هشدار نسبت به کلاهبرداری با ترفند یاری به نیازمندان در ایام کرونایی

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: متأسفانه در این روزها، شیوه و شگرد مجرمان سایبری تغییر نموده و با موضوعات جدید و متناسب با این ایام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نمایند.

هشدار نسبت به کلاهبرداری با ترفند یاری به نیازمندان در ایام کرونایی

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا از گلستان، سرهنگ ابراهیم پرسا با اشاره به اینکه یکی از شگردهای مجرمان سایبری در این روزها، یاری به نیازمندان است، اظهار کرد: مجرمان سایبری با درج تصاویر غیرواقعی از نیازمندان در کانال ها، گروه ها و صفحات شبکه های اجتماعی، از احساسات شهروندان سوءاستفاده نموده و تقاضای مبالغی برای یاری به نیازمندان می نمایند و در مواردی نیز به منظور پرداخت یاری های اقتصادی شهروندان، آن ها را به صفحات جعلی بانکی، فیشینگ راهنمایی می نمایند.

وی اعلام کرد: شهروندان در صورت یاری به نیازمندان، حتماً باید به وسیله مراکز معتبر از قبیل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و یا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اقدام نمایند و هرگز فریب اینگونه صفحات و گروه های جعلی را نخورند و از پرداخت مبالغ به حساب این گونه افراد خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتا گلستان، کسب درآمد در منزل را یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری در این روزها عنوان نمود و گفت: کلاهبرداران با درج آگهی هایی تحت عناوین مختلف مانند کار در منزل، کسب درآمد در منزل، در خانه میلیونر شوید، به وسیله سایت های کاریابی و یا سایت های آگهی محور از شهروندان مبالغی را هر چند اندک، به عنوان ثبت نام و ارسال مواد اولیه، دریافت و پس از واریز پول از طرف قربانی به حساب کلاهبرداران، دیگر تماس ها و پیغام های آن ها را جوابگو نیستند.

پرسا ادامه داد: مبلغ کلاهبرداری ها در این روش گاهاً مبالغی پائینی از قبیل 20، 40 و 50 هزار تومان است که اغلب با توجه به اینکه مبلغ اندکی است، مالباخته ها هیچ رغبتی برای صرف هزینه پیگیری قضائی و شکایت ندارند و این امر باعث می گردد کلاهبرداران به دلیل نداشتن شاکی خصوصی، همچنان به کار خود ادامه دهند.

وی اعلام کرد: کاربران فضای مجازی، در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را به وسیله سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 862

به "هشدار نسبت به کلاهبرداری با ترفند یاری به نیازمندان در ایام کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به کلاهبرداری با ترفند یاری به نیازمندان در ایام کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید