گزینه های وزارت خارجه عراق برای پاسخ به حملات یکجانبه ترکیه

به گزارش مجله تار و سه تار، وزارت خارجه عراق ضمن محکوم کردن دوباره حملات ترکیه به شمال این کشور، گزینه های احتمالی خود برای پاسخ به این اقدام ترکیه را اظهار داشت.

گزینه های وزارت خارجه عراق برای پاسخ به حملات یکجانبه ترکیه

به گزارش به نقل از بغدادالیوم، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق ضمن محکوم کردن حملات اخیر ترکیه به شمال این کشور از ارجاع شکایت علیه آنکارا به نهاد های بین المللی اطلاع داد.

احمد الصحاف ضمن محکوم کردن حملات نظامی یکجانبه ترکیه به شمال عراق تاکید نمود هیچگونه هماهنگی با دولت بغداد در مورد این حملات صورت نگرفته است.

الصحاف گفت اقدامات ترکیه سبب بروز تنش مرزی میان دو کشور می گردد و به کوشش های انجام شده در جهت مبارزه با تروریسم در خاورمیانه یاریی نخواهد کرد.

او با یادآوری اینکه حملات ترکیه امنیت منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت از جامعه بین المللی می خواهیم تا به وظیفه خود برای یاری به عراق برای دفاع از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود عمل کند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق با استناد به قوانین بین المللی از امکان رجوع به شورای امنیت، اتحادیه عرب، سازمان همکاری های اسلامی و نیز استفاده از برگه داد و ستد تجاری سالانه با ترکیه با ارز آوری بیش از 16 میلیارد دلار برای این کشور، برای واکنش به حملات دولت آنکارا اطلاع داد.

این مقام وزارت خارجه عراق تاکید نمود تمامی این ها گزینه های دولت عراق هستند. با این حال او بر اصل حسن همجواری و احترام به حق حاکمیت دو طرف تاکید نمود.

با این حال وزارت خارجه ترکیه حملات خود به شمال عراق را بر اساس حق دفاع از خود منطبق با قوانین بین المللی می داند. ترکیه از 14 ژوئن با راه اندازی دو عملیات گسترده پنجه عقاب و پنجه ببر در شمال عراق، مدعی هدف قرار دادن عناصر وابسته به گروه پ ک ک شد. دولت عراق به شدت مخالف حملات ترکیه به شمال این کشور است و آن را نقض حق حاکمیت خود می داند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1046

به "گزینه های وزارت خارجه عراق برای پاسخ به حملات یکجانبه ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزینه های وزارت خارجه عراق برای پاسخ به حملات یکجانبه ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید