دستبند هوشمند ناجی مسافران قایق ها

به گزارش مجله تار و سه تار، اگر در یک قایق پر از مسافر به هر دلیلی یکی از مسافران به داخل آب پرتاب شود ممکن است کسی متوجه موضوع نشود و همین امر خطر جانی برای مسافری دارد که دور از چشم دیگران در آب افتاده و ممکن است غرق شود. محققان حوزه فناوری تلاش های زیادی برای تأمین امنیت مسافران در این قایق ها تا به امروز داشته اند، اما شاید بتوان سیستمی که به تازگی ساخته شده است را بهترین نمونه موجود دانست.

دستبند هوشمند ناجی مسافران قایق ها

سیستم1st Mate Marine Safety and Security دقیقاً برای کمک به نجات مسافران قایق ها ساخته شده است و می تواند بلافاصله همه نگاه ها را متوجه مسافری کند که در معرض خطر قرار گرفته است و از تکرار حوادث غم انگیز پیشگیری کند.

این سیستم توسط Mercury Marine ساخته شده است و چند جزء دارد. یکی از مهم ترین اجزای این سیستم، دستبندی هوشمند است که توسط سرگروه یا کاپیتان این قایق مورد استفاده قرار می گیرد و البته همه مسافران نیز حتماً باید آن را به مچ داشته باشند. البته درحال حاضر این سیستم تا 7مسافر را می تواند زیر پوشش قرار دهد اما تلاش ها برای افزایش تعداد مسافران و تأمین امنیت آنها ادامه دارد.

این سیستم همچنین به یک هاب مرکزی و یک اپلیکیشن موبایلی متصل است تا بتوان سریع ترین عکس العمل را در کمترین زمان ممکن داشت. اگر یکی از مسافران درون آب بیفتد به محض تماس با آب، بلافاصله از دستبند وی سیگنالی برای کاپیتان ارسال می شود و این سیگنال برای هاب مرکزی هم فرستاده می شود. ازسوی دیگر همه افرادی که دارای این دستبند هستند سیگنال را دریافت می کنند تا چنانچه کاپیتان متوجه موضوع نشود بقیه به وی اطلاع دهند.

این دستبند همچنین با کمک جی پی اس، محل دقیق مسافر گرفتار در آب را نشان می دهد و از سوی دیگر موتور قایق به طور اتومات خاموش می شود تا صدای مسافر به وضوح شنیده شود. همچنین در این سیستم احتمال دیگری هم در نظر گرفته شده که به عنوان مثال اگر کاپیتان دچار مشکل شود اینجاست که به مسافران راهنمایی می کند تا بتوانند دوباره موتور را به کار بیندازند و راه بیفتند. گفتنی است درصورتی که زمان نجات مسافر از زمان معین شده ای بیشتر شود بلافاصله اطلاعات به گارد ساحلی ارسال می شود تا خود را برای امدادرسانی، به قایق برسانند. این سیستم اکنون با قیمت 999دلار در بازار به فروش می رسد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1349

به "دستبند هوشمند ناجی مسافران قایق ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستبند هوشمند ناجی مسافران قایق ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید