قطار به جای اتوبوس و هواپیما!

به گزارش مجله تار و سه تار، پیشرفت های حاصله قطار به نحوی است که امروزه او را به عنوان امن ترین وسیله نقلیه در جهان می شناسند. تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا محبوبیت بلیط قطار بیش از بیش گردد.

قطار به جای اتوبوس و هواپیما!

قطارها به عنوان امن ترین وسیله نقلیه در جهان توانسته اند نظر مخاطبان بسیار زیادی را به خود جلب کنند. این وسیله نقلیه در ابتدای امر خدمت رسانی خود امکانات و امنیت بسیار کمی داشت. اما اندک اندک با روی کار آمدن شرکت های حمل و نقل ریلی مختلف امنیت و امکانات قطار بالا رفت. پیشرفت های حاصله قطار به نحوی است که امروزه او را به عنوان امن ترین وسیله نقلیه در جهان می شناسند. تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا محبوبیت بلیط قطار بیش از بیش گردد.

دلایل انتخاب قطار برای مسافرت چیست؟

مسافران با توجه به حوادث اخیر هوایی و جاده ای، قطار را برای سفر انتخاب می کنند. خرید بلیط قطار بیشتر از بلیط هر وسیله نقلیه دیگر مورد توجه مسافران قرار گرفته است. دلایل بسیار زیادی برای این انتخاب وجود دارد. که در این مطلب چند نمونه آن را بیان خواهیم کرد. شناخت این موارد شما را جز افرادی خواهد نمود که از بلیط قطار به عنوان انتخاب بعدی سفر خود و خانواده استفاده می نمایید.

با نیم نگاهی به درصد مسافران استفاده کننده از قطار به عنوان وسیله نقلیه به این نتیجه پی خواهید برد که قطار بیشتر از هواپیما مسافران را جا به جا می نماید. این جابجایی از لحاظ تعداد نفرات با هزینه اندک می تواند یکی از مهمترین عوامل در گسترش خطوط ریلی باشد. ضمناً جابجایی مسافر توسط قطار می تواند 17 برابر اتوبوس و 3 برابر هواپیما باشد. دلایل بسیار زیاد دیگری وجود دارد که رجحان قطار به هواپیما را به صورت واضح و مبرهن بیان می نماید (منبع)

هزینه خرید بلیط قطار

قطارها علاوه بر امنیت، هزینه های پایین تری نسبت به هواپیما و اتوبوس دارند. قیمت بلیط قطار را تمامی اقشار جامعه می توانند خریداری کنند. شاید برایتان جای سوال باشد که بلیط اتوبوس بسیار پایین تر از قطار است چرا آن را انتخاب نکنیم؟ ما در مبحث امکانات به این موضوع خواهیم پرداخت.

امکانات قطار در سفر

خدمات در قطارها بیشتر از سایر وسایل نقلیه است و هزینه پایین تری با خود به همراه دارد. امکانات متنوع قطار را در هیچ یک از وسایل نقلیه دیگر نخواهید دید. رستوران، بوفه، رزرو غذا، پیش غذا، انواع نوشیدنی های گرم و سرد، تختخواب، سیستم صوتی و تصویری، دستشویی فرنگی و ایرانی گوشه کوچکی از امکانات قطار به شمار می فرایند.

ثبات در قیمت بلیط قطار

بلیط اتوبوس و بلیط هواپیما نوسانات بسیار زیادی را در بازه های زمانی مختلف به خود می بینند. نوسانات قیمت باعث سردرگمی مسافران خواهد شد. فرض کنید باری جهت تهران به رشت بلیط هواپیما خریداری می نماید و در جهت برگشت به دلیل تعطیلات باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. یا در جهت قزوین به قم هیچ اتوبوسی در اواخر هفته به دلیل نوسانات قیمت فعالیت نکند یا ظرفیتش تکمیل باشد. قطارها ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به اتوبوس و هواپیما دارند.

میزان بار قابل حمل بیشتر

سفر با هواپیما همواره با ظرفیت بار محدود همراه است. ظرفیت بار در هواپیماها بسته به نوع پرواز (داخلی و خارجی) متفاوت خواهد بود. در صورت اضافه بار در سفرهای هوایی مسافر می بایستی جریمه پرداخت نماید. در سفر با اتوبوس که به سفرهای سبک معرف است نباید باری بیش از اندازه با خود به همراه داشت.

اما سفر با قطار این محدودیت ها را با خود به همراه نخواهد داشت. مسافران به هر اندازه که بخواهند می توانند بار به همراه داشته باشند. در صورت ازدیاد بار می توان آن را به بخش بار قطار تحویل داد و در آخر سفر از ماموران قطار پس گرفت.

دوستی با محیط زیست

یکی از سوالات آیندگان کشور از نسل های امروزی محیط زیست و نحوه استفاده از آن خواهد بود. قطار یکی از وسایل نقلیه ای است که آلودگی بسیار کمی را با خود به همراه دارد. این وسیله نقلیه دوستدار محیط زیست می باشد. رزرو بلیط قطار آینده ای پاک را به آیندگان هدیه دهیم.

با خرید بلیط قطار از سایت های معتبر فروش بلیط قطار مانند تیک بان سفری راحت و بدون دغدغه را برای خود همراهانتان رغم بزنید. در سفر با قطار حرف بزنید، موزیک گوش دهید، غذا بخورید و از طبیعت پیرامون نهایت لذت را ببرید. در موقع خستگی می توانید در راهرو قطار قدم بزنید.

خرید بلیط قطار

اگر در ذهن خود خرید بلیط قطار را می پرورانید، ما به شما سایت های معتبر در این زمینه را توصیه می نماییم. تیک بان، علی بابا، مستر بلیط و قاصدک جز معترجحانن سایت های ارائه کننده بلیط قطار در کشور به شمار می فرایند. اما در این بین سامانه بلیط قطار تیک بان با ارائه بلیط قطار ارزان گوی سبقت را از سایر سایت ها ربوده است.

تیک بان یکی از به روزترین و معترجحانن سامانه های فروش بلیط قطار است که انواع بلیط قطار را به مقاصد مختلف گردشگری ارائه می دهد. اگر مایلید تا به وسیله این سایت بلیط خود را تهیه کنید کافی است، کلمه تیک بان یا عبارت https://tikban.com را جستجو نمایید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1298

به "قطار به جای اتوبوس و هواپیما!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار به جای اتوبوس و هواپیما!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید