آشنایی با خواص بی شمار خرما

به گزارش مجله تار و سه تار، خرما انواع مختلفی دارد که هر کدام خواص فوق العاده ای برای بدن دارند و در درمان و جلوگیری از بیماری ها به بدن یاری می نمایند و برای پوست و مو نیز مفید است. در ادامه بیشتر با خواص خرما آشنا می شوید.

آشنایی با خواص بی شمار خرما
برای هزاران سال، میوه خرما غذای اصلی کشورهای خاورمیانه و هندوستان بوده است ؛ کشت خرما در روزهای مدرن امروزه که در غرب پاکستان انجام می شود، به 7000 سال قبل از میلاد برمی شود. خواص خرما برای همگان آشکار است.

مصرف خرما در نهایت به جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا و اسپانیا توسعه یافت سپس آنها به غرب معرفی شدند. با توجه به سوابق فسیلی، تاریخ خرما تا 50 میلیون سال پیش برمی شود این در خصوص تاریخ است.

خلاصه اما آیا می دانید انواع مختلفی از خرما وجود دارد و این خوردنی محبوب خواص قابل توجهی در خود نهفته است ؟ برای اطلاع از آنها ادامه این بخش را مطالعه کنید.

خواص خرما و اندازه کالری آنهر خرما شامل حدود 20 کالری هستند و حاوی 2.8 میلی گرم کلسیم و 5 گرم کربوهیدرات میباشند. خرما نیز غنی از آنتی اکسیدان ها است، تانن ها مهمترین آنها است این تانن ها از آسیب سلولی جلوگیری می نماید و در برابر التهاب محافظت می نماید. در واقع، خوردن خرما با معده خالی کرم روده را می کشد.

خواص ، فواید و مزایای سلامتی خرما

درمان یبوستپالپ این میوه با اصلاح محدود نماینده مواد معدنی که در طول یبوست رخ می دهد، باعث بهبود یبوست می شود.فیبر خرما نیز برای جلوگیری از سرطان سیستم گوارش مفید است.خوردن حداقل 20 تا 35 گرم فیبر در هر روز باعث می شود که مدفوع شما نرم باشد و مانع از این شرایط می شود.

یاری به تنظیم کلسترولیکی از مزایای موثر خرماست. مصرف خرما حتی برای افراد سالم می تواند بر اندازه کلسترول و استرس اکسیداتیو تاثیر مثبتی داشته باشد. خرما حاوی کلسترول نیست . غنی از آهن و فیبر بیشتری نسبت به موز هستند.

بهبود سلامت استخوانخرما منبع غنی از مس، منیزیم، سلنیوم و منگنز است - همه این ها برای حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از بیماری های مرتبط با پوکی استخوان ضروری هستند.خرما نیز غنی از ویتامین K است، که یک انعقاد نماینده خون است و به سوخت و ساز بدن شما یاری می نماید. بعلاوه شامل بورون هستند که برای استخوان های سالم مفید هستند.

تنظیم فشار خونخرما غنی از پتاسیم است و مواد معدنی اش باعث کاهش فشار خون می شود.یک خرمای مدجول شامل حدود 167 میلی گرم پتاسیم است که نسبت به سایر میوه نسبتا بالا است. عدم مصرف پتاسیم کافی نیز می تواند منجر به سنگ کلیه شود و فیبر بعلاوه سطح قند خون را تثبیت می نماید.

اثرات سدیم در رژیم غذاییتان را متعادل می نماید و این باعث کاهش فشار خون می شود. منیزیم این میوه عضلات قلب و عروق خونی شما را آرام می نماید، در نتیجه باعث کاهش فشار خون می شود.1

تأثیر خرما بر بیماری های اعصابدر خرما به اندازه قابل توجهی پتاسیم موجود است که برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای کار صحیح عضلات و اعصاب لازم است که به هم خوردن آن در بدن، بسیار خطرناک است. علاوه بر آن، خرما حاوی اندازه قابل توجهی منیزیم است که برای اعصاب و عضلات لازم است.

سلامت و قدرت استخوان هاخرما منبع غنی از مواد معدنی مانند سلنیوم، منگنز، مس و منیزیم است که همگی در رشد و تقویت استخوان های سالم، جدایی ناپذیر هستند، به ویژه با افزایش سن افراد به تدریج ضعیف می شوند. این خرما را به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده برای تقویت استخوان ها و مقابله با بیماری های دردناک و ضعف استخوان تبدیل می نماید.

تقویت سلامت قلبمطالعات نشان داده است که فیبر و پتاسیم خطر سکته مغزی و سایر بیماری های مرتبط با قلب را کاهش می دهد. بنابراین، خرما به عنوان یک روش سالم و خوشمزه برای کاهش سطح کلسترول LDL در بدن، جلوگیری از حمله قلبی، بیماری های قلبی و سکته مغزی پیشنهاد می شود. با مصرف دو بار در هفته، خرما می تواند به طور جدی سلامت کلی قلب را بهبود ببخشید.تقویت نماینده انرژی : یک وعده خرمای پر از انرژی حاوی 31 گرم کربوهیدرات است، و آنها را به یک منبع انرژی تبدیل می نماید. کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی سریع 3 گرم فیبر رژیم غذایی و 29 گرم قند طبیعی مانند فروکتوز ، گلوکز و ساکارز وجود دارند و به راحتی به وسیله بدن مورد استفاده قرار می گیرد. خرما یک میان وعده عالی برای تقویت انرژی است.2

درمان کم خونیهمانطور که قبلا نیز بیان کردیم، خرما در برگیرنده سطح بالایی از مواد معدنی است که می تواند برای شرایط مختلفی مفید باشد. سطح بالای آهن در آن باعث شده است یک مکمل غذایی عالی برای افرادی باشد که از کم خونی رنج می برند. سطح بالای آهن در خرما می تواند کم خونی را بهبود ببخشد، سطح انرژی بدن را بیشتر کند و خستگی را کمتر نماید.

درمان آلرژییکی از مجذوب نماینده ترین ویژگی های خرما، حضور سولفور ارگانیک در آن است. این عنصر زیاد در مواد غذایی یافت نمی شود اما مزایای زیادی برای بدن دارد. به عنوان مثال می تواند واکنش های آلرژیک و آلرژی های فصلی را کاهش دهد. بر اساس مطالعه صورت گرفته در سال 2002، ترکیب سولفور ارگانیک می تواند تاثیر مثبت بر روی افرادی داشته باشد که از آلرژی فصلی رنج می برند.

افرادی که چنین شرایطی را تجربه می نمایند می توانند از خرما به خوبی بهره مند شوند.

حفظ سلامت سیستم عصبیویتامین های موجود در خرما باعث شده است این ماده برای تقویت سیستم عصبی و عملکرد آن بسیار عالی باشد. پتاسیم یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی است که می تواند سیستم عصبی را سالم نگه دارد.

این ماده قادر است هوشیاری مغز را بهبود ببخشد و سرعت فعالیت های آن را بیشتر کند. به همین دلیل خرما یک ماده غذایی شگفت انگیز برای افرادی است که سیستم عصبی شان خوب کار نمی نماید.

درمان اسهالخرمای رسیده در برگیرنده پتاسیم است که می تواند یک ماده موثر در درمان اسهال باشد. هضم آن ها آسان است و می تواند ماهیت غیر قابل پیش بینی اسهال مزمن را تسکین ببخشد. فیبر محلولی که در خرما وجود دارد می تواند به تسکین اسهال یاری کند.

پیشگیری از سرطان معدهمحققان بر این باورند که خرما می تواند یک روش مفید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان معده باشد. این ماده می تواند به عنوان یک تونیک موثر برای همه گروه های سنی مورد استفاده قرار گیرد و در بعضی از موارد عملکرد بهتری نسبت به داروها داشته باشد.3

پی نوشت:

1.www.namnak.com

2.www.beytoote.com

3.www.majalesalamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1813

به "آشنایی با خواص بی شمار خرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خواص بی شمار خرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید