محله بالات استانبول (تور ارزان استانبول)

به گزارش مجله تار و سه تار، استانبول، یکی از مهم ترین شهرهای کشور ترکیه به شمار می رود که به علت وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی متنوع، به یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری جهان تبدیل شده است. استانبول شامل دو بخش اروپایی و آسیایی می باشد که اغلب منطقه ها گردشگری در بخش اروپایی واقع شده است. یکی از معروف ترین این منطقه ها، منطقه سلطان احمد است که جاذبه های گردشگری مشهوری همانند مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی و هیپودرم را در خود جای داده است. علاوه بر این بسیاری از محلات قدیمی استانبول در این منطقه قرارگرفته است. یکی از زیباترین محلات این منطقه، محله بالات استانبول می باشد که بسیاری از گردشگران، از وجود چنین منطقه بی نظیری در استانبول بی خبرند. در این سفر مجازی خبرنگاران قصد داریم در رابطه با محله بالات، جذابیت های آن برای جهانگرد ها بحث کنیم. با ما همراه باشید.

محله بالات استانبول (تور ارزان استانبول)

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

معرفی محله بالات استانبول

محله بالات محله ای قدیمی در قلب استانبول است که محیط رنگارنگش چشم را نوازش می دهد. مکان دقیق این محله در ساحل جنوبی شاخ طلایی و مابین پل آتاتورک و منطقه فاتح می باشد. اغلب ساکنان این محله یهودی هستند. امروزه باوجود پیشرفت ها و تغییرات معماری شهری در استانبول، معماری های قدیمی و خاص محله بالات، سبک مجذوب نماینده و رنگارنگ خود را همچنان حفظ نموده اند. این محله یکی از مهم ترین نقاط گردشگری ثبت شده ترکیه در یونسکو می باشد. اگر قصد سفر به استانبول را دارید و می خواهید به یکی از منطقه ها خاص این شهر سفر کنید، پیشنهاد می کنیم حتماً محله بالات را مدنظر قرار دهید؛ سعی می کنم که در ادامه نکات مفیدی درباره محله بالات در اختیار شما قرار بدهم که اگر قصد اقامت در آن را دارید با دید بازتری اقدام کنید.

تاریخچه محله بالات استانبول

مسلم است که محله ای با این سبک معماری قدیمی و مجذوب نماینده، حتماً تاریخچه کهنی داشته است. با ورود به این منطقه، گویا درهای تاریخ ترکیه به روی شما بازشده است و در هرکجای این محله می توانید نشانه ها مختلفی از تاریخ و فرهنگ ترکیه را بیابید. این محله در گذشته، محل زندگی یونانی ها و یهودیان بوده است و همانطور که بالاتر اشاره کردم هنوز هم یهودیان قشر بزرگ ساکنان بالات را تشکیل می دهند. این منطقه در سال 1492 به وسیله یهودیان اسپانیا تصرف شد؛ بعلاوه در ادامه بسیاری از یهودیان اخراج شده اسپانیا به این محله فرستاده شدند. نام بالات که برخی مواقع به صورت بالاط نیز نوشته می گردد، به گفته مورخان، برگرفته از کلمه یونانی پالاتیون به معنای قصر می باشد. این محله در نزدیکی قصر بلاشرنه قرارگرفته است.

تماشای های محله بالات استانبول

در این محله، علاوه بر اینکه می توانید از کوچه ها و خانه های رنگارنگ بی نظیر آن بازدید کنید، تعدادی جاذبه های گردشگری فوق العاده دیگری نیز وجود دارد که می توانید به سراغ آن ها نیز بروید. تعدادی از مشهورترین این جاذبه ها را معرفی می کنیم:

کلیسای بلغارستان سنت استفان در بالات

کلیسای بلغارستان سنت استفان (Bulgar kilisesi) کلیسای قدیمی اقلیت بلغاری در این محله می باشد که در قرن 18 میلادی ساخته شده است. در سال 1849 یکی از دولتمردان عثمانی که اصالت بلغاری نیز داشت، خانه خودش را به اقلیت بلغار اهدا کرد که در ادامه این خانه به کلیسای سنت استفان تبدیل شد. در ساخت این کلیسا از فلز چدن استفاده شده است و در داخل آن زیورآلات بسیار ارزشمندی وجود دارد. در داخل محیط این کلیسا، صدای دلنواز زنگ ها حال و هوایتان را عوض خواهد نمود.

کلیسای چورا

کلیسای چورا Chora یکی دیگر از کلیساهای این منطقه می باشد که تاریخ متفاوتی را پشت سر گذاشته است. این کلیسا که یکی از معروف ترین کلیساهای بیزانس بود، در قرن شانزدهم به مسجد تبدیل شد، اما در ادامه و در سال 1984 این کلیسا، تبدیل به موزه شد.

ما در سفرهای مجازی خبرنگاران قبلا از نیایشگاه چورا تماشا کردیم و گزارش و معرفی خودمان را از این کلیسا منتشر نموده ایم، توصیه می کنم از مقاله کلیسای چورا تماشا کنید زیرا بازدید از آن بسیار مقرون به صرفه تمام خواهد شد و بعلاوه اغلب از وجود آن خبر ندارند.

مسجد میرمه سلطان استانبول

مسجد میرمه سلطان Mihrimah Sultan Cami به یکی از شاهزادگان عثمانی به نام میر ماهه تعلق داشت. معماری بی نظیر این بنا به وسیله معمار مشهور معمار سنان در طی سه سال اجرا شده است. این مسجد در گذشته و در طی یک زمین لرزه شش ریشتری به شدت آسیب دید اما بلافاصله موردبازسازی نهاده شد و امروزه گردشگران می توانند از این مسجد بازدید نمایند.

اگر علاقه مند هستید که با سبک معماری در زمان عثمانیان و ترکیه آشنا شوید و هزینه گزافی هم مانند بازدید از مسجد ایاصوفیه نپردازید، به ملاقات مسجد میرمه سلطان بروید که ورود به آن تا این لحظه رایگان است.

رستوران های محله بالات استانبول

در کنار جاذبه های تاریخی محله بالات، برای استراحت و صرف ناهار یا شام می توانید به سراغ رستوران ها و کافه های رنگارنگ این محله بروید. تعداد نسبتاً زیاد و مجذوب نمایندهیت این کافه ها و رستوران ها ممکن است در انتخاب شما تردید ایجاد کند. پیشنهاد می کنیم لذت نوش جان کردن یک وعده غذایی متفاوت در این محله بی نظیر را از دست ندهید.

من ترجیح می دهم که در منطقه های مانند بالات از رستوران های محلی استفاده کنم تا فست فودها و از این انتخاب تا حالا راضی بودم و خواهشمندم اگر درباره رستوران ها و یا کافه های این محله اطلاعات دقیق تری دارید و یا در سفرهایتان تجربه استفاده از آنها را به دست آورده اید در بخش نظرات با ما و سایر خواننده ها به اشتراک بگذارید.

خرید در محله بالات استانبول

بازارها و مغازه های محله بالات به دلیل فضای رنگارنگی که دارند از حال و هوای خاصی برخوردار هستند که ممکن است، بدون توجه به گذر زمان، مدت زمان زیادی را در آنجا حضورداشته باشید. بازارها و مغازه های عتیقه فروشی و سوغات فروشی از بازارهای متفاوت این محله می باشند که می توانید تاریخ و فرهنگ محله بالات را در آنجا لمس کنید. مغازه نفتالین در خیابان ییلدیریم 27 یکی از معروف ترین مغازه ها در این زمینه است. به طور کلی این محله برای خرید کالاهای لوکس و برند انتخاب خوبی نیست اما می تواند مکان مناسبی برای خرید سوغات و دست سازهای دوست داشتنی برای اقوام یا ثبت خاطره سفر باشد.

چطور به محله بالات برویم؟

یکی از برترین راه ها برای رفتن به محله بالات، استفاده از کشتی های مسافراتی فری (Ferry) است. کشتی های فری، کشتی هایی با صندلی های اتوبوسی و معمولاً چندطبقه می باشند که برای جابه جایی مسافر و حتی وسایل نقلیه مسافران در مسیرهای کوتاه دریایی استفاده می گردد. از امینونو، کاراکوی یا اوسکودار می توانید سوار فِری بشوید و به آیوانسرای بروید. در ادامه، ازآنجا در امتداد ساحل قدم بزنید یا با اتوبوس، به محله بالات بروید.

دانستنی های مفید درباره محله بالات

در این سفر سعی بر این بود تا شما را بیشتر با این محله بی نظیر استانبول آشنا نماییم. امیدواریم توانسته باشید از این مقاله بهره کافی را ببرید. در سرانجام به نکاتی اشاره می کنیم که توجه به آن ها می تواند در ایجاد یک تجربه لذت بخش از سفر به بالات به شدت تأثیرگذار باشد.

کوچه ها و خیابان های بالات معمولاً شیب زیادی دارند و ممکن برخی اوقات پیاده روی سخت و خسته نماینده باشد، البته دقت داشته باشید که بعد از گذر از مسیر شیب دار اصلی به سطح صاف خواهید رسید؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم چنانچه قصد پیاده روی در این محله را دارید حتماً از کفش مناسب بهره ببرید.

منظره ها و معماری فوق العاده ساختمان های بالات، برترین فضا برای عکاسی هستند، بنابراین توجه داشته باشید که حتماً همراه خود دوربین عکاسی داشته باشید تا بتوانید لحظات خاص خود را در بالات به ثبت برسانید.

در بالات به احتمال زیاد شما با سگ ها و گربه های خیابانی زیادی روبرو خواهید شد، مردم بالات به این حیوانات احترام زیادی می گذارند و درصورتی که از سمت گردشگران، بی احترامی هایی را نسبت به این حیوانات مشاهده نمایند به شدت ناراحت می شوند، بنابراین این حیوانات را به هیچ وجه کنار نزنید و با مهربانی با آن ها برخورد کنید.

سخن خبرنگاران

این مطلب حاصل تجارب سفر و همفکری تیم خبرنگاران است و حتما تجارب شما هم می تواند ما را در تکمیل تر شدن آن یاری کند و می توانیم باهم برای بهتر شدن محتوای فارسی در اینترنت قدم برداریم.

منتظر تجارب و نقدها شما خوبان هستیم.

منبع: فاینداتور
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2113

به "محله بالات استانبول (تور ارزان استانبول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله بالات استانبول (تور ارزان استانبول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید