طرح 100 هزار نفری انگلیس برای سرنگونی نظام سوریه

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران: فرمانده سابق ارتش انگلیس در مصاحبه ای تایید کرد که وی دو سال قبل طرحی برای سرنگونی نظام سوریه ارائه نموده است.

طرح 100 هزار نفری انگلیس برای سرنگونی نظام سوریه

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، لرد ریچاردز فرمانده سابق ارتش انگلیس توضیح داد: دیوید کامرون باید همکاری با دولت سوریه را در نظر بگیرد و به دنبال یاری دولت های ایران و روسیه به عنوان بخشی از ائتلاف برای مقابله با داعش باشد.

بر اساس این گزارش لرد ریچاردز که سال گذشته از سمت خود کناره گیری نموده است برای نخستین بار درباره شکست طرح 2012 میلادی دیوید کامرون برای سرنگون کردن دولت بشار اسد صحبت نموده است. اظهارات ریچاردز در شرایطی است که رهبران ناتو در نشست روز اخیر خود در ولز در مورد گزینه های احتمالی بیشتر برای شکست داعش رایزنی نموده اند.

ریچاردز در مصاحبه با رادیو بی بی سی در پاسخ به این سئوال که آیا دولت انگلیس باید توافق و همکاری با دولت سوریه را برای شکست دادن داعش در نظر بگیرد ، توضیح داد: ارزیابی من این است که شما مجبور هستید تا با آنها کنار بیایید. روسیه نیز می تواند نقش بسیار مهمی ایفا نماید و ایران نیز همین طور. ساختارهای محکمی برای دستیابی به راه حل راهبردی در خاورمیانه وجود دارد اگر ما بتوانیم با کسانی که اکنون آنها را یک دشمن فرض می کنیم همکاری کنیم.

وی همچنین طرح انگلیس برای اجرای سرنگون کردن دولت بشار اسد را تایید کرد که این طرح شامل آموزش یک نیروی شبه نظامی 100 هزار نفری بوده است.

ریچاردز در این باره گفت: در سال های 2011 و 2012 میلادی که دوران فعالیت من بود، یک راهبرد نظامی منسجم را برای مقابله با بحران سوریه ارائه دادم. من فکر می کنم مردم به طور واقعی اهمیت آنچه را که در سوریه در حال اتفاق افتادن بود درک ننموده بودند و در آن موقع هیچ کسی واقعا فکر نمی کرد داعش به تهدید بزرگ و گسترده ای تبدیل گردد.

آمریکا حملات هوایی علیه داعش را در شمال عراق همچنان ادامه می دهد و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در حاشیه نشست ناتو تاکید نمود که واشنگتن توانسته است تا حمایت متحدان خود را برای اقدام لازم علیه داعش جلب نموده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 494

به "طرح 100 هزار نفری انگلیس برای سرنگونی نظام سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح 100 هزار نفری انگلیس برای سرنگونی نظام سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید