جنگنده روسیه یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را فراری داد

به گزارش مجله تار و سه تار، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای از رهگیری یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای سیاه اطلاع داد.

جنگنده روسیه یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را فراری داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام نمود که جنگنده سوخو 27، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را که در حال پرواز بر فراز دریای سیاه بود، رهگیری کرد.

وزارتخانه مزبور اضافه کرد: جنگنده سوخو 27 در تاریخ 31 جولای هواپیمای جاسوسی آمریکا را رهگیری نموده و آن را از مرزهای روسیه دور کرد.

در ادامه بیانیه آمده که این رویداد در حریم هوایی بین المللی و بر فراز آب های دریای سیاه انجام شده است.

وزارت دفاع روسیه تاکید نمود که جنگنده روسی پس از قرار دریافت در یک فاصله امن با هواپیمای جاسوسی آمریکا از نوع EP-3E، این هواپیما را مجبور کرد که فورا از مرزهای روسیه دور گردد.

اوایل خردادماه امسال نیز دو جنگنده روسی به رویارویی با یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای مدیترانه اقدام نموده بودند.

اواخر فروردین ماه گذشته نیز واشنگتن اعلام نموده بود که یک فروند جنگنده روسیه با یک هواپیمای شناسایی آمریکا در دریای مدیترانه مقابله کرد.

نیروی دریایی ایالات متحده در بیانیه ای گفته بود که جنگنده روسی به شکلی ناامن اقدام به مقابله با هواپیمای شناسایی آمریکا بر فراز دریای مدیترانه کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1079

به "جنگنده روسیه یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را فراری داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده روسیه یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا را فراری داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید