مسکو: پاتریوت آمریکایی نتوانست حمله به آرامکو را دفع کند

به گزارش مجله تار و سه تار، یک منبع وزارت دفاع روسیه گفت، سامانه پاتریوت آمریکا نتوانست به عربستان سعودی برای دفع حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی این کشور یاری کند.

مسکو: پاتریوت آمریکایی نتوانست حمله به آرامکو را دفع کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، بعد از اظهارات اخیر مقام های مسکو درباره لزوم اتخاذ تصمیم درست عربستان سعودی برای خرید سامانه های پدافندی ساخت روسیه، حالا یک مقام وزارت دفاع روسیه بر ناتوانی سامانه آمریکایی پاتریوت در دفع حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی آرامکو تاکید نموده است.

خبرگزاری اسپوتنیک، امروز پنجشنبه به سراغ یک منبع ارشد در وزارت دفاع روسیه رفته و نظر او را درباره حمله روز شنبه یمنی ها به دو پالایشگاه یقیق و خریص علیرغم حضور سامانه های پدافندی پاتریوت آمریکا در عربستان سعودی جویا شده است.

این منبع وزارت دفاع روسیه تاکید نمود، پاتریوت های آمریکا به دلیل کارآمدی پایین شان نتوانستند حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را دفع نمایند.

این منبع روس همچنین اضافه نمود، در سراسر عربستان سعودی در حدود 88 آتش بار سامانه پدافندی پاتریوت مستقر است.

اظهارنظر این منبع دفاعی روس درباره ناکارآمدی پاتریوت در حالی مطرح شده که پیش از این و در جریان نشست اخیر سه جانبه مشترک روسای جمهور روسیه، ایران و ترکیه در آنکارا، ولادیمیر پوتین اظهارنظری مشابه درباره ناکارآمدی پاتریوت مطرح نموده بود.

او با لحنی طعنه آمیز درباره ناکامی پاتریوت در دفع حمله هوایی روز شنبه به تاسیسات نفتی آرامکو از عربستان سعودی خواست مانند ایران و ترکیه سامانه های پدافندی روسیه را بخرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 342

به "مسکو: پاتریوت آمریکایی نتوانست حمله به آرامکو را دفع کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: پاتریوت آمریکایی نتوانست حمله به آرامکو را دفع کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید