چین برای شرکت در حملات ضد داعش در عراق چراغ سبز نشان داد

به گزارش مجله تار و سه تار، خبرنگاران: چین به دلیل منافعی که در عراق داشته و همچنین تهدیدی که گروه داعش می تواند برای این کشور آسیایی به همراه داشته باشد برای مشارکت در حمله هوایی علیه داعش اعلام آمادگی کرد.

چین برای شرکت در حملات ضد داعش در عراق چراغ سبز نشان داد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بیزینس اینسایدر، چین درحالی که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا موفقیت چندانی علیه این گروه تروریستی کسب نکرده از یاری به مبارزه علیه این گروه تروریستی اطلاع داد.

وانگ یی، وزیر خارجه چین بیان کرد که کشورش آماده یاری به دولت عراق در زمینه حمله هوایی علیه داعش است. با اینحال به نظر می رسد که یاری های پکن به صورت یکجانبه و خارج از ائتلاف آمریکایی ضد داعش باشد.

ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق به نقل از همتای چینی خود بیان کرد که سیاست پکن به نوعی است که اجازه حضور در ائتلاف بین المللی را به این کشور نمی دهد. به نظر می رسد عدم مشارکت چین در این ائتلاف همانند یاری نظامی ایران به عراق باشد.

علاقه چین به عراق تا اندازه زیادی مربوط به سرمایه گذاری این کشور در حوزه های نفتی بغداد است. از سوی دیگر بر نگرانی پکن از حضور داعش و احتمال تهدید این گروه برای امنیت داخلی این کشور افزوده می گردد. اخیرا رسانه های چینی از پیوستن 300 شهروند این کشور به گروه تروریستی داعش اطلاع داده و مقامات پکن نگران تاثیر منفی این گروه افراطی بر مناطقی مانند سین کیانگ هستند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 484

به "چین برای شرکت در حملات ضد داعش در عراق چراغ سبز نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای شرکت در حملات ضد داعش در عراق چراغ سبز نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید