روستای گشانی یکی از روستاهای دیدنی استان همدان است

به گزارش مجله تار و سه تار، جاذبه ها/ براساس گزارش های منتشر گشته، روستای گشانی یکی از روستاهای دیدنی استان همدان است.

روستای گشانی یکی از روستاهای دیدنی استان همدان است

روستای گشانی یکی از روستاهایی زیبای ایران بوده و در تویسرکان واقع شده است. مردم این روستا با زبان ترکی صحبت می نمایند و یکی از مهمترین محصولاتشان گردو است. طبیعت روستای گشانی بسیار بکر و بی نظیر بوده و نوع معماری خانه هایش به صورت پلکانی می باشد. روستای گشانی با گذشت سالیان سال هنوز هم بافت خود را حفظ نموده و سنت ها و رسم و رسومات قدیمی هیچگاه از یاد مردمانش نرفته است. به همین علت، گردشگران زیادی برای تماشا روستا و آشنایی بیشتر با فرهنگ بومی مردم به روستای گشانی سفر می نمایند.

بافت مسکونی روستا گشانی همدان بسیار متمرکز است و در محدوده ای کوهستانی واقع شده است. معماری خانه های این روستا براساس معشیت و فعالیت هایشان درست شده و تنها شباهتی که با یکدیگر دارند، این است که اکثرشان دارای ایوان هستند. زمستان های این منطقه بسیار سرد است و به همین علت مردم روستا برای جلوگیری از سرما دیوار خانه هایشان را ضخیم و پنجره ها را کوچک و چوبی ساخته اند و برای اینکه بهره برترین از نور خورشید ببرند، خانه های خود را رو به جنوب یعنی جایی که خورشید می تابد ساخته اند. شرایط اقلیمی روستای گشانی در استان همدان آنقدر خوب است که برترین و کمیاب ترین گیاهان در این منطقه رشد می نمایند و باغهای آن بسیار پر ثمر هستند.

پس از گشت و گذار در کوچه پس کوچه ها و باغات سرسبز روستا، می توانید برای استراحت و خوردن غذاهای محلی بسیار خوشمزه اقدام کنید. یکی از رایج ترین غذاهای روستای گشانی آش است. مردم این روستا آش های مختلفی طبخ می نمایند که بسیار هم خوشمزه هستند مانند آش، رشته، آش خیار و گوجه، آش جو و آش اوماج.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مهر 1401 بروزرسانی: 15 مهر 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2078

به "روستای گشانی یکی از روستاهای دیدنی استان همدان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای گشانی یکی از روستاهای دیدنی استان همدان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید