ترکیه: ما هتل داعشی های خارجی نیستیم!

به گزارش مجله تار و سه تار، دولت ترکیه با انتقاد از انفعال کشورهای اروپایی در بازپس گیری اتباع خود که به گروه تروریستی داعش پیوسته بودند، از قصد آنکارا برای بازگرداندن بازداشتی ها به کشورهای موطن خود اطلاع داد.

ترکیه: ما هتل داعشی های خارجی نیستیم!

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه امروز (شنبه) به اروپا هشدار داد آنکارا تمام مظنونان و تروریست های داعشی بازداشت شده در این کشور یا سوریه را به کشورهای این قاره باز می گرداند.

سویلو در گفت وگوی کوتاه با خبرنگاران حین جلسه هیأت دولت گفت: اینکه اروپا، ترکیه را در دست وپنجه نرم کردن با موضوع بازداشتی های داعش تنها گذاشته غیرقابل قبول است. این کار آنها غیرمسئولانه نیز است. ما اعضای بازداشت شده داعش را به کشورشان بازمی گردانیم.

به نوشته روزنامه صاباح وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی نمی توانند خودسرانه تابیعت شهروندانشان را که به عضویت داعش درآمده اند لغو نموده، مسئولیت آنها را به گردن ترکیه بیاندازند و انتظار داشته باشند که از آنها مراقبت کند.

این مقام ترکیه ای ادامه داد: ما هتل داعشی های هیچ کشوری نیستیم! نه فقط هلند، بلکه انگلیس هم این روش را درپیش گرفته است. به نظر همه راه ساده را انتخاب نموده اند.

این اظهارات سویلو بعد از آن مطرح شد که قانونگذاران هلند طرحی را پیشنهاد داده اند تا مانع تصمیم دولت این کشور برای پذیرش 23 تروریست زن داعشی و 56 فرزند آنها شوند.

دولت ترکیه مدعی است که طی چند سال اخیر بیش از پنج هزار داعشی را بازداشت نموده است. از زمان شروع عملیات های ضد تروریستی ترکیه علیه داعش در سوریه، اعضای این گروه به عملیات در داخل خاک این کشور روی آورده و طبق آمار دولتی تا کنون بیش از 300 ترکیه ای در حملات تروریستی داعش کشته شده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 476

به "ترکیه: ما هتل داعشی های خارجی نیستیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: ما هتل داعشی های خارجی نیستیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید