موزه مردم شناسی در روستای خوجین خلخال راه اندازی می گردد

به گزارش مجله تار و سه تار، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال از راه اندازی موزه مردم شناسی در روستای نمونه گردشگری خوجین این شهرستان اطلاع داد.

موزه مردم شناسی در روستای خوجین خلخال راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، محمد رضا شایقی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خلخال امروز یکشنبه 8 مهر 97 با اعلام این خبر توضیح داد: این موزه با هدف معرفی جاذبه های شهرستان و با یاری دهیاری خوجین دایر می گردد.

او افزود: این موزه اولین موزه روستایی شهرستان خلخال است که می تواند بخشی از جاذبه های میراث فرهنگی شهرستان را معرفی کند و در قالب موزه رختشورخانه با نمایش ماکت و ادوات قدیمی راه اندازی می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال متذکر شد: مطابق برنامه زمان بندی گردیده تا سرانجام سال جاری این موزه در 100 متر مربع راه اندازی خواهد شد و تاکنون این پروژه 60 درصد پیشرفت دارد.

شایقی به اختصاص 200 میلیون تومان اعتبار به این پروژه اشاره و تاکید نمود: به دنبال حمایت دهیاری در راه اندازی این موزه هستیم.

او با بیان اینکه موزه مردم شناسی در دو کیلومتری شهر خلخال و در مقابل منطقه نمونه گردشگری ازناو راه اندازی می گردد، افزود: شهرستان خلخال از جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددی برخوردار است که به منظور شناساندن و معرفی آن راه اندازی موزه ها یکی از ابزارهای موثر خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 6

به "موزه مردم شناسی در روستای خوجین خلخال راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه مردم شناسی در روستای خوجین خلخال راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید