31 کشته و 100 زخمی در ازدحام جمعیت کربلا ، وضعیت زائران ایرانی

به گزارش مجله تار و سه تار، ازدحام جمعیت در محل سرداب حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلا بر اساس آمار رسمی اولیه تاکنون 31 کشته و 100 زخمی به جا گذاشته است.

31 کشته و 100 زخمی در ازدحام جمعیت کربلا ، وضعیت زائران ایرانی

ایرنا نوشت: یک منبع آگاه در وزارت بهداشت عراق با تایید خبر کشته و زخمی شدن زائران در حادثه ازدحام جمعیت در سرداب حرم مطهر امام حسین (ع) از کشته شدن 31 و زخمی شدن 100 تن دیگر تا این لحظه اطلاع داد.

وی گفت که حادثه در پی ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم مشهور رکضه طویریج (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا برگزار می گردد، بوجود آمد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.

پیشتر اعلام شده بود که این حادثه در پی سقوط دیوار سیمانی در نزدیک باب الرجاء حرم مطهر امام حسین اجرا شده است اما مسئولان رسمی عتبه و دفاع شهری کربلا هرگونه سقوط و یا فرو ریختن سقف یا دیوار سیمانی را تکذیب کردند.

بعضی آمارهای غیر رسمی تعداد کشته شدگان در این حادثه را بیش از 31 نفر و زخمی شدن را بیش از 100 نفر اعلام نموده اند.

هنوز اطلاعاتی در مورد احتمال حضور زائران ایرانی در میان آسیب دیدگان این حادثه در دست نیست اما با توجه به نوع مراسم معمولا عمده شرکت کنندگان آن را زائران عراقی تشکیل می دهند.

  • هیچ زائر ایرانی در حادثه سقوط دیوار بتنی کربلا آسیب ندیده است

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از سقوط یک دیوار بتنی در باب الرجاء مقابل حسینیه تهرانی در نزدیک باب القبله حرم مطهر امام حسین(ع) اطلاع داد و گفت: تاکنون هیچ یک از زائران ایرانی عتبه حسینی و عباسی حاضر در شهر مقدس کربلا در این حادثه آسیب ندیده اند.

محمدتقی حلی ساز اضافه نمود: این دیوار بتنی بدلیل حضور تعدادی از افراد در بالای آن برای تماشای مراسم موسوم به رکضه طویریج (دویدن طویریج) از تعادل خارج شد و بر روی زائران حاضر در محل سقوط کرد.

وی ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از محل وقوع این حادثه ازدحام جمعیت در محل سرداب حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلا تاکنون 18 کشته و 70 زخمی بر جای گذاشته است.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام کوشش خود را صرف می نماید تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

این مرکز پزشکی عهده دار تمامی مسائل بهداشتی و درمانی زائرین ایرانی در سه کشور زیارتی عربستان، عراق و سوریه است که با جذب و بهره­ گیری از کادر بهداشتی و درمانی مجرب کشور در سطوح مختلف با ایجاد بیمارستان و درمانگاه ­های عمومی و تخصصی در کشورهای هدف به زائرین ایرانی این کشورها خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می­ کند.

جدیدترین تصاویر از محل این حادثه را در ویدئوی زیر ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

اظهارات مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره وضعیت زائران ایرانی را نیز در ویدئوی زیر ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 325

به "31 کشته و 100 زخمی در ازدحام جمعیت کربلا ، وضعیت زائران ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "31 کشته و 100 زخمی در ازدحام جمعیت کربلا ، وضعیت زائران ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید