خبرنگاران تخصیص بیمه بیکاری برای اصناف فرهنگی هنری البرز

به گزارش مجله تار و سه تار، کرج - خبرنگاران - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان نمود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت اصناف مختلف فرهنگی هنری به کارکنان این بخش ها بیمه بیکاری تخصیص یافته است .

خبرنگاران تخصیص بیمه بیکاری برای اصناف فرهنگی هنری البرز

به گزارش روز یکشنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، ناصر مقدم افزود: بر این پایه به کارکنان موسسه های فرهنگی هنری، چاپخانه ها، کانون های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: صنف هایی هم که کارگاه آنان تعطیل شده یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال 98 دارند مشمول بیمه بیکاری می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: در راستای ماده 2 و بند ب ماده 6 قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف باید ابتدا در پایگاه اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کار رفاه اجتماعی

ثبت نام اولیه را انجام دهند که مهلت 30 روزه آنان سپری نشود.

مقدم با بیان اینکه همه مشاغلی که به صورت مستقیم به دلیل شیوع کرونا مجبور به تعطیلی و کارگران آنان بیکار شده اند، شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد، شرح داد: افرادی که در این سامانه ثبت نام می کنند علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: طبق مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و افرادی از جمله بیمه شدگان صندوق هنر که به صورت خویش فرما بیمه شده اند مشمول این قانون نیستند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به204 کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 842

به "خبرنگاران تخصیص بیمه بیکاری برای اصناف فرهنگی هنری البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تخصیص بیمه بیکاری برای اصناف فرهنگی هنری البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید