نارضایتی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از عملکرد عالمیان درکاپ آسیا

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران، نیما عالمیان و مهشید اشتری نمایندگان تنیس روی میز ایران در مسابقات 2019 کاپ آسیا بودند. این رقابت ها طی روزهای گذشته در یوکوهامای ژاپن برگزار شد و هر یک از نمایندگان کشورمان با مجموع دو برد و یک باخت در مرحله مقدماتی از صعود بازماندند و در نهایت هم جایگاه مشترک یازدهمی را از آن خود کردند.

نارضایتی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از عملکرد عالمیان درکاپ آسیا

این اولین حضور مهشید اشتری در کاپ آسیا بود اما نیما عالمیان تجربه شرکت در این رقابت ها را داشت. وی سال گذشته هم نماینده ایران در کاپ آسیا بود و پیروز به کسب عنوان هفتم این رقابت ها شد در حالی که در مسابقات امسال سقوط چهار پله ای داشت و یازدهم مشترک شد. همین مسئله نارضایتی سرمربی تیم ملی را از عملکرد وی موجب شده است.

جمیل لطف الله نسبی در گفتگو با خبرنگاران در مورد عملکرد پینگ پنگ بازان اعزامی ایران به کاپ آسیا شرح داد و گفت: مهشید اشتری اگرچه نتوانست از مرحله مقدماتی صعود کند اما عملکرد قابل قبولی داشت به خصوص که توانست بازیکنی هندی با رنکینگ 52 جهان را شکست داد. در این بازی اشتری با نتیجه 2 بر صفر عقب بود اما در نهایت به پیروزی 3 بر 2 دست یافت. در ادامه هم اشتری نماینده قطر را شکست داد اما در دیدار سرگروهی مقابل حریف سنگاپوری باخت و از صعود بازماند.

وی شرح داد: نیما عالمیان اما اصلاً در این مسابقات خوب ظاهر نشد. اولین برد او به واسطه غیبت حریف به دست آمد و همین مسئله به ضرر هم تمام شد چرا که نیما بدون بازی رسمی دومین دیدار خود را برابر حریف تایلندی برگزار و نتیجه را هم واگذار کرد. این در حالی بود که نیما در بازی های آسیایی مقابل همین پینگ پنگ باز تایلندی در یک رقابت نزدیک صاحب برتری 3 بر 2 شده بود اما این بار 3 بر یک متحمل شکست شد. نیما در سومین بازی هم قطر را برد اما به خاطر دوم شدن در گروه نتوانست صعود کرد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تاکید کرد: در کل نیما عالمیان در شرایط همیشگی قرار نداشت و جنگنده ظاهر نشد. نیما سال گذشته در کاپ آسیا هفتم شده بود اما امسال چهار پله سقوط کرد. قطعاً عملکرد وی روی رنکینگ جهانی اش تأثیر خواهد داشت. قسمت بدتر ماجرا هم این است که ما مسابقات جهانی را در پیش داریم و در این رقابت ها هم رنکینگ بازیکنان در موقعیت آنها تأثیرگذار است.

وی در مورد چرایی این موضوع و اینکه دلیل افت نیما عالمیان چه مسئله ای بوده است؟، گفت: اختلاف ساعت ایران و ژاپن چهار ساعت و نیم است اما فقط یک روز زودتر به محل مسابقات در یوکوهاما رفتیم. البته این شرایط برای مهشید اشتری هم وجود داشت اما روی نیما تأثیر بیشتری گذاشته بود ضمن اینکه وی (نیما) بعد از حضور در مسابقات عمان و قطر هیچ تمرینی نداشت و همین مسئله افت عملکرد او را موجب شد.

لطف الله نسبی ابراز امیدواری کرد که نیما عالمیان و دیگر پینگ پنگ بازان ایران بتوانند در مسابقات قهرمانی جهان عملکرد خوبی داشته باشند. وی با یادآوری اینکه رقابت های امسال در بخش انفرادی و دوبل برگزار می شود، گفت: در دوره پیشین مسابقات جهانی نوشاد و نیما عالمیان در جدول 64 نفره حذف شدند. اینکه این بار بتوانند یک مرحله بالاتر بروند و حداقل در جدول 32 نفره حذف شوند خیلی مشکل است اما بعید هم نیست. به هر حال آنها سال گذشته که در مسابقات جهانی آلمان شرکت کردند رنکینگ حدود 100 داشتند اما الان حدود 60 هستند. این نشان از پیشرفت آنها دارد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در خاتمه گفت: امیدوار هستیم در مسابقات جهانی مجارستان بازیکنان بتوانند نسبت به همیشه دیدارهای بهتری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 129

به "نارضایتی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از عملکرد عالمیان درکاپ آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز از عملکرد عالمیان درکاپ آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید