تور سنگاپور ارزان: سفری 3 روزه به سنگاپور

به گزارش مجله تار و سه تار، خاطرات جالب سفر سنگاپور

سنگاپور به علت دارا بودن هتل هایی بسیار عالی، غذاهایی لذیذ و ساختمان های مدرن خود معروفیت دارد. در ادامه با خاطرات مجذوب کننده و شنیدنی از این سفر با خبرنگاران همراه شوید.

تور سنگاپور ارزان: سفری 3 روزه به سنگاپور

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور ارزان از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

ما در حین سفر خود به جنوب شرق آسیا و منطقه ها شبه قاره هند در سال 2008 و 2009 از این جزیره و کشور باریک دیدن کردیم. با توجه به کوچک بودن سنگاپور، ما سه شب را برای گشت و گذار و کشف دیدنی های آن اختصاص داده و چون در آن سال ها از نظر اقتصادی در مضیقه بودیم، در هتل های 5 ستاره اقامت ننموده و به یک میهمان خانه در مرکز شهر و جایی که بسیاری از جاذبه های شهر در آن وجود دارد، رفتیم.

سنگاپور دارای ملتی چند فرهنگی است و اختلاط فرهنگ ها، زبان و سبک های غذایی در این کشور واقعا شگفت انگیز است. مهم ترین گروه های نژادی این کشور عبارتند از: چینی ها، هندی ها، مالایی ها و اروپایی ها. زبان رسمی سنگاپور انگلیسی است اما زبان های مالایی، منداری (Mandarin) و تامیلی نیز در این کشور استفاده می گردد. در این کشور بعلاوه یک زبان ابداعی به نام سینگیلیش (Singlish) نیز وجود دارد که ماحصل مخلوط شدن زبان مالایی و انگلیسی است. مردم سنگاپور در انتهای هر جمله خود از واژه lah استفاده می نمایند که این موضوع فهم حرف های آن ها را در ابتدا کمی سخت می نماید.

سنگاپور، اگرچه کشوری کوچک محسوب می گردد اما مجموعه ای فشرده از دیدنی ها و کارهای قابل اجرا در آن وجود دارد. چون ما قرار بود تنها چند روز در این کشور بمانیم، به محض ورود به این کشور، وارد خیابان ها شده و از فضای آن استفاده کردیم. در کوچه های رنگارنگ و زیبای محله هندی ها پرسه زده و از بوی ادویه و چوب صندل و بخور و عودهای سنتی، شلوغی و ازدحام دست فروش های خیابانی و حلقه های گل یاسمین رنگارنگ لذت بردیم. اگر چه می توانستیم در این محله برای مدت بیشتری بمانیم، اما ترجیح دادیم به محله چینی ها هم سری زده و از آن نیز دیدن کنیم.

65 درصد از جمعیت سنگاپور را چینی ها تشکیل می دهند. به همین علت سر زندگی و شلوغی محله چینی ها چندان دور از فکر نیست. پس از تجربه یک سال زندگی در چین، ما می دانستیم چگونه می توان برترین زمان را در طی سال نوی چینی گذراند. اما در سایر روزهای سال نیز گشت و گذار در خیابان های زیبا و دیدنی این محله و دیدن معماری خاص و چشیدن غذاهای خوش مزه، می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد.

پس از روز نخست اقامت در سنگاپور، ما صدای موتور ماشین های مسابقه را شنیدیم که در یک پیست مدور با سرعت در حال حرکت بودند. این صدا در منطقه مجاور و ساختمان های بلند می پیچید . تصمیم گرفتیم صدا را دنبال نموده و ببینیم منشا آن از کجاست؟ کاملا تصادفی و بدون اینکه بدانیم در فصل برگزاری مسابقات فورمول یک به سنگاپور سفر نموده بودیم و این موضوع برایمان قابل باور نبود. این مسابقات واقعا مجذوب کننده است زیرا بخشی از آن به صورت رقابت خیابانی و در شب انجام می گردد. ما جایگاه رزرو ننموده بودیم اما توانستیم از پشت نرده ها و به طور ایستاده بخشی از مسابقه را دیدن نموده و عکس و فیلم بگیریم. خیابان ها سرشار از زندگی بوده و هیجان زیادی در هوا مرتعش بود. البته دولت سنگاپور، امنیت برایش حرف اول را در این مسابقات می زند، پیش بینی می نماید که با برگزاری این مسابقات در این کشور و جذب دنیاگرد، سود و بازدهی آن به ارقام بالایی دست پیدا کند. روز بعد نیز به مقدار روزهای پیشین، هیجان انگیز سپری شد. ما به یکی از دیدنی ترین جاذبه های سنگاپور، یعنی جزیره سنتوزا (سنتوزا) که به عنوان سرگرمی گاه آسیایی نیز معروفیت دارد سفر کردیم. این جزیره که لقب زمین بازی محبوب آسیا را نیز به خود اختصاص داده است با فاصله ای 15 دقیقه ای از شهر، هر ساله حدود 5 میلیون بازدید نماینده دارد. سنتوزا که از مساحتی 5 هکتاری تشکیل شده، مرکز جاذبه های گردشگری فراوانی از قبیل ساحل زیبای استوایی به طول 2 کیلو متر، دو زمین بازی گلف، دو هتل 5 ستاره و استراح تگاههای زیبا، پارگ یونیورسال سنگاپور، شهربازی بسیار بزرگ و مهیج و دیگر امکانات سرگرمیی است. اما ما ترجیح دادیم روی ماسه های سفید دراز کشیده و استراحت کنیم. سوار قایق های مسافری شده و لژ سواری کنیم. در ادامه سوار تله کابین شده و از منظره ها زیبایی که تا رسیدن به راس قله در برابرمان بود، نهایت استفاده را بردیم. ما هیچ گاه تجربه سوار شدن به gravity assisted go-kart یا لژ را نداشتیم اما این کار را باید پیش از ترک کردن سنگاپور تجربه می کردیم. ما سوار لژ شده و با شمارش یک تا سه مسابقه سرعت در جهت یک و نیم کیلومتری تا پائین تپه را شروع کردیم. در طول جهت از یکدیگر سبقت گرفته، به طرفین پیچ و تاب خورده و در انتها من برنده شدم! نیک، همسرم فکر می کرد که چون گوشی تلفن من را همراه خود داشت، شکست خورده اما واقعا من سریع تر بودم.

روز زیبای ما در جزیره سنتوسا انتها یافته همینطور زمان اقامت مان در سنگاپور. ما از سه روز اقامت مان در این کشور لذت بسیاری برده بودیم اما دیگر زمان بازگشت فرا رسیده بود. توصیه می کنیم با بودجه زیادتری به این کشور سفر نموده و از همه سرگرمیات و دیدنی های آن لذت ببرید. بعضی از برترین هتل های دنیا در این کشور قرار داشته و زندگی شبانه، پارک های حیات وحش متعدد، باغ وحش بزرگ و زیبا و باغ های سنگاپور در کنار سبک غذایی خاص و خوب این کشور هر کدام بخشی از تنوع جالب آن را تشکیل می دهند که به طور حتم با پول بیشتری که همراه خود ببرید، می توانید از سرگرمیات، امکانات و تسهیلات بیشتری در این کشور زیبا برخوردار شوید.

تمامی موارد ذکر شده در کنار تجربه خوردن دامپلینگ های بخار پز (نوعی غذای چینی - مترجم) در خیابان های شهر تا صرف غذا در هتل ها و رستوران های 5 ستاره از این کشور کوچک و دنیا اول در جنوب شرق آسیا یک مقصد ایده آل گردشگری که هر کسی باید به آن سفر کند ارائه می دهد که با هر بودجه و سطح اقتصادی می توانید از آن استفاده کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1873

به "تور سنگاپور ارزان: سفری 3 روزه به سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سنگاپور ارزان: سفری 3 روزه به سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید