دادگاه آلمانی به تعطیلی خوابگاه سفارت کره شمالی در برلین رای داد

به گزارش مجله تار و سه تار، مقام های شهری گفته اند که پرداخت اجاره از سوی اپراتورها به مبلغ 38 هزار یورو به صورت ماهانه نقض تحریم های سازمان ملل است.

دادگاه آلمانی به تعطیلی خوابگاه سفارت کره شمالی در برلین رای داد

با تور سفر آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

دادگاهی در برلین حکم داد که خوابگاه واقع در زیر زمین سفارت کره شمالی بسته گردد چون مقام های برلین معتقدند پرداخت اجاره به پیونگ یانگ نقض تحریم های سازمان ملل است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، دیوان اداری برلین روز سه شنبه به نفع بسته شدن این خوابگاه رای داد و گفت، مقام های شهری برلین برای این مساله توجیه دارند.

مقام های شهری گفته اند که پرداخت اجاره از سوی اپراتورها به مبلغ 38 هزار یورو به صورت ماهانه نقض تحریم های سازمان ملل است.

اپراتورهای این خوابگاه که کمپانی ترکیه ای EGI است، گفته اند: پرداخت اجاره را در 2017 متوقف نموده و نسبت به این مساله درخواست تجدیدنظر داده اند. این دادگاه از همان سال به دستورالعمل اتحادیه اروپا توجه داشت که استفاده از قلمرو کره شمالی را در کشورهای عضو به منظور اهداف دیپلماتیک یا کنسولی ممنوع می نماید.

قضات این دادگاه گفته اند، چاره ای جز بستن این خوابگاه ندارند چون کره شمالی یک تهدید برای صلح جهانی به دلیل انجام برنامه های اتمی اش محسوب می گردد.

اقامت در این خوابگاه برای یک شب در اتاق های اشتراکی کمتر از 13 یورو است و جای خوبی برای گروه های مدرسه ای و دانشجویانی است که به برلین سفر می نمایند.

این خوابگاه در 1960 به اجاره کره شمالی درآمد و برای اقامت خانواده های دیپلمات های کره شمالی در آلمان شرقی سابق مورد استفاده قرار می گرفت.

این سفارتخانه پس از سقوط دیوار برلین بسته شد اما در 2001 بار دیگر باز شد و مقام ها از اتاق های زیرزمین و فضای پارکینگ آن استفاده می کردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 692

به "دادگاه آلمانی به تعطیلی خوابگاه سفارت کره شمالی در برلین رای داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه آلمانی به تعطیلی خوابگاه سفارت کره شمالی در برلین رای داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید