پرطرفدارترین پیست های اسکی تهران را بشناسید

به گزارش مجله تار و سه تار، پیست های اسکی تهران در فصل زمستان از شلوغ ترین مکان های تفریحی هستند و جمعیت زیادی برای گذراندن یک روز مهیج به پیست های اسکی می فرایند.

پرطرفدارترین پیست های اسکی تهران را بشناسید

پیست های اسکی تهران در نقاط مختلف اطراف مرکز قرار دارند و در حدود چهار ماه در سال، از شرایط مناسبی برای اسکی کردن برخوردارند؛ البته سرگرمی در پیست های اسکی تهران به این ورزش محدود نمی گردد و افراد زیادی برای لذت بردن از یک روز برفی و دوری از شلوغی و روزمرگی داخل شهر به این مکان ها می فرایند.

با توجه به کوهستانی بودن اطراف شهر تهران، در بیشتر روزهای زمستان پیست های اسکی اطراف آن پوشیده از برف می شوند؛ بنابراین ممکن است حتی اگر داخل شهر آفتابی باشد، پیست های اسکی مملو از برف باشند. اگر ساکن شهر تهران یا حومه آن هستید می توانید یکی از پیست های اسکی تهران را انتخاب کنید و از برف بازی و اسکی کردن در آن لذت ببرید.

در حال حاضر، به دلیل شیوع ویروس کرونا از حدود دو سال گذشته تا به امروز، محدودیت هایی برای بازگشایی پیست های اسکی مرکز ایجاد شده است و در بازه هایی از زمان با وجود شرایط مساعد برای اسکی کردن، پیست ها بسته بودند؛ بنابراین اگر تمایل به استفاده از پیست های اسکی تهران دارید می توانید با استعلام تلفنی از محل مورد نظر خود، از شرایط مجموعه ها مطلع و سپس برای اسکی کردن راهی شوید. قیمت های ارائه شده نیز مربوط به زمستان سال 1400 است و به یاد داشته باشید قیمت های ارائه شده تنها هزینه ورودی را شامل می گردد و در صورت نداشتن لباس و تجهیزات لازم، باید هزینه اجاره وسایل را نیز بپردازید.

در این مقاله ما معروف ترین پیست های اسکی تهران را به شما معرفی می کنیم. امکانات و اطلاعات هر مجموعه نیز در هر قسمت به شما امکان تماس با مجموعه و استعلام از شرایط پیست را می دهد. این پیست ها امکانات مناسبی برای علاقه مندان به ورزش اسکی دارند و زیر نظر فدراسیون اداره می شوند؛ پس اگر اسکی باز حرفه ای هستید می توانید در مسابقات رسمی این پیست ها شرکت کنید.

پیست های اسکی تهران را بشناسید:

  • پیست اسکی توچال
  • پیست اسکی دیزین
  • پیست اسکی آبعلی
  • پیست اسکی شمشک
  • پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال بخشی از مجموعه سرگرمیی و ورزشی توچال در شمال تهران است که به دلیل دسترسی مناسب به این پیست از داخل شهر تهران، علاقه مندان به اسکی از این مجموعه استقبال زیادی می کنند. این مجموعه در انتهای خیابان ولنجک و در جوار بام تهران قرار گرفته است و چشم انداز زیبایی از شهر تهران دارد. در واقع بام تهران بلندترین نقطه مرکز به شمار می رود و در انتهای جهت جاده سلامتی توچال، ایستگاه اول تله کابین قرار گرفته است. در روزهای برفی، بام تهران به یکی از زیباترین نقاط شهر تهران بدل می گردد.

برای رسیدن به پیست اسکی توچال باید با تله کابین از ایستگاه اول تا ایستگاه هفت بروید. در طول جهت تله کابین از ایستگاه اول تا ایستگاه هفتم، یعنی مکان پیست اسکی، شما از ارتفاع 1,900 متری به ارتفاع 3,680 متری خواهید رفت. پیش از رسیدن به ایستگاه هفت، در ایستگاه های سه و پنج برای علاقه مندان به سایر سرگرمی های زمستانی، برف بازی و همچنین دوستداران رستوران ها امکاناتی واقع شده است. تله کابین جهتی معادل 15 کیلومتر را در رفت و برگشت طی می کند که پیمودن آن نزدیک به 80 دقیقه طول می کشد. خط تله کابین توچال یکی از طولانی ترین خطوط کابلی در جهان است و امکان تماشای زیباترین چشم انداز ها برفی در رشته کوه البرز را میسر می کند.

پس از رسیدن به ایستگاه هفتم تله کابین توچال می توانید از پیست های اسکی بین المللی با امکانات سرگرمیی و آموزشی لذت ببرید. پیست سرعت نیز در این مجموعه وجود دارد که برای حرفه ای ها طراحی شده است و طرفداران ویژه ای دارد. پیست اسکی توچال از نزدیک ترین پیست های نزدیک به مرکز در جهان محسوب می گردد و از سال 1393 تا به امروز، گواهی استاندارد جهانی دریافت کرده است.

اولین پیست این مجموعه پیست اسکی قله است که از پایین قله توچال شروع می گردد و تا هتل توچال ادامه دارد. در این جهت یک خط تله سیژ و یک تله اسکی نیز فعال است و می توانید جهتی به طول 1200 متر را در این پیست اسکی کنید. این پیست به دلیل ارتفاع بالا از نخستین پیست های برفگیر در کشور به شمار می رود و در سال های پر بارش تا هشت ماه از سال شرایط مناسب برای اسکی کردن دارد.

در قسمت غرب قله توچال نیز پیست دیگری واقع شده است که طول آن به 900 متر می رسد. ارتفاع بالاترین نقطه پیست دامنه غربی در حدود 3,750 متر است و تا نزدیک هتل در ارتفاع 3,550 متری امتداد دارد. در این پیست نیز یک خط تله سیژ فعالیت می کند. طولانی ترین و نیز نوسازترین پیست این مجموعه پیست اسکی بین ایستگاه هفتم تا پنجم است که طول آن به 5,500 متر می رسد. این جهت از نقطه ای به ارتفاع 3,750 متر شروع می گردد و تا ارتفاع 2,940 متری ادامه دارد. در این جهت تله سیژ و تله اسکی وجود ندارد.

هتل توچال در انتهای جهت پیست های ایستگاه هفتم، از هتل های منحصربه فرد جهان در ارتفاع 3,545 متری به شمار می رود. این هتل در حدود 30 اتاق و سوئیت دارد و چشم انداز زیبای آن توجه بسیاری از گردشگران را جلب می کند. در فصل اسکی و به خصوص در روزهای پایانی هفته، این هتل شلوغ ترین روزهای خود را تجربه می کند. رستوران هتل توچال انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را در منوی خود جا داده است. برای رفتن به هتل توچال باید در ایستگاه هفتم تله کابین، سوار تله سیژ پیست اسکی شوید و به هتل برسید. استفاده از تله سیژ خط هفت رایگان است. برای اقامت در این هتل از قبل اتاق خود را رزرو کنید. در انتهای جهت سلامتی توچال نیز کلبه های چوبی قرار دارند که اقامت در آن ها برای شما تجربه ای شبیه به اقامت در اقامتگاه های بوم گردی خواهد داشت؛ پس اگر علاقه مند به محیط های سنتی تر هستید، می توانید اقامت در این کلبه های چوبی را تجربه کنید.

در مجموعه سرگرمیی-ورزشی توچال امکانات گسترده دیگری نیز وجود دارد. یکی از هیجان انگیزترین بخش ها در این مجموعه، سورتمه سواری است. سورتمه توچال در جهت پرپیچ وخم کوهستانی به طول 1,420 متر واقع شده است و یکی از طولانی ترین سورتمه های ایران به شمار می رود. سورتمه بام، در دو کیلومتری ورودی مجموعه توچال قرار گرفته است و این جهت را می توانید پیاده در جاده سلامتی یا با ماشین برقی طی کنید. از دیگر مجموعه های سرگرمیی در توچال می توان به باشگاه تنیس با دو سالن مجزا برای فصل های سرد و گرم، باشگاه بیلیارد با سرگرمی های مختلف در میانه جهت جاده سلامتی و باشگاه تیراندازی در ایستگاه اول تله کابین اشاره کرد.

در این مراکز امکان آموزش رشته های ورزشی نام برده شده را نیز زیر نظر مربیان حرفه ای و معتبر خواهید داشت. در باشگاه تیراندازی رشته های مختلف این ورزش دایر هستند و می توانید به صورت سرگرمیی یا حرفه ای از امکانات این باشگاه ها استفاده کنید. اگر قصد یادگیری اسکی دارید هم می توانید به مدرسه اسکی شهید اردلان ساوجی در مجموعه توچال بروید و رشته موردعلاقه خود را انتخاب کنید تا زیر نظر مربیان رسمی فدراسیون اسکی آموزش ببینید. در این مدرسه امکان اجاره لوازم اسکی نیز وجود دارد. از دیگر سرگرمی های مهیج در مجموعه توچال می توان به بانجی جامپینگ، بگ جامپ و زیپ لاین این مجموعه اشاره کرد.

در طول جهت جاده سلامتی و ایستگاه اول تله کابین توچال، رستوران ها و کافه های متنوعی دایر است که می توانید برای میل کردن غذا و نوشیدنی به آن ها سری بزنید و از چشم انداز زیبای آن ها نیز لذت ببرید. البته در نظر داشته باشید که در برخی روزهای زمستان به دلیل شرایط نامساعد جوی و به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار برای مراجعان، تله کابین و پیست اسکی توچال تعطیل می گردد. همچنین با توجه به شرایط ویژه در زمستان 1400 و شیوع ویروس کرونا، حتما برای رفتن به پیست اسکی توچال در روز مورد نظر خود از این مجموعه استعلام تلفنی بگیرید.

  • آدرس پیست توچال: تهران، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه سرگرمیی و ورزشی توچال، ایستگاه هفت تله کابین (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: 24875000-021
  • ساعت کار پیست توچال: در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از 5:00 بامداد تا 11:00 شب و روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت 4:00 بامداد تا 11:00 شب
  • ورودی: پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل 210,000 تومان

    یکشنبه تا چهارشنبه 180,000 تومان

    شنبه ها 140,000 هزار تومان

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین نخستین پیست کشورمان است که از سوی فدراسیون جهانی اسکی مجوز و استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقه های جهانی را دریافت کرد. این پیست مهم ترین پیست اسکی ایران است که عنوان بین المللی دارد و در سطح جهانی نیز شناخته می گردد. پیست دیزین در حقیقت در استان البرز و در فاصله تقریبی 80 کیلومتری از شهر کرج واقع شده است. فاصله این پیست تا شهر تهران 123 کیلومتر از جهت جاده چالوس است، اما به دلیل امکانات و موقعیت ویژه ای که دارد مورد توجه ساکنان تهران قرار گرفته است. در حال حاضر مدیریت پیست دیزین در اختیار بخش خصوصی واقع شده است.

پیست دیزین در کوه های البرز قرار گرفته است و در ساخت آن مسائل فنی مانند شیب مناسب و طول استاندارد جهت را به خوبی رعایت کرده اند. در پیست دیزین چشم انداز زیبایی از کوه دماوند سفیدپوش، پیش روی شما است. این پیست جهت دسترسی از سمت فشم و شمشک نیز دارد؛ البته این جهت کوهستانی در زمان بارش سنگین برف مسدود می گردد و تنها در فصل های گرم سال امکان تردد در این جهت وجود دارد. فصل اسکی در این پیست از اواخر آبان شروع می گردد و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد. پیست اسکی دیزین نسبت به سایر پیست های اسکی در کشور، زمان بیش تری از سال شرایط مناسب برای اسکی کردن دارد.

قدمت نصب ابزار فنی اسکی در پیست دیزین به بیش از 50 سال می رسد. نخستین دستگاه بالابر در این پیست را در سال 1348 نصب کرده اند و تعداد پیست های مجموعه دیزین به 23 عدد می رسد. مرتفع ترین نقطه در پیست های دیزین 3570 متر ارتفاع دارد و کمترین ارتفاع نیز 2670 متر است. طول جهت اسکی نیز در حدود هفت و نیم کیلومتر است.

پیست دیزین در تابستان و زمستان آب و هوای مناسب برای اسکی کردن دارد. تعداد روزهای آفتابی زمستان زیاد است و حداکثر دمای مثبت 20 درجه سانتی گراد در تابستان، اسکی روی چمن را نیز لذت بخش می کند. در فصل پر بارش بین دو تا چهار متر برف منطقه دیزین را می پوشاند و کیفیت چمن در تابستان برای برگزاری مسابقه های جهانی مناسب است. پیست چمن مجموعه دیزین را در سال 1372 راه اندازی کرده اند.

پیست های مجموعه دیزین شامل چهار جهت تله کابین، دو تله سیژ قله و چمن و هفت تله اسکی برای پیست های مختلف می شوند. مهم ترین پیست های این مجموعه اسنوپارک، یو، مبتدی و چمن هستند. در حدود نیمی از فضای پیست ها پیشرفته و مناسب برای برگزاری مسابقات است. نیم دیگر نیز بین پیست های مبتدی و حرفه ای تقسیم می گردد.

درمجموع هفت تله اسکی و تله سیژ که دو تا از آن ها مبتدی است برای استفاده اسکی بازان وجود دارد. پیست های اسنوپارک و یو در شمال رستوران چمن برای اسکی کردن حرفه ای ترها مناسب هستند. شمال شرقی رستوران چمن نیز پیست مبتدی واقع شده است که کلاس های آموزش اسکی در آن برگزار می گردد. پیست چمن نیز در ضلع شمال غربی دفتر مدیریت تا جنوب رستوران چمن قرار گرفته است و در فصل تابستان از آن استفاده می گردد. در پیست چمن به جز اسکی، ورزش هایی مانند دوچرخه سواری کوهستانی، کایت سواری و تیراندازی نیز انجام می گردد.

اختلاف ارتفاع در پیست ها بین 430 تا 510 متر متغیر است. طولانی ترین پیست مجموعه 2,960 متر و کوتاه ترین آن ها 250 متر درازا دارند. طول سایر پیست ها در این بازه تغییر می کند. دسترسی به بام پیست ها از طریق تله کابین ها و تله سیژها میسر می گردد.

از دیگر امکانات مجموعه دیزین می توان به دو مدرسه اسکی اشاره کرد که یکی از آن ها در قسمت ورودی پیست و دیگری در پارکینگ بالای پیست قرار دارند و از ساعت 9 صبح تا سه بعد از ظهر آموزش در آن ها انجام می گردد. زمین تنیس، دو هتل، 19 کلبه چوبی، مسجد، خدمات اورژانس و دفتر مدیریت نیز در جنوب پیست قرار دارند. رستوران های شاله و چمن در میانه و شمال پیست، پاتوق اسکی بازان هستند. با توجه به اینکه پیست دیزین را در برخی روزهای زمستان به دلیل شرایط نامساعد جوی و به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار برای اسکی بازان، تعطیل می کنند، پیش از مراجعه به آن حتما استعلام بگیرید.

  • آدرس پیست دیزین: کرج، جاده چالوس، کیلومتر 90، منطقه گاجره (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: 5-5215041-021
  • ساعت کار پیست دیزین: از ساعت 8:00 صبح تا 3:00 بعد از ظهر
  • ورودی: روزانه 250 هزار تومان

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی در 60 کیلومتری شهر تهران و در نزدیکی شهر آبعلی واقع شده است. این منطقه از خوش آب و هواترین ییلاق های اطراف تهران است و در فصل های تابستان و زمستان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. پیست اسکی آبعلی را می توان نخستین پیست اسکی ایران و محل تولد این ورزش در کشورمان دانست. قدمت نصب اولین بالابرنده ها در این پیست به سال 1332 می رسد.

محیط کوهستانی اطراف آبعلی و سردسیر بودن منطقه، باعث بارش قابل توجه برف در زمستان می گردد و شرایط مناسبی برای اسکی در پیست آبعلی فراهم می کند. قسمت مرتفع بام در پیست آبعلی 2,650 متر ارتفاع دارد و کمترین ارتفاع پیست به 2,400 متر می رسد. آبعلی درمجموع 5 پیست دارد که مدیریت سه تا از آن ها در دست بخش خصوصی، یکی در دست سازمان تربیت بدنی و دیگری در اختیار شرکت ملی نفت واقع شده است. یک تله کابین، پنج تله سیژ و 33 تله اسکی چکشی از امکانات موجود در پیست آبعلی هستند. مدت زمان استفاده از پیست آبعلی به نسبت پیست های دیزین و توچال محدودتر است و تنها در طول ماه های زمستان شرایط مناسب برای اسکی کردن دارد.

سرگرمی در پیست اسکی آبعلی به اسکی کردن محدود نمی گردد و در پای کوه همیشه برف بازی، تیوب سواری و عکاسی جریان دارد. این منطقه برای علاقه مندان به کوهنوردی نیز بسیار مجذوب کننده است. در پیست آبعلی امکاناتی مانند تله کابین، تله اسکی، مدرسه اسکی، باشگاه تنیس، باشگاه سوارکاری، کایت سواری، 6 رستوران مختلف و امکانات امداد و اورژانس وجود دارد. در پیست آبعلی پارکینگ مناسبی برای استفاده مراجعان تعبیه کرده اند.

در پیست اسکی آبعلی فروشگاهی مجهز برای تهیه و اجاره لوازم مورد نیاز اسکی نیز وجود دارد. مدرسه اسکی پیست آبعلی یکی از بهترین مکان ها برای آموزش افراد مبتدی است. در منطقه آبعلی یک هتل هم وجود دارد که با وجود ثبت آن در فهرست آثار ملی، متاسفانه شرایط مناسبی ندارد. پیست آبعلی نیز مانند دیگر پیست ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در زمستان 1400 شرایط ویژه ای دارد و هنوز بازگشایی نشده است و ممکن است سال جاری تعطیل باقی بماند.

  • آدرس پیست آبعلی: جاده هراز، رودهن، بین آبعلی و امامزاده هاشم (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: 76532743-021
  • ساعت کار پیست آبعلی: 8:00 صبح تا 4:00 بعد از ظهر
  • ورودی: با توجه به عدم فعالیت پیست آبعلی در زمستان 1400، تعرفه ورودی این پیست در سال جاری اعلام نشده است.

پیست اسکی شمشک

پیست شمشک و پیست دربندسر دو پیست اسکی منطقه رودبار و قصران هستند که در شمال شرقی شهر تهران قرار دارند. پیست شمشک در 60 کیلومتری شهر تهران و در نزدیکی شهر شمشک قرار گرفته است. پیست شمشک دومین پیست بین المللی ایران است که در سال 1375 توانست استانداردهای جهانی را با تغییر در ویژگی های فنی مانند شیب و جهت پیست به دست بیاورد.

قدمت اسکی در پیست شمشک به سال 1337 برمی گردد. بلندترین نقطه پیست در بام آن 3,050 متر ارتفاع دارد و ارتفاع پست ترین بخش آن 2,550 متر است. از بزرگ ترین مسائل پیست شمشک عدم وجود پارکینگ مناسب برای پارک خودروها است. در دو سال گذشته تنها یک پارکینگ کوچک با ظرفیت محدود در پیست شمشک احداث کرده اند و به همین دلیل برای اسکی کردن در این پیست مجبور خواهید بود خودروی خود را کنار جاده پارک کنید.

چهار پیست شمشک پیست های آفتاب، مهتاب، شب و مبتدی هستند که پیست شب در دو سال گذشته تعطیل بوده است. پیست آفتاب در ضلع شرقی شمشک واقع شده است و طول جهت آن در حدود 1,850 متر است. بام این پیست تا انتهای جنوبی آن 550 متر اختلاف ارتفاع دارد. تله سیژ آفتاب از جنوب پیست تا قله خطی به طول 1,200 متر را طی می کند و از سال 1354 در این پیست نصب شده است.

پیست مهتاب با طول 1,950 متر در ضلع غربی پیست واقع شده است. تله سیژ مهتاب نیز به طول 1,200 متر از سال 1341 در این پیست فعالیت می کند. در قسمت پشت هتل نیز تله اسکی مهتاب، با طول 600 متر جهت جنوب پیست تا نیم قله را پوشش می دهد. اختلاف ارتفاع در طول پیست مهتاب در حدود 600 متر است. اگر هنوز در ورزش اسکی تازه کار هستید می توانید جهت نیم قله تا پایین پیست مهتاب را اسکی کنید که 800 متر طول و 130 متر اختلاف ارتفاع دارد. برای این منظور از تله اسکی مهتاب بالا بروید. این تله اسکی نیز از سال 1348 در پیست شمشک فعالیت می کند. تله اسکی کپه چال نیز فاصله نیم قله تا قله را به طول 600 متر پوشش می دهد و از سال 1355 تا به امروز دایر است.

پیست مبتدی شمشک در جنوب غربی پیست آفتاب با 400 متر طول، برای آموزش اسکی و تمرین اسکی بازان تازه کار تعبیه شده است و تنها 40 متر اختلاف ارتفاع از شروع تا پایین جهت دارد. یک تله اسکی نیز در این پیست تعبیه کرده اند.

تا حدود دو سال پیش پیست شمشک پیست شب به طول 950 متر هم داشت که از پنج بعد از ظهر تا هشت شب فعالیت می کرد، اما در حال حاضر این پیست را بسته اند. پیست شب در منطقه مقابل هتل شمشک قرار داشت. دو هتل معروف به نام های هتل شمشک با قدمت بیش از 90 سال و هتل بوتیک، پایین تر از هتل شمشک در این منطقه وجود دارند. این هتل ها در بخش جنوبی پیست مهتاب قرار گرفته اند. دسترسی به هتل شمشک از طریق پله های کنار جاده در نزدیکی پیست میسر است و برای رفتن به هتل بوتیک در خیابان پایین تر جهت ماشین رو وجود دارد.

در هتل های شمشک رستوران و کافه برای خوردن غذا و نوشیدنی ها و استراحت وجود دارد. رستوران دیگری نیز در نیم قله شمشک فعالیت می کند که در فواصل بین اسکی کردن می توانید در آن خستگی خود را در کنید و از غذاها و نوشیدنی های موجود در آن سفارش دهید. در سال های اخیر دکه های کوچکی نیز در اطراف پیست شمشک به اسکی بازان سرویس دهی می کنند.

در اطراف پیست شمشک چند دکه و مغازه لوازم اسکی وجود دارند که ابزار و لوازم اسکی را کرایه می دهند. هزینه اجاره لوازم کامل اسکی در هر روز بین 100 تا 150 هزار تومان است که در زمستان 1400 به دلیل شیوع ویروس کرونا لباس کرایه نمی دهند. این پیست نیز مانند دیگر پیست های اسکی تهران مدرسه اسکی دارد که جنب ورودی اصلی پیست و نزدیک دفتر مدیریت قرار گرفته است و از ساعت 9 صبح تا سه بعد از ظهر فعالیت می کند. پیست اسکی شمشک نیز در زمستان 1400 تعطیل بوده و تا به امروز فعالیتی نداشته است.

  • آدرس پیست شمشک: بزرگراه بابایی، جاده لشگرک، جاده اوشان-فشم، شمشک، پیست اسکی شمشک (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: 7-26527445-021
  • ساعت کار پیست شمشک: از ساعت 8:00 صبح تا 3:00 بعد از ظهر
  • ورودی: با توجه به عدم فعالیت پیست شمشک در زمستان 1400، تعرفه ورودی این پیست در سال جاری اعلام نشده است.

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر یکی از دو پیست معروف در منطقه رودبار و قصران است که از طریق بخش خصوصی اداره می گردد. این پیست از سال 1361 شروع به کار کرده و در حدود 50 کیلومتر با تهران فاصله دارد. ارتفاع منطقه دربندسر به حدود 2700 متر از سطح دریا می رسد. از اواخر آذر تا اواخر اسفند بهترین زمان برای استفاده از پیست اسکی دربندسر به شمار می رود.

ارتفاع بام پیست دربندسر 3,050 متر و پایین ترین نقطه آن 2,600 متر است. درقسمت ورودی این پیست با پرداخت مبلغ ورودی می توانید به محدوده پارکینگ وارد شوید. هزینه ورودی پارکینگ در زمستان 1400 معادل 20 هزار تومان است؛ البته ظرفیت پارکینگ دربندسر محدود است و چنانچه در زمان پر بودن ظرفیت به پیست برسید باید خودروی خود را کنار خیابان پارک کنید.

پیست اصلی دربندسر دو تله سیژ دو و چهار نفره دارد که اسکی بازان می توانند با استفاده از آن ها به ارتفاع کوه رفته و اسکی کنند، اما یک تله کابین در این پیست تعبیه کرده اند که مسافت طولانی تری را با شیب بیشتر بالا می رود و به پیست سرلو می رسد. اگر اسکی باز حرفه ای هستید می توانید با تله کابین به نقطه ای بالاتر با شیب بیشتر و مسافتی حدود دو برابر پیست سیژ بروید و اسکی کنید. بعد از خروج از تله کابین چشم انداز ای بسیار زیبا از قله دماوند پوشیده از برف، پیش روی شما واقع شده است.

پیست سرلو شیب زیادی دارد و برای حرفه ای ترها مناسب است. انتهای جهت تله کابین، تله سیژ چهار نفره دیگری نیز هست که امکان اسکی کردن از کوهی بالاتر را هم میسر می کند. پیست دیگر دربندسر پیست مبتدی است که یک تله سیژ بشقابی دارد. یکی از خصوصیات قابل ذکر پیست دربندسر، جدا بودن جهت اسکی حرفه ای ها از مبتدیان است. در این پیست تازه کار ها پس از خروج از پیست مبتدی به پیست اصلی می فرایند و می توانند در شروع در لاینی جدا اسکی کنند تا به مرور وارد لاین حرفه ای شوند. لاین مخصوص مبتدی ها در پیست اصلی را به نام لاین خیابانی می شناسند و تنها دو تقاطع با جهت پیشرفته دارد. وجود جهت خیابانی احتمال برخورد اسکی بازان حرفه ای را که سرعت بالایی دارند با مبتدی ها که سرعتشان کم است بسیار پایین می آورد.

پیست دربندسر در گذشته به دو بخش تقسیم می شد که یک قسمت مخصوص بانوان و بخش دیگر در اختیار آقایان بود، اما در حال حاضر همه می توانند از پیست بانوان که شیب بیشتری دارد هم استفاده کنند. پیست شب برای افراد مبتدی مناسب نیست، زیرا جهت خیابانی در زمان شب نورپردازی ندارد و احتمال برخورد بین حرفه ای ها با افراد مبتدی در قسمت پیشرفته پیست زیاد است. پس اگر تازه شروع به اسکی کردن کرده اید و تمایل به ورود به پیست اصلی دارید، حتما از پیست روز استفاده کنید.

پیست اسکی دربندسر مدرسه اسکی مخصوص خانم ها و آقایان نیز دارد و دکه های اطراف پیست لوازم و وسایل کامل مورد نیاز را کرایه می دهند. کرایه یک ست کامل اسکی در زمستان 1400 بین 100 تا 150 هزار تومان متغیر است و به دلیل شیوع ویروس کرونا لباس و دستکش کرایه داده نمی شوند و باید جدا آن ها را تهیه کنید.

در ابتدای پیست دربندسر رستوران و کافی شاپ وجود دارد که می توانید خستگی یک روز پر هیجان را با میل کردن غذا یا نوشیدن چای و قهوه در کنید. در محوطه روبه روی این رستوران دو طبقه میز و جایگاه برای نشستن گذاشته اند. غذاهای این رستوران به صورت فست فود هستند. در انتهای جهت کابین نیز محوطه سربسته ای واقع شده است که چند کافه و مغازه به صورت فود کورت در آن فعالیت می کنند، اما اگر دوست دارید بعد از یک روز پر تحرک غذای سنتی ایرانی بخورید، می توانید به رستوران سیاوش در محوطه دربندسر بروید و انواع غذاهای اصیل ایرانی را سفارش دهید. این رستوران را به دلیل چشمه ای موسوم به چشمه سیاوش در حیاط آن، این چنین نام گذاری کرده اند. پیست دربندسر در زمستان سال 1399 و 1400 در بازه های مختلف فعالیت داشته است و چنانچه تمایل به اسکی کردن در این پیست دارید، بهتر است پیش از رفتن به آن استعلام کنید.

  • آدرس پیست دربندسر: اتوبان بابایی، به سمت لواسان، رودبار قصران، شهر شمشک، دربندسر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: 75186000-021
  • ساعت کارپیست دربندسر: از ساعت 8:00 صبح تا 3:00 بعد از ظهر پیست های روز و از 3:00 بعد از ظهر تا 8:00 شب پیست شب
  • ورودی: روزانه 330,000 تومان برای پیست روز و شب

    800,000 تومان برای VIP

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی کاربردی در خصوص پیست های اسکی تهران ارائه دهیم. از تجربه های اسکی خود در این پیست ها برای ما بنویسید تا ما و دیگر کاربران خبرنگاران از آن ها استفاده کنیم.

پرسش های متداول

طولانی ترین خطوط کابلی متعلق به کدام پیست اسکی ایران است؟

خط تله کابین توچال یکی از طولانی ترین خطوط کابلی در جهان است و امکان تماشای زیباترین چشم انداز ها برفی در رشته کوه البرز را میسر می کند.

نخستین پیست اسکی استاندارد ایران کجاست؟

پیست اسکی دیزین نخستین پیست کشورمان است که از سوی فدراسیون جهانی اسکی مجوز و استانداردهای لازم برای برگزاری مسابقه های جهانی را دریافت کرد.

قدیمی ترین پیست اسکی ایران کجاست؟

پیست آبعلی یکی از قدیمی ترین پیست های اسکی ایران است و اسکی بازان آن را نخستین پیست اسکی تهران می دانند

کدام پیست اسکی تهران از امکان اسکی روی چمن برخوردار است؟

دیزین

منبع: کجارو / کجارو / skibaz.ir / skibaz.ir / ایرنا / tochal.org / skicomplex.ir / darbandsarski.ir
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1920

به "پرطرفدارترین پیست های اسکی تهران را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرطرفدارترین پیست های اسکی تهران را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید