ورزش مانع بلوغ زودرس و کوتاهی قد در دختران می گردد

به گزارش مجله تار و سه تار، نداشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش نکردن در سنین رشد باعث کوتاه شدن قد دختران می گردد.

ورزش مانع بلوغ زودرس و کوتاهی قد در دختران می گردد

دکتر احمد باقری مقدم در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه نمود: با افزایش روند چاقی در دختران قبل از سن بلوغ، به دلیل رشد بیش از حد غضروف ها و تبدیل زود هنگام آن ها به استخوان سبب بلوغ زودرس و کوتاهی قد و قامت این افراد در آینده خواهد شد.

وی گفت: دخترانی که از دوران کودکی دچار چاقی هستند با افزایش روند چاقی، نداشتن رژیم غذایی مناسب و ورزش نکردن، غضروف صفحه رشد استخوانی آنها زودتر بسته می گردد در نتیجه قد و قامت کوتاه تری نسبت به افراد عادی خواهند داشت ضمن اینکه تغذیه درست، ورزش ایده آل و خواب مناسب سبب می گردد تا بلوغ دختران طی زمان مقرر انجام گردد .

باقری مقدم توضیح داد: دخترانی که به رشته هایی همچون ژیمناستیک، اسکیت، پاتیناژ، دو استقامت و ورزش های رزمی می پردازند احتیاج به کاهش وزن زیادی دارند و با انجام فعالیت های ورزشی در آینده با مسائل زیادی روبرو خواهند بود. از سوی دیگر ورزشکاران این رشته ها به دلیل از دست دادن اشتهای خود انرژی کافی دریافت نمی نمایند و همین مساله در نامنظم بودن قاعدگی دختران تاثیر بسزایی دارد. نکته مهم در این ارتباط بی اطلاع بودن مربیان، ورزشکاران و خانواده ها از این موضوع است و متوجه این قضیه نیستند که اگر قاعدگی دختران بیش از سه ماه به تاخیر بیفتد نشانه خوبی نیست و احتیاج به پیگیری درمانی دارد.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان در خاتمه اظهار داشت: رژیم غذایی مناسب و ورزش دو بال تفکیک ناپذیرند که اگر به درستی راهنمایی و کنترل شوند به حفظ تناسب اندام زنان در دوران پس از ازدواج یاری می نماید. همچنین در سلامت قلبی ـ عروقی و محکم تر شدن عضلات آن ها نیز نقش بسزایی را ایفا می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 48

به "ورزش مانع بلوغ زودرس و کوتاهی قد در دختران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش مانع بلوغ زودرس و کوتاهی قد در دختران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید