صادرات 80 درصد از کنسانتره تولید شده در مجتمع مس سونگون

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت مس سونگون گفت: سالانه بیش از 300 هزار تن کنسانتره در مجتمع مس سونگون تولید شده و حدود 80 درصد آن به کشورهای همسایه صادر می شود.

صادرات 80 درصد از کنسانتره تولید شده در مجتمع مس سونگون

رضا شریفی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که انتقال حساب ها و تجهیزات مس سونگون به استان برای تقویت بنیه اقتصادی بسیار موثر است، اظهار کرد: هم اکنون حدود 300 میلیارد تومان اعتبار در بانک های استان به نام مس وجود دارد که بانک ها می توانند به شرکت ها و مجموعه ها تسهیلات ارایه دهند یا از این مبالغ برای تقویت بانک ها نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به نقش مس سونگون در توسعه استان، اضافه نمود: مس سونگون می تواند محور توسعه استان باشد؛ چرا که مس، صنایع دیگر را می تواند تقویت کرده و با ایجاد اشتعال قابل توجه و ارایه تسهیلات از صنایع پایین دستی خود حمایت کند.

وی ادامه داد: اکثر فعالیت های مس سونگون شاید برای زمان کوتاه ملموس نباشد ولی برای مثال جاده خواجه تا ورزقان و یا ورزقان تا سونگون با اعتباری بالغ بر 600 میلیارد تومان به طور مستقیم از منابع مس سونگون احداث شده است.

شریفی با بیان این که شهرستان ورزقان علی رغم داشتن ظرفیت های معدنی مثل معدن مس سونگون جزو مناطق محروم به شمار می رود، گفت: محرومیت مناطق ورزقان و خاروانا یک روزه به وجود نیامده که یک روزه هم از بین برود و باید آرام و پیوسته این تغییر انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشتغال اهالی ورزقان در مس سونگون، اضافه نمود: هم اکنون در مس سونگون، حدود چهار هزار نفر مشغول به کار هستند که 60 درصد آنها اهالی ورزقان هستند.

مدیرعامل شرکت مس سونگون در خصوص آخرین شرایط صنعت مس در استان، تشریح کرد: بیش از 90 درصد فعالیت های صنایع مس استان متمرکز در معدن سونگون بوده و مس سونگون توانسته تولید بیش از 28 درصد مس کشور را به خود اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 529

به "صادرات 80 درصد از کنسانتره تولید شده در مجتمع مس سونگون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 80 درصد از کنسانتره تولید شده در مجتمع مس سونگون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید