نشست امنیتی شورای همکاری خلیج فارس با مشارکت قطر

به گزارش مجله تار و سه تار، قطر با وجود تحریم خود از سوی بعضی همقطارانش در شورای همکاری خلیج فارس، در نشست کمیته اطلاعات و امنیت این شورا در ریاض حضور داشت.

نشست امنیتی شورای همکاری خلیج فارس با مشارکت قطر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی 21، دولت قطر، روز پنجشنبه در سی و هفتمین نشست کمیته اطلاعات و امنیت شورای همکاری خلیج فارس حضور داشت.

این نشست در مقر دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس در شهر ریاض برگزار گردید و طبق بیانیه این دبیرخانه، در این نشست بعضی از مسائل مربوط به اقدام نظامی مشترک خلیج فارس مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

این نشست در ادامه نشست های قبلی کمیته اطلاعات و امنیت با دستور کار توسعه امور دفاعی میان نیروهای مسلح کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تشکیل شد.

عبدالخالق عبدالله مشاور سابق ولیعهد ابوظبی، روز آدینه در پیامی توییتری درباره نشست مذکور و دلایل مشارکت قطر در نشست های امنیتی شورای همکاری خلیج فارس اظهارنظر کرد.

او نوشت: روز پنجشنبه در ریاض سی و هفتمین نشست کمیته اطلاعات و امنیت شورای همکاری خلیج فارس با حضور مدیران هیئت های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای عضو این شورا برگزار گردید. سوال این است: چگونه قطر در نشست های امنیتی و اطلاعاتی بسیار سرّی حاضر می گردد در حالی که متهم به حمایت و پشتیبانی از تروریسم است؟

عربستان، بحرین، امارات متحده عربی، مصر و چند کشور عربی دیگر از پنجم ژوئن سال 2017 (دوشنبه 15 خرداد 96) پادشاهی قطر را به اتهام حمایت از تروریسم و داشتن روابط گسترده با ایران تحریم و روابط خود را قطع نموده اند و عملاً در محاصره مالی، سیاسی و جغرافیایی قرار دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 307

به "نشست امنیتی شورای همکاری خلیج فارس با مشارکت قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست امنیتی شورای همکاری خلیج فارس با مشارکت قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید