تمدید ممنوعیت شکار در 8 منطقه همدان

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/همدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: شکار و تیراندازی در مناطق شکارممنوع قهاوند، تجرک، آردوشان، کرفس، زند، غینرجه و آقداق، علوی و الوند به مدت پنج سال دیگر تمدید شد.

تمدید ممنوعیت شکار در 8 منطقه همدان

مجید شعبانلو در گفت وگو با خبرنگاران، بیان نمود: چهار منطقه تحت نظارت و حمایت سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد که شامل مناطق حفاظت شده، پارک ملی، اثر طبیعی ملی و پناهگاه حیات وحش است.

وی ادامه داد: بعضی از مناطق که دارای ظرفیت های مختلف زیستی، اکولوژیکی و طبیعی هستند و قابلیت ارتقاء به یکی از مناطق چهارگانه یاد شده را دارند، به منطقه شکارممنوع تبدیل می شوند تا برنامه ریزی مقدماتی روی آنها انجام گیرد و پس از مدتی که قابلیت آن تکمیل شد، به چهار منطقه ارتقاء پیدا کند.

شعبانلو با اشاره به اینکه با وجود نبود پاسگاه محیط بانی در مناطق شکارممنوع محیط بانان گشت و کنترل خود را در این مناطق تشدید می کنند، اضافه کرد: پاسگاه محیط بانی در این مناطق ایجاد نمی شود اما در مناطق حفاظت شده پاسگاه محیط بانی ایجاد شده و محیط بان ها به طور مداوم در مناطق حضور دارند.

وی با اشاره به وجود دو قسم شکارچی مجاز و غیرمجاز گفت: شکارچیان غیرمجاز ممکن است به صورت غیرقانونی در هر نقطه ورود پیدا کنند اما شکارچیان مجاز در مناطق ممنوعه مانند چهار منطقه ذکر شده و مناطق شکارممنوع اجازه ورود ندارند بنابراین پس از مدتی مناطق شکارممنوع از لحاظ تنوع و جمعیت غنی تر می شود.

شعبانلو اضافه کرد: در مناطق شکارممنوع استان همدان گونه هایی مانند قوچ و میش، سیاه گوش، کبک، پرندگان شکاری، گرگ، شغال، کفتار، روباه، راسته جوندگان و خزندگان مشاهده می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان در خاتمه یادآور شد: استان همدان دارای شش منطقه حفاظت شده و 12 منطقه شکارممنوع است و گونه های شاخص استان قوچ و میش و کل و بز هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1497

به "تمدید ممنوعیت شکار در 8 منطقه همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید ممنوعیت شکار در 8 منطقه همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید