رونمایی رهبر کره شمالی از کلاهک های هسته ای تازه تاکتیکی

به گزارش مجله تار و سه تار، رهبر کره شمالی گفت که پیونگ یانگ هرگز نباید از توان بازدارندگی هسته ای خود راضی باشد و اگر نیروی هسته ای قدرتمند و فراتر از تصور همیشه آماده باشد، هیچ کشوری جرات تحریک کره شمالی را نخواهد داشت.

رونمایی رهبر کره شمالی از کلاهک های هسته ای تازه تاکتیکی

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز دوشنبه در جریان بازدید از موسسه تسلیحات هسته ای این کشور، یک نسخه نو از کلاهک های تاکتیکی هسته ای کره شمالی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگاران ، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز سه شنبه (دیروز) گزارش داد که کیم جونگ اون در جریان بازدید از موسسه تسلیحات هسته ای، از کلاهک های تاکتیکی نو هسته ای کره شمالی موسوم به هواسان-31 بازدید کرد.

بازدید از این موسسه در سرانجام مانورهای دریایی مشترک بین کره جنوبی و ایالات متحده صورت گرفت. کره شمالی این مانورهای نظامی را خصمانه و در راستای تمرینی برای تهاجم نظامی به خود می داند و غالبا با پرتاب موشک های بالستیک به آنها واکنش نشان می دهد.

کیم جونگ اون در جریان بازدید روز دوشنبه خود از موسسه تسلیحات هسته ای کره شمالی، به دانشمندان هسته ای کشورش دستور داد تا فراوری سوخت هسته ای را به روشی دوراندیشانه توسعه دهند تا به اهداف توسعه هسته ای دست یابند.

کیم در ادامه به آنها گفت که هرگز نباید از توانایی این کشور برای ضدحمله با تسلیحات هسته ای راضی باشند و اعلام کرد که اگر نیروی هسته ای قدرتمند و فراتر از تصور آماده باشد، هیچ کشوری جرات تحریک کره شمالی را نخواهد داشت.

همزمان خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داده که ارتش این کشور روز دوشنبه با استفاده از دو موشک بالستیک تاکتیکی زمین به زمین یک حمله هسته ای هوایی را شبیه سازی نموده و یک مرکز دفاعی در کره شمالی نیز سامانه های تسلیحات راهبردی زیردریایی آزمایش نموده است.

سلاح های هسته ای تاکتیکی به تسلیحاتی اطلاق می گردد که نه به منظور نابود کردن شهرها، بلکه برای کسب دستاوردهای تعیین در میدان نبرد استفاده می شوند. این تسلیحات شامل یک کلاهک هسته ای با تاثیر و ضربه محدود هستند که ویرانگری آنها محدود بوده و مانند سلاح های هسته ای راهبردی برای نابودی یک منطقه وسیع طراحی نشده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 9 فروردین 1402 بروزرسانی: 9 فروردین 1402 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2155

به "رونمایی رهبر کره شمالی از کلاهک های هسته ای تازه تاکتیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی رهبر کره شمالی از کلاهک های هسته ای تازه تاکتیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید