ثبت بیش از 2 هزار کسب و کار اینترنتی در خراسان رضوی

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، حمید رضا روحبخش شنبه شب در حاشیه همایش حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرد : پس از تعریف طرح توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار در رسته فناوری اطلاعات از سال گذشته و پیرو هم افزایی اجرا شده و سرمایه گذاری اجرا شده در حوزه کسب وکارهای آنلاین و حمایت های بخش دولتی در استان رشد نسبی خوبی را در این حوزه شاهد بودیم.

ثبت بیش از 2 هزار کسب و کار اینترنتی در خراسان رضوی

وی اضافه نمود : دنیای کسب و کارهای آنلاین و استارت آپ ها در استان در سالهای اخیر تغییرات زیادی را شاهد بوده است و فقط در سال قبل حدود 2200 کسب وکار اینترنتی ثبت شده در استان داشتیم و از سال قبل تاکنون 1000 کسب وکار اینترنتی جدید ایجاد شده است.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی ادامه داد : براساس آخرین اسناد منتشره از مطالعه جامع کسب وکارهای اینترنتی توسط مرکز پایش تجارت الکترونیک ایران برروی 42 هزار کسب وکار اینترنتی که از ابتدای فعالیت مرکز توسعه تجارت الکترونیک تا انتهای شهریور 97 نماد اعتماد دریافت نموده اند ، خراسان رضوی باراه اندازی 3231 کسب وکار اینترنتی در صندلی دوم قرار گرفته است.

وی گفت :در شهریور ماه امسال حدود 65 میلیون تراکنش آنلاین صورت گرفته است و نمودار تعداد تراکنشهای ماهیانه با شیب نسبتا تند در حال رشد است و از ابتدای امسال تا کنون حدود 336 میلیون تراکنش با مبلغ حدود 75 هزار میلیارد تومان به غیر از پرداخت قبض و خرید شارژ اینترنتی صورت گرفته است .

روحبخش توضیح داد: سرمایه گذاران وهلدینگ های اکوسیستم کسب وکارهای آنلاین و استارت آپ ها در ایران در سه دسته رتبه بندی شده اند که یکی از سرمایه گذران بومی استان در صندلی نخست این رتبه بندی قراردارد .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 72

به "ثبت بیش از 2 هزار کسب و کار اینترنتی در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیش از 2 هزار کسب و کار اینترنتی در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید