معضل پاداش در فدراسیون دوومیدانی، کاری از دست رئیس برنمی آید!

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، موضوع اعزام در سفرهای ورزشی فدراسیونها اگر چه در ظاهر امر تنها یک سفر محسوب می گردد اما در صورت مدال آوری بحث پاداش ها به خصوص پاداش تخصیص یافته از سوی وزارت ورزش و جوانان بر اهمیت آن خواهد اضافه نمود.

معضل پاداش در فدراسیون دوومیدانی، کاری از دست رئیس برنمی آید!

موضوعی که اگر به درستی مدیریت نگردد می تواند حتی به بحرانی بزرگ تبدیل گردد، اتفاقی که در فدراسیون دوومیدانی به وقوع پیوسته است.

فدراسیون دوومیدانی، این جزیره چندگانه ماده های ورزشی که به علت تعدد شاخه های موجود مربیان پرشماری هم دارد، مسئولان فدراسیون در بازی های آسیایی نام هاشم صیامی دبیر فدراسیون و تیمور غیاثی سخنگوی سازمان تیم های ملی را به عنوان مربی به وزارت ورزش و جوانان ارائه کردند. شاید در آن موقع کسی حساسیت خاصی روی این موضوع نداشت اما حالا و با روشن شدن مبلغ پاداش به کادر همراه و معرفی شده به وزارتخانه موج اعتراض ها بالا گرفته است.

بسیاری از مربیان که شاگردانشان مدال آور مسابقات بوده اند می گویند چرا باید پاداش مدال آوری ورزشکاران به افرادی اختصاص یابد که نقش مستقیمی در این موفقیت نداشته اند و تنها به دلیل سمت خود در فدراسیون موقعیت حضور در سفرهای با احتمال بالای کسب مدال را داشته اند.

در این میان فدراسیون دوومیدانی توجیه نسبتاً منطقی دارد. فدراسیون از جلسه ای بین مجید کیهانی رئیس، هاشمی صیامی دبیر فدراسیون و تیمور غیاثی مدیر تیم های ملی خبر می دهد که پیش از بازی های آسیایی برگزار شده و قرار بر این بوده که در صورت اختصاص پاداش به این سفر تنها بخش اندکی از آن توسط این افراد دریافت گردد و مابقی بین مربیان استانی و قهرمان ساز تقسیم گردد. جلسه ای که البته غیاثی آن را تکذیب می نماید.

صرف نظر از درست یا اشتباه بودن چنین تصمیمی که به نظر می رسد فاقد استانداردهای لازم برای برقراری عدالت در دوومیدانی بوده باشد، عملی نشدن آن تا این لحظه مشکل و معضل اصلی رئیس فدراسیون است.

صدای اعتراض بسیاری از مربیان قهرمان ساز که خود را محق دریافت پاداش می دانند و حالا همین پاداش را در دستان مسئولان کمتر کوشش نموده فدراسیون می بینند به خصوص در آستانه سرانجام ریاست چهارساله کیهانی و انتخابات بعدی می تواند برای کیهانی دردسر ساز گردد.

اگرچه هاشم صیامی دبیر فدراسیون در نقل قول های غیررسمی کل این پاداش را به فدراسیون بخشیده است اما غیاثی حتی از یک ریال این پاداش هم نمی گذرد و آن را حق سالها فعالیتش در دوومیدانی می داند.

با این حساب کلاف سردرگم بحث پاداش ها در دوومیدانی به دست رئیس باز نمی گردد و شاید تنها یک راه برای حل این معضل باقی مانده باشد؛ مجمع فدراسیون!

از آنجایی که مجمع عمومی فدراسیون دوومیدانی در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد و در صورت مجوز قانونی از سوی وزارت ورزش و جوانان موضوع چگونگی تخصیص این پاداش می تواند در این جلسه مطرح شده و در مورد آن تصمیم گیری گردد.

با این وجود به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان می بایست تجدید نظری جدی در مورد نظارت دقیق تر بر افراد اعزامی به رقابتهای مختلف داشته باشد چرا که ممکن است پاداش یک عمر کوشش عده ای به کام دیگری تمام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 188

به "معضل پاداش در فدراسیون دوومیدانی، کاری از دست رئیس برنمی آید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معضل پاداش در فدراسیون دوومیدانی، کاری از دست رئیس برنمی آید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید