ماجرای مفقود شدن 9 دانش آموز در سد لتیان چه بود؟ ، قایق بادی گردشگران نوجوان سوراخ شد

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس اورژانس تهران از مفقود شدن حدود 10 دانش آموز در سد لتیان اطلاع داد اما این خبر دقایقی بعد با واکنش های دیگری همراه شد.

ماجرای مفقود شدن 9 دانش آموز در سد لتیان چه بود؟ ، قایق بادی گردشگران نوجوان سوراخ شد

خبرنگاران: مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران شب گذشته و امروز صبح تاکید نمود که با باز شدن دریچه های تحتانی سد لتیان و افزایش حجم و فشار آب، گردشگران از اطراق در اطراف رودخانه جاجرود به صورت جدی خودداری نمایند. با این وجود دقایقی پیش اورژانس تهران خبری مبنی بر مفقود شدن 10 دانش آموز در این سد را منتشر کرد.

رئیس اورژانس تهران در این خبر از مفقود شدن حدود 10 دانش آموز در سد لتیان اطلاع داد و اعلام نمود: حوالی ساعت 12 امروز احتمال غرق شدگی چند دانش آموز به سازمان اوژانس اعلام شد که بلافاصله چهار دستگاه آمبولانس به محل حادثه واقع در انتهای اتوبان بابایی به سمت شرق، جاده پارچین، رودخانه خوجیر اعزام شدند.

دکتر پیمان صابریان در ادامه با بیان اینکه اطلاعات اولیه حاکی از آن است که حدود 10 دانش آموز مفقود شده اند اما تعداد دقیق آنها تعیین نیست، گفت: گزارش ها در این رابطه است که این دانش آموزان پس از باز شدن سد لتیان مفقود شده و احتمال غرق شدن آنها می رود.

به گفته وی، اولین آمبولانس در مدت زمان یک دقیقه به محل حادثه اعزام شد، علاوه بر آن یک اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد نیز به محل اعزام شده است.

پس از این اظهارات سید کمال الدین محمدیان رییس شورای شهرستان شمیرانات از پیدا شدن دانش آموزان مفقود شده در سد لتیان اطلاع داد و به ایسنا گفت: حادثه مفقودی حدود 10 دانش آموز در سد لتیان در حوزه استحفاظی شمیرانات نبوده و در حوزه شهرستان تهران و پردیس بوده است. در این حادثه تعدادی دانش آموز سوار بر قایقی می شوند و به روخانه می روند اما قایق آنها سوراخ می گردد و در داخل حوضچه ای در روخانه گیر می افتند. این دانش آموزان پیدا شده اند و همه آنها سالم و در حال نجات و آزادسازی دانش آموزان هستند.

اما ماجرای مفقود شدن این دانش آموزان چه بود؟ سیدحسن رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران درمورد گم شدن تعدادی دانش آموز در سد لتیان با بیان اینکه تعداد دانش آموزان 9 نفر بوده و نه 10 نفر گفت: این دانش آموزان در سد لتیان گم نشده بودند، بلکه دانش آموزان مستقر در اردوگاهی بوده و در جزیره ای محصور شده بودند.

وی ادامه داد: این دانش آموزان سوار بر یک قایق بادی بودند که قایق سوراخ شده و باعث شده دانش آموزان در جزیره ای وسط دریاچه محصور شوند. همه دانش آموزان در سلامت هستند و هلال احمر هم در همانجا مستقر است و هلی کوپتر برای نجات دانش آموزان اعزام شده است.

منبع: چمدان
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 242

به "ماجرای مفقود شدن 9 دانش آموز در سد لتیان چه بود؟ ، قایق بادی گردشگران نوجوان سوراخ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای مفقود شدن 9 دانش آموز در سد لتیان چه بود؟ ، قایق بادی گردشگران نوجوان سوراخ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید