شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، دلیل کاهش صادرات

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/زنجان مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: علت کاهش صادرات فرآورده های خام دامی، شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از مناطق کشور و تقاضای زیاد بازارهای داخلی بود.

شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، دلیل کاهش صادرات

محمدرشید کرمی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با تاکید بر اینکه امسال میزان صادرات فرآورده های خام دامی به فرایند قبلی خود بازمی شود، اظهار کرد: پارسال بیش از 579 هزار دلار فرآورده خام دامی از جمله تخم مرغ نطفه دار و جوجه یک روزه از زنجان به کشورهای دیگر صادر شد؛ در واقع پارسال یک میلیون و 16 هزار و 760 عدد تخم مرغ نطفه دار از استان زنجان به کشورهای عمان و ارمنستان صادر شد که ارزش آن معادل 366 هزار و 33 دلار بود.

این مسئول، از صادرات 496 هزار قطعه جوجه یک روزه به کشورهای ارمنستان و افغانستان خبر داد و افزود: این صادرات معادل 213 هزار و 280 دلار است. این در حالی است که همه فرآورده های خام دامی با نظارت بهداشتی و صدور مجوز دامپزشکی صادر می شود.

وی با تاکید بر اینکه درباره صادرات فرآورده های دامی و طیور از استان زنجان به خارج از کشور مسئله ای وجود ندارد، ادامه داد: پارسال از استان زنجان تخم مرغ نطفه دار به کشورهای عمان، کویت و تاجیسکتان، جوجه یک روزه به کشورهای ارمنستان و افغانستان، پا و پنجه مرغ به کشورهای هنگ کنگ و ویتنام و تخم مرغ خوراکی نیز به کشور عراق صادر شد.

کرمی اعلام کرد: استان زنجان دو کشتارگاه دام دارد که در مجموع یک دامپزشک و یک کاردان دامپزشک از بخش خصوصی، یک ناظر شرعی و یک دامپزشک از بخش دولتی، رعایت موازین بهداشتی و اصولی در مراحل قبل، حین و بعد از کشتار را نظارت می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 516

به "شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، دلیل کاهش صادرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، دلیل کاهش صادرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید