آمریکا: طالبان از توافقنامه تخطی کند حملات را آغاز می کنیم

به گزارش مجله تار و سه تار، فرمانده نیرو های آمریکایی در واکنش به افزایش حملات طالبان به مواضع نیرو های دولتی افغانستان، گفت: اگر طالبان از توافقنامه صلح تخطی کند، آمریکا حملات علیه این گروه را آغاز می کند.

آمریکا: طالبان از توافقنامه تخطی کند حملات را آغاز می کنیم

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسکات میلر فرمانده نیرو های آمریکایی در واکنش به افزایش حملات طالبان به مواضع نیرو های دولتی افغانستان گفت: اگر طالبان از توافقنامه صلح تخطی کند، آمریکا حملات علیه این گروه را آغاز خواهد کرد.

طالبان پس از پایان مرحله کاهش خشونت در افغانستان بار دیگر حملات مسلحانه علیه نیرو های افغان در سرتاسر کشور را آغاز کرده است.

فرمانده ناتو در افغانستان تاکید کرد: کاهش خشونت در سرتاسر افغانستان سرآغازی برای راه صلح در این کشور بود و تمام طرفین درگیر در جنگ باید این اطمینان را به مردم بدهند که رسیدن به صلح قابل دسترسی است.

وی اضافه کرد: اگر طالبان به پاسگاه های نیرو های دولتی افغانستان حمله کنند، نیرو های خارجی به پشتیبانی از نهاد های امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد.

میلر شرح داد: هدف اصلی کاهش خشونت در افغانستان است و با مذاکراتی که با طالبان اجرا شده، آن ها ملزم به کاهش جنگ و خشونت در افغانستان هستند.

وی ادامه داد: در صورتی که طالبان به کاهش خشونت متعهد نباشد، توافقنامه شکننده خواهد بود، این موضوع به طالبان نیز گفته شده که باید خشونت کاهش یابد در این غیر اینصورت توافقی در میان نخواهد بود.

فرمانده ناتو تاکید کرد که اگر طالبان به تعهدات خود عمل نکند پاسخی مناسبی را دریافت خواهد کرد.

این در حالی است که سانی لگت سخنگوی نیرو های آمریکایی در افغانستان از اولین حمله هوایی این کشور علیه طالبان طی 11 روز گذشته خبر داد.

وی این حمله را که در شهرستان نهر سراج ولایت هلمند صورت گرفت، در جهت دفاع از نیرو های نظامی افغانستان خواند.

حمله آمریکا پس از امضای توافق با طالبان در حالی اجرا شده که دولت افغانستان علی رغم اعلام مقامات آمریکایی اعلام کرده تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان ندارد.

پس از بالا دریافت اختلافات میان طالبان و دولت افغانستان، حملات طالبان علیه مواضع نیرو های دولتی بالا گرفت. به طوریکه بامداد امروز در اثر حمله طالبان به قندوز 16 سرباز افغان کشته شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 761

به "آمریکا: طالبان از توافقنامه تخطی کند حملات را آغاز می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: طالبان از توافقنامه تخطی کند حملات را آغاز می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید