درخواست نهاد اصلی مسکن کانادا از بانک ها برای عدم پرداخت وام های ریسکی به مشتریان

به گزارش مجله تار و سه تار، مدیر عامل اصلی ترین نهاد صنعت مسکن کانادا از وام دهندگان کشور خواسته به خانوارهایی که بیش از حد بدهی دارند وام مسکن ارایه ندهند و گفته قرض دریافت شدید فقط درد بازتنظیم مالی را تشدید می نماید.

درخواست نهاد اصلی مسکن کانادا از بانک ها برای عدم پرداخت وام های ریسکی به مشتریان

بهترین تجربه سفر را به کارگزار کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

اون سیدال مدیر عامل سازمان وام و مسکن کانادا (CMHC) در نامه ای که به وام دهندگان ارسال کرد گفته این سازمان دولتی به خاطر محدودیت هایی که بر وام گیرندگان ریسک بالا در اوایل تابستان اعمال کرد، مقداری از سهم بازار خود را از دست داده است.

در نسخه ای از این نامه که بلومبرگ به دست آورده وی اظهار نموده که شرکت های بیمه خصوصی این سهم را کسب نموده اند و این باعث تضعیف موقعیت سازمان مسکن شده و در عین حال قابلیت آن برای حمایت از بازار وام مسکن در صورت وقوع بحران تهدید شده است.

سیدال که در سرانجام سال جاری از سمت خود کنار می رود گفت سیستم بیمه وام مسکن ملی کشور نباید برای یاری کردن به افرادی مورد استفاده قرار بگیرد که با سرمایه منفی خانه می خرند. او گفت بیمه نمایندگان با ارایه وام های مسکن 95 درصدی که مشمول کارمزد بیمه 4 درصدی می شوند در دوره افت شدید اقتصادی دارند این کار را انجام می دهند.

سیدال که قبلا در گلدمن سَکس کار می نموده و از سال 2014 تا به حال رهبر سازمان اصلی تامین اقتصادی مسکن کشور بوده، گفت: تصمیم ما مبنی بر سفت و سخت کردن استانداردهای بیمه گری به خاطر نگرانی های سیستمی اقتصادی بود.

او گفت: هیچ شکی نیست که خودمان تا حدودی تجارت سودده را کنار گذاشته ایم و این برای رقبای مان جذاب است؛ اما دید سازمان مسکن فراتر از منافع بازرگانی محدود ما است و به سمت اثرات کلان اقتصادی معطوف می گردد. وی تاکید نمود که این همان زیربنای تیره اقتصادی در این کار است که می خواهد آشکار کند.

سیدال به این نکته اشاره نمود که بازار املاک کانادا به خاطر نرخ های بسیار پایین وام مسکن و مجموعه ای از لیستینگ های جدید مدتی است که در حال رشد بوده است. اما وی اضافه نمود که به باور او این فرایند دوام نخواهد داشت.

وی اضافه نمود بعد از اینکه دولت در اواخر 2020 دست از پرداخت یاری های اقتصادی کووید-19 بردارد و بیکاری اثر بیشتری بگذارد، قیمت ها آغاز به افت می نمایند.

سازمان مسکن در ژوئن اظهار داشت معیارهای صلاحیت را محدودتر می نماید تا برای دریافت وام مسکن افراد احتیاجمند امتیازهای اعتباری بالاتر و میزان بدهی پایین تر باشد. این حرکت که از روز اول جولای اجرایی شد، با هدف حمایت از خریداران جدید از قیمت های در حال کاهش و کاهش ریسک اقتصادیات دهندگان نسبت به فرایند تصحیحی بازار معرفی گردید.

سیدال در نامه خود نوشت: ما سهم بازار خود را کاهش داده ایم تا بازاری رقابت پذیرتر برای شما ایجاد کنیم. با این حال، داریم به درجه ای از حداقل سهم بازار نزدیک می شویم که برای داشتن قابلیت حمایت از بازار وام مسکن در دوران بحران، به آن احتیاج داریم. به همین دلیل برای جلوگیری از فرسودگی بیشتر حضور بازارمان احتیاجمند حمایت شما هستیم.

سیدال گفت رقبای سازمان مسکن در بخش خصوصی یعنی شرکت گنوورث ام آی کانادا و شرکت بیمه وام مسکن کانادا گارانتی تصمیم گرفتند از تغییر قوانین پیروی ننمایند و در نتیجه سهم بازار خود را افزایش داده اند.

سیدال حرف خود را با دو نتیجه گیری برای وام دهندگان به سرانجام برد: امیدواریم شما درباره اهدای وام های مسکن خانوار با بدهی بالا تجدیدنظر کنید. لطفا چشم انداز طولانی مدت کشورمان را فراتر از سوددهی کوتاه مدت خود قرار دهید. دوم اینکه لطفا با زیر پا گذاشتن غیرضروری حضور بازار شرکت مسکن، اثرات منفی را تشدید نکنید.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1114

به "درخواست نهاد اصلی مسکن کانادا از بانک ها برای عدم پرداخت وام های ریسکی به مشتریان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نهاد اصلی مسکن کانادا از بانک ها برای عدم پرداخت وام های ریسکی به مشتریان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید