش چند ماهی میشه شروع کردم کتاب زنده یاد ذوالفنون قسمت ماهور رو تموم کردم راستش همه اجراهاشو میتونم بزنم ولی احساس میکنم خیلی خوب نیست و هر کاری میکنم ریزه کاریا و جاهای سختش رو زیاد تمرین کنم ولی فکر میکنم همش دارم در جا میزنم اگه کسی تجربه ای داره منو کمک کنه . help me out !!!!!!:musik05:

چكاوك
05-30-2012, 22:00
یه قطعه اجرا کنین بزارین ببینیم چه جوریه انشاالله که بتونیم کمک کنیم

Neda_A67v
05-31-2012, 09:24
سلام به همه دوستان راستش چند ماهی میشه شروع کردم کتاب زنده یاد ذوالفنون قسمت ماهور رو تموم کردم راستش همه اجراهاشو میتونم بزنم ولی احساس میکنم خیلی خوب نیست و هر کاری میکنم ریزه کاریا و جاهای سختش رو زیاد تمرین کنم ولی فکر میکنم همش دارم در جا میزنم اگه کسی تجربه ای داره منو کمک کنه . help me out !!!!!!:musik05:

درود :bunnyearsmiley:
اول از هر چیزی به انجمن خوش آمدید .:ds6a5d:
دوست عزیز همه اول همینطور هستند . شما نباید از خودتون توقع داشته باشید که مثل استادتون یا مثل شخصی که چندین سال سه تار میزنه بنوازید .
باید بیشتر تمرین کنید ... بیشتر وقت بگذارید ... نباید در جا بزنید . کتابهای استاد ذوالفنون هم بعضی جاهاش سخت هست و به این خاطر هست که همه نتونن ادامه بدن و در واقع کسی که واقعاً تواناییشو داره ادامه بده ...
پیروز باشید :riz304:

mint
06-01-2012, 20:46
سلام این قطعه چهار مضراب کتاب ذوالفنون که خوب فکر میکنم خیلی خوب نزدم . نمی دونم چرا میخوام ضبط کنم خوب در نمیاد امیدوارم کمکی کنه [Only registered and activated users can see links]

naZii
06-01-2012, 21:14
سلام این قطعه چهار مضراب کتاب ذوالفنون که خوب فکر میکنم خیلی خوب نزدم . نمی دونم چرا میخوام ضبط کنم خوب در نمیاد امیدوارم کمکی کنه [Only registered and activated users can see links]
lمرسی دوست عزیز از اینکه کار گذاشتین..خیلی خوب بود..ممنون:128fs318181:

چكاوك
06-01-2012, 21:40
سلام این قطعه چهار مضراب کتاب ذوالفنون که خوب فکر میکنم خیلی خوب نزدم . نمی دونم چرا میخوام ضبط کنم خوب در نمیاد امیدوارم کمکی کنه [Only registered and activated users can see links]
با اجازه از دوستان
در کل باید یه سری تمرین برای پنجه انجام بدی که دستت روان بشه.مضراب ها بعضی هاش عالی بود ولی بعضی هاش ضعیف سعی کن محکم در عین حال با لطافت مظراب بزنی
این تمرینات رو انجام بده یه فایل هم میزارم با اون گوش بده و تمرین کن که سرعت دستت بره بالا
تمرین اول دو انگشت یک ((ر)) انگشت دوم((می)) انگشت سوم((فا))
تمرین دوم دو انگشت یک ((ر)) انگشت دوم((می)) انگشت یک ((فا)) انگشت دوم ((سل )) انگشت سوم((لا)) و در برگشت هم همین انگشت گذاری رو انجام بده
امیدوارم ثمر بخش باشه
[Only registered and activated users can see links]