چرا سعد حریری به عربستان رفت؟

به گزارش مجله تار و سه تار، سفر سریع نخست وزیر لبنان به عربستان باعث حدس های زیادی در رسانه ها و محافل سیاسی درباره اهداف آن شده است.

چرا سعد حریری به عربستان رفت؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع خود نوشت: سفر سعد حریری نخست وزیر لبنان به عربستان سفری خاص است.

در حالی که این منابع علت سفر حریری به عربستان را شرکت در جشن تولد عبدالعزیز فرزند کوچک وی دانستند، اما بعضی دیگر از منابع تاکید کردند که حریری در این سفر با محمد بن جدعان وزیر دارایی عربستان برای تکمیل بحث و گفت وگو در مورد دریافت حمایت اقتصادی از عربستان دیدار خواهد نمود. پیشتر وزیر دارایی عربستان از حمایت اقتصادی خود از حریری سخن گفته بود.

این سفر درحالی است که جریان المستقبل لبنان به ریاست سعد حریری با بحران اقتصادی گسترده روبرو است و تلویزیون المستقبل بعد از چند دهه فعالیت دیروز به همین دلیل تعطیل شد.

پیش از این نیز شرکت بزرگ سعودی اوجیه حریری که در عربستان فعالیت می کرد، با بحران اقتصادی و ورشکستی روبرو شده بود.

در همین حال، سایت های وابسته به حزب نیروهای لبنانی متعلق به سمیر جعجع از هم پیمانان حریری نیز نوشت: سفر حریری به عربستان از اهمیت برخوردار است، زیرا در سایه شرایط منطقه ای سخت و تهدیدها علیه عربستان انجام می گردد و علاوه بر آن، عربستان در موفقیت ماموریت حریری در پاریس برای اختصاص 11 میلیارد دلار برای حمایت از ساختار زیربنایی لبنان در پاریس و زمینه سازی برای نشست مشترک لبنان و عربستان نقش بازی می نماید.

نخست وزیر لبنان قرار است روز آدینه به همین منظور به پاریس سفر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 338

به "چرا سعد حریری به عربستان رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا سعد حریری به عربستان رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید