مقاله: دیوار سبز (Green wall) کابلی چیست؟

به گزارش مجله تار و سه تار، طراحی سیستم آبیاری در دیوارهای سبز کابلی باید به گونه ای باشد که آسیبی به نمـا و سـازه بنـا وارد نیـاورد. لوله های افقی و عمودی آبیاری علاوه بـر دسترسـی آسـان از بیـرون دیده نشوند تا زیبایی کار حفظ گردد.

مقاله: دیوار سبز (Green wall) کابلی چیست؟

در ساختار دیوار های سبز کابلی توپی های فولادی وجود دارد که روی دیوار برای عبور کابل ها نصب شده اند. فاصله این توپی ها از یکدیگر اهمیت فراوانی دارد و بسته به گیاهی که می خواهیم روی دیوار استفاده کنیم باید به نحوه قرار گرفتن آن ها توجه کرد.

دیوار سبز کابلی هم در داخل خانه و هم در بیرون و فضای شهری کاربرد دارد. مثلا در نمای ساختمان ها می توان از این ایده زیبا استفاده کرد که به زیبا شدن شهر هم یاری می نماید و چشم انداز فوق العاده ای را می سازد. در داخل خانه هم می توانید دیواری را به این ایده اختصاص دهید و یا مثلا برای جدا کردن قسمتی از قسمت دیگر در خانه به جای پارتیشن بندی های چوبی از دیوار های سبز بهره ببرید تا زیبایی را چندین برابر کند.

برای استفاده از گیاهان محدودیتی وجود ندارد اما بهتر است از گیاهانی استفاده گردد که به آب کمتری احتیاج دارند و هم چنین نباید از رشد گیاهان هم غافل باشید. پس حتما با توجه به ارتفاع دیوار و رشد گیاهان توجه گردد. ریشه گیاهان مورد استفاده هم اهمیت فراوانی دارد. برای این منظور بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که ریشه های کوچکی دارند.

منبع مقاله: دیوار سبز (Green wall) کابلی چیست؟

انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1754

به "مقاله: دیوار سبز (Green wall) کابلی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: دیوار سبز (Green wall) کابلی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید