حال و روز ناخوش ریکرو در چین، زنگ خطری برای کسب سهمیه المپیک

به گزارش مجله تار و سه تار، نتایج تیم ملی ریکرو در مسابقات جام جهانی تیراندازی با کمان زنگ خطری است برای مسئولان فدراسیون تا در فرصت به جامانده تا شروع مسابقات توزیع سهمیه المپیک به دنبال راهکاری برای خروج از بحران باشند.

حال و روز ناخوش ریکرو در چین، زنگ خطری برای کسب سهمیه المپیک

با تور چین مهر 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، مرحله نخست مسابقات جام دنیای تیراندازی با کمان در حالی از 8 اردیبهشت ماه در شانگهای چین شروع شد که تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در دو بخش آقایان و بانوان و در کمان های ریکرو و کامپوند و با ترکیب میلاد وزیری، کیوان ریاضی مهر، مجید میررحیمی و امین پیرعلی (ریکرو آقایان)، زهرا نعمتی، زهرا دهقان، ملیکا عبدالکریمی و مریم محمودی سرشت (ریکرو بانوان)، اسماعیل عبادی، مجید قیدی و امید طاهری (کامپوند آقایان) و فرشته قربانی (کامپوند بانوان) در این مسابقات حضور یافت.

ملی پوشان کشورمان که تا به امروز تنها توسط زهرا نعمتی در مسابقات قهرمانی تیروکمان آسیا در تایلند صاحب سهمیه المپیک شده اند خود را برای کسب سهمیه در مسابقات دنیای ترکیه در تیرماه آماده می نمایند و مسابقات چین نیز فرصت خوبی برای محک کمانداران کشورمان محسوب می شد اما آنچه در این رقابت ها توسط کمانداران رقم خورد حکایت از روزهای ناخوش ریکرو ایران داشت و به نظر می رسد افزایش تعداد سهمیه های ریکرو روی کاغذ کار چندان آسانی نیست.

ریکرو حرفی برای گفتن نداشت

نتایج ناامید نماینده ملی پوشان ریکرو در بخش زنان و مردان و حذف در ابتدای راه رقابت ها نشان داد که مسئولان فدراسیون باید در این فرصت به جامانده تا مسابقات ترکیه به دنبال شناسایی مسائل و حل آنها باشند و در غیر این صورت کسب سهمیه بعید به نظر می رسد.

در مرحله اول مسابقات جام دنیای تیراندازی با کمان سال 2016 در شانگهای چین، در بخش مقدماتی ریکرو مجید میر رحیمی، میلاد وزیری، امین پیر علی، کیوان ریاضی مهر 648، 648، 640، 636 امتیاز در رده هفتاد و ششم و هفتاد و هفتم، نود و دوم و نود و هفتم ایستادند جایگاهی که در خور نام کمانداران ایران نبود و مطمئنا در ادامه کار را برای حضور در مرحله حذفی سخت تر کرد.

در مرحله نخست حذفی کیوان ریاضی مهر 6 بر 2 برابر نماینده مغولستان باخت، مجید میررحیمی با نتیجه 6 بر 4 مغلوب کماندار آمریکا شد، امین پیرعلی 7 بر یک برابر نماینده چین تایپه باخت و میلاد وزیری 6 بر 4 برابر نماینده کره جنوبی تن به شکست داد. با این نتایج هر چهار نماینده کشورمان در بخش انفرادی ریکرو از دور رقابت ها کنار رفتند و حتی پیروز به کسب یک پیروزی نشدند.

در بخش مقدماتی ریکرو زنان نیز شرایط چندان متفاوت نبود و زهرا نعمتی، ملیکا عبدالکریمی، زهرا دهقان و مریم محمودی سرشت با 641، 620، 560 و 440 امتیاز در بین 95 به ترتیب در رده های چهل و دوم، شصت و پنجم،هشتاد و نهم و نود پنجم نهاده شدند.

در بخش زنان زهرا نعمتی، زهرا دهقان و مریم محمودی در نخستین دور از مرحله حذفی به ترتیب با نتایج 6 بر 4، 6بر صفر و 6 بر صفر برابر حریفانی از ترکیه، انگلیس و مکزیک باختند و از دور رقابت ها کنار رفتند.

ملیکا عبدالکریمی در دور نخست 6 بر 4 نماینده استرالیا را شکست داد اما در دومین گام 6 بر صفر مغلوب کماندار چین شد.

در بخش تیمی هم نتایج چندان قابل قبول نبود و تیم ریکرو مردان در بین 28 تیم در رده بیست پنجم نهاده شد و تیم ریکرو زنان نیز در بین 23 تیم بیست و یکم شد. تیم میکس ریکرو هم در همان گام نخست از دور رقابت ها کنار رفت و در دور مقدماتی حذف شد.

ظاهرا نتایج تیم ریکرو به قدری غیر قابل باور و ضعیف بود که سایت فدراسیون تیراندازی با کمان هم از پوشش این نتایج خودداری کرد و ترجیح داد تنها به نتایج کمانداران در مرحله مقدماتی ریکرو و نتایج کامپوند تیمی مردان اشاره کند.

شوکی که هنوز جواب نداده است

فدراسیون تیراندازی با کمان در آستانه مسابقات دنیای چین و برای حضور پیروز در مسابقات انتخابی المپیک در نخستین گام اقدام به تغییر در کادر فنی تیم ملی کرد و پارک میوک وون کره ای را جایگزین حجت الله واعظی در تیم ملی کرد. چندی نگذشت که خبر قطع همکاری مجید احمدی با تیم ملی کامپوند هم به گوش رسید. احمدی عدم دریافت حقوق مکفی و 6 ماه تاخیر در دریافت حقوق 2 میلیلون تومانی خود را مهم ترین عامل جدایی از تیم ملی کامپوند دانست و گفت: من هم از لحاظ اقتصادی با مشکل روبه رو هستم و ماهی دو میلیون تومان برای یک مربی مبلغ کمی است. مربی خارجی ماهیانه 5 هزار دلار می گیرد ولی مربی داخلی با این رزومه ماهیانه دو میلیون می گیرد. مربی ایرانی در ایران بی ارزش است.

احمدی در سال های حضورش در تیم ملی کامپوند نتایج خوبی را برای این رشته رقم زد و کسب نخستین مدال دنیای در این رشته مهم ترین دستاورد وی در کامپوند بود اما با جدایی او از تیم ملی و راهنمایی همزمان ریکرو و کامپوند توسط سرمربی کره ای، افت کامپوند در بخش انفرادی در مسابقات شانگهای کاملا تعیین شد و کماندارن در بخش کامپوند انفرادی نتایج ناامید نماینده ای را کسب کردند و در حد و اندازه های نام کامپوند ایران در دنیا ظاهر نشدند اما در بخش تیمی توانستند به مدال دست یابند.

این نکته را باید به یاد داشت که سرمربی کره ای تیم ملی اردوی 20 روزه ای را برای این تیم در بوسان کره جنوبی در نظر گرفته و امید است که پس از سرانجام این اردو و برگزاری تمرینات مشترک با کماندران کره ای نگرانی ها از بابت افت ریکرو رفع گردد و شاهد درخشش ملی پوشان در مسابقات ترکیه و کسب سهمیه آنها باشیم. مطمئنا پارک میوک وون برای اجرایی کردن اهداف خود احتیاج به زمان دارد اما نباید فدراسیون هم از کنار نتایج اخیر بی تفاوت عبور کند.

ولخرجی های سال 94 که بلای جان سال 95 شد

تیم ملی ریکرو در حالی باید تیرماه آخرین شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک امتحان کند که مسائل اقتصادی در این روزها به بزرگترین نگرانی این فدراسیون تبدیل شده است. شجاعی ضمن وخیم اعلام کردن اوضاع اقتصادی فدراسیون از لغو سفر تیم ملی به مسابقات دنیای کلمبیا سخن گفت. وی مطرح کرد: مسابقات کلمبیا پیش از مسابقات توزیع سهمیه المپیک در ترکیه برگزار می گردد و می توانست به تیم ریکرو یاری کند اما به احتمال زیاد این اعزام لغو خواهد شد.

این روزها در حالی مسائل اقتصادی فدراسیون تیراندازی با کمان رسانه ای شده که پیش از این و پس از سفر تیم ملی تیراندازی به مسابقات دنیای داخل سالن آمریکا که به نظر بسیار پرهزینه و غیرضروری محسوب می شد، شجاعی تمام قد از این سفر و تعداد اعزامی های آن دفاع کرد.

در آن مقطع بعضی معتقد بودند که سفر تیم ملی به آمریکا هزینه زیادی را به همراه داشت و در زمانی که تیم ملی ریکرو باید اولویت فدراسیون برای برنامه های ماه های اخیر باشد، این مبلغ می توانست در بخش های دیگری از جمله برای سفر تیم ملی به کلمبیا که از نظر خود شجاعی هم در این مقطع برای ریکرو اهمیت دارد، استفاده گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 633

به "حال و روز ناخوش ریکرو در چین، زنگ خطری برای کسب سهمیه المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال و روز ناخوش ریکرو در چین، زنگ خطری برای کسب سهمیه المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید