نکاتی که برای سفر با قطار باید بدانید

به گزارش مجله تار و سه تار، سفر با قطار مزیت های زیادی دارد. امن است و از سردرگمی و گم کردن راه در آن خبری نیست و از آن گذشته راحت تر از وسایل نقلیه دیگر است. در قطار می شود بین واگن ها راه رفت، منظره بیرون را تماشا کرد، پاها را دراز کرد، خوابید یا با هم کوپه ای ها معاشرت کرد، اما سفر با قطار هم قواعد خاص خودش را دارد و برای آنکه همه چیز بهتر بگذرد باید نکاتی را در نظر داشت. با خبرنگاران تریپ همراه باشید:

نکاتی که برای سفر با قطار باید بدانید

در سفر با قطار بار زیاد با خود نبرید:

در سفر با قطار هر مسافر می تواند با توجه به فضای در اختیارش هر وسیله ای که نیاز دارد را ببرد البته به شرطی که ابعادش بیشتر از 75 سانتی متر و وزنش بیشتر از 30 کیلوگرم نباشد. وسایل همراه مسافر هم نباید خطر یا مسئله ای برای بقیه مسافران ایجاد کند یا قطار را به هوا بفرستد! بردن موادمحترقه، آتش زا، بیماری زا، بدبو، مایعات روغنی و لبنی، قاچاق، سمی، شکستنی و حیوانات اهلی و وحشی به قطار ممنوع است، ولی در عین حال باید وسایل ضروری مثل لباس گرم همراه داشت. شب ها معمولا قطار سرد است.

میان وعده های کوچک همراه داشته باشید:

درست است که قطارها بوفه و رستوران دارند و این مزیت بزرگی است، ولی شاید غذای رستوران با سلیقه شما جور درنیامد، گران باشد، کیفتیش خوب نباشد یا دلتان هوس خوراکی دیگری کند. متخصصان مسافرت با قطار می گویند اگر به سفری می روید که بیش از 12 ساعت طول می کشد میان وعده های کوچک مثل نان و پنیر و خیار، کتلت یا تنقلاتی مثل پسته و بادام همراه داشته باشید. اگر کودکی همسفرتان است از بردن خوراکی های مورد علاقه او هم غافل نشوید. غذا خوردن، خودش نوعی تفریح است و به گذران وقت کمک می کند.

وسایل الکترونیکی را از قبل شارژ کنید:

معمولا در هر کوپه، یک پریز برق وجود دارد، ولی از آنجا که هر کوپه 4 تا 6 نفره است و ممکن است دیگران هم بخواهند لپ تاپ یا تلفن همراه شان را شارژ کنند یا اصلا فرصت شارژ وسایل الکترونیکی تان را پیدا نکنید، بهتر است قبل از سوار شدن به قطار آنها را شارژ کنید. به خصوص از شارژ گوشی و آی پاد غافل نشوید که برای گوش دادن به موزیک یا عکس و فیلم دریافت دچار حسرت نشوید.

اگر قبل از سفر اضطراب دارید را بخوانید.

دستمال مرطوب همراه ببرید:

وسایل نقلیه عمومی، اتوبوس، قطار و هواپیما مستعد رشد باکتری و میکروب هستند و بهتر است قبل از دست زدن به وسایل مختلف آنها را با دستمال مرطوب تمیز کنید. داشتن دستمال مرطوب از این نظر که در جایی مثل قطار امکان دوش دریافت نیست خیلی به کار می آید.

در سفر با قطار خودتان را سرگرم کنید:

راه طولانی آدم را خسته و کلافه می کند و باعث می شود برای رسیدن بی تابی کنیم. ولی در قطار میتوان کارهای متنوعی انجام داد و درصد کلافگی را به صفر رساند. قطار بهترین فرصت برای کتاب خواندن است و همراه بردن کتاب و مجله بسیار مفید است. در صورتی که با هم کوپه ای ها آشنایی ندارید می توانید باب صحبت را با آنها باز کنید یا بازی های گروهی ای مثل مافیا یا مونوپلی را امتحان کنید. اگر حوصله تان سر رفت، راهروهای قطار و تماشای طبیعت بیرون را از دست ندهید. بعضی جاها پوشش گیاهی حیرت انگیزی دارند که معمولا تنها امکان دیدنش همین پنجره های قطار است. اگر دلتان هم هیچ کدام از اینها را نخواست می توانید بخوابید.

اگر از پرواز می ترسید و می خواهید با راه های مقابله با این ترس آشنا شوید اینجا را بخوانید:

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 870

به "نکاتی که برای سفر با قطار باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که برای سفر با قطار باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید