درباره بسته های پستی که آسیب دیده به مقصد می رسند

به گزارش مجله تار و سه تار، این روزها با توجه به افزایش خریدها و سفارشهای اینترنتی به خاطر محدودیتهای ناشی از کرونا، شمار مشتریانی که مرسوله پستی شان آسیب دیده افزایش یافته است؛ پیگیری از شرکت پست به این نتیجه رسید که این افراد می توانند با مراجعه به سامانه های پستی، شکایت و درخواست جبران خسارت نمایند.

درباره بسته های پستی که آسیب دیده به مقصد می رسند

به گزارش خبرنگاران، مرسوله پستی شامل پاکت و بسته می گردد؛ در گذشته که افراد به هم نامه می نوشتند، ترافیک نامه خیلی بیشتر از بسته و امانات بود که به عنوان هدیه و سوغات می فرستادند. اما در سال های گذشته اتفاقی که در کل جهان هم افتاده این است که حجم پست نامه کمتر شده و بسته و امانت در حال افزایش است.

از سوی دیگر، در یک سال گذشته و با شیوع کرونا، شاهد افزایش مرسولات پستی بوده ایم و از آنجایی که حجم خرید اینترنتی مردم بالا رفته، مراکز پست استان با حجم زیادی از مرسولات برای توزیع روبرو شدند و فعالیت شان چند برابر شده و بار مضاعفی به دوش کارکنان پست گذاشته است.

شرکت ملی پست ایران بر اساس تعهدات سرویس های مختلف پستی موظف به ارسال و توزیع دقیق و به موقع مرسولات پستی است. به طوری که مرسولات به مقصد داخل کشور به طور متوسط در 24 ساعت ارسال و توزیع می شوند و در شرایط خاصی مانند عدم حضور گیرنده در محل، این زمان به حداقل 48 الی 72 ساعت افزایش می یابد.

با وجود این، در شرایطی که مرسولات پستی در حال افزایش است، بارها رخ داده که مشتری بسته ای دریافت نموده، دچار شکستی و پارگی شده و یا آسیب دیده است، در حالی که در صورت اعتراض مشتری، ممکن است با این جواب روبرو گردد که حامل بسته، مسوولیتی در قبال آسیبی که به بسته وارد شده، ندارد.

در این راستا، محمد اخلاقی -مدیرکل کیفیت و پاسخگویی به مشتریان شرکت ملی پست- شرح داد: برای شکایت های مشتریان سامانه هایی وجود دارد. یکی از مهم ترین درگاه ها برای ثبت شکایت، سامانه eop.post.ir است که مشتری مراجعه و ثبت شکایت می نماید و اگر محق باشد و مبلغ شکایت کمتر از مبلغ 100 هزار تومان باشد، شماره شبا گرفته شده و جبران خسارت انجام می گردد.

وی همچنین گفت: اگر مبلغ شکایت بیشتر از 100 هزار تومان باشد، شخص باید به نزدیک ترین واحد پستی مراجعه کند و با ثبت شکایت و انجام فرآیندی که حدود یک روز طول می کشد، اگر احراز گردد که بسته شکسته یا متلاشی و دچار آسیب شده، ظرف 48 ساعت شکایت جبران می گردد. رسیدگی به این شکایات به صورت مستمر انجام می گردد و در سال گذشته مبلغ بالایی برای جبران خسارات پرداخت نموده و سعی کردیم ورضایت مشتری را جلب کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1612

به "درباره بسته های پستی که آسیب دیده به مقصد می رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درباره بسته های پستی که آسیب دیده به مقصد می رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید