تور اروپا: هزینه برق در اروپا سال جاری چندین برابر شد

به گزارش مجله تار و سه تار، قیمت برق در اروپا نسبت به یک سال پیش، چند برابر افزایش دارد و چشم اندازی نسبت به عقب نشینی آن هم به چشم نمی خورد.

تور اروپا: هزینه برق در اروپا سال جاری چندین برابر شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، آمار موسسه نورد پول نشان می دهد این هفته هزینه هر کیلووات ساعت برق در نروژ از 400 یورو گذشته است، قیمت برق در نروژ در بیشینه خود به 422 یورو رسید که نسبت به یک سال پیش 5 برابر شده است.

10 درصد برق نروژ از روسیه وارد می گردد و این کشور در تأمین انرژی خود به دیگر کشور ها وابسته است.

کارشناسان علت 5 برابر شدن قیمت برق در نروژ را افزایش قیمت حامل های انرژی در کشور های اروپای مرکزی عنوان نموده اند، زیرا بخش قابل توجهی از برق اروپا با سوختن گاز در نیروگاه ها فراوری می گردد که قیمت گاز هم در اروپا افزایش شدیدی داشته است.

کارشناسان می گویند تا تابستان آینده که قرار است از یک نیروگاه هسته ای در نروژ به بهره برداری برسد قیمت برق در این کشور همچنان بالا باقی خواهد ماند.

با نزدیک شدن فصل زمستان قیمت گاز در اروپا رو به افزایش گذاشته به گونه ای که قیمت گاز برای تحویل در ماه ژانویه در بورس انرژی هلند به بالای 1170 یورو در هزار متر مکعب رسیده است.

میکو هیکیلا، سخنگوی شرکت برق فنلاند هم گفته: پیش بینی ما این است که قیمت برق برای فصل زمستان بالا بماند، اما برای فصل بهار پیش بینی کاهش قیمت را داریم، با این حال، اما قیمت همچنان نسبت به قبل بالا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1968

به "تور اروپا: هزینه برق در اروپا سال جاری چندین برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: هزینه برق در اروپا سال جاری چندین برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید