پرچم ما یعنی مرگ؛ ماجرای خنده دار دزدان دریایی ناشی

به گزارش مجله تار و سه تار، از همان لحظه ای که شنیدیم ریس داربی (Rhys Darby) قرار است در این سریال ایفای نقش کند و تایکا وایتیتی (Taika Waititi) هم علاوه بر بازی، کارگردانی سریال را به عهده دارد، معلوم شد که با اثر تماشایی و جذابی رو به رو خواهیم شد. وایتیتی یکی از با استعدادترین آدم های صنعت سریال سازی است و سبک کمدی هایش منحصر به فرد و دوست داشتنی هستند؛ آثاری پر از شوخی های واقعا خنده دار و مفرح.

پرچم ما یعنی مرگ؛ ماجرای خنده دار دزدان دریایی ناشی

به گزارش خبرنگاران؛ وقتی تریلر سریال منتشر شد فهمیدیم که انتظارمان بی فایده نبوده. گروهی از ستاره های درجه یک دور هم جمع شده اند تا نقش دار و دستۀ استید بونت (با بازی ریس داربی) را بازی نمایند؛ بونت یک آدم ثروتمند و اهل دانش است که خیلی ناگهانی تصمیم گرفته که کاپیتان سارقان دریایی بگردد.

این نقد بر اساس پنج قسمت اول سریال نوشته شده و باید گفت که این پنج قسمت واقعا آغاز درخشان و باشکوهی برای سریال هستند. این دار و دستۀ سارق های درب و داغان و دست و پا چلفتی هیچ کاری را نمی توانند درست انجام بدهند. هر کدام از این افراد مجذوب کنندهیت مخصوص خودش را دارد و تماشای ارتباط آن ها با همدیگر آدم را از خنده روده بر می نماید.

البته ریتم آغاز سریال یک کمی نماید است. یعنی در دو قسمت اول شاید فکر کنید چیز زیادی برای خندیدن پیدا نمی گردد، ولی اگر اندکی صبوری کنید حتما پاداش خوبی برای این صبر خواهید گرفت. بخصوص از وقتی که وایتیتی (در نقش ریش سیاه) وارد سریال می گردد همه چیز ناگهان اوج می گیرد. نه اینکه قسمت های قبل از آن دیدنی نباشند، ولی بعد از ورود او دیگر نمی توانید چشم از تلویزیون بردارید.

ریس داربی و وایتیتی قبلا با هم زیاد کار نموده اند و همواره حضورشان در کنار هم دیدنی بوده است. نقش هایی که این دو نفر در این سریال دارند خیلی با هم جفت و جور است و دیالوگ هایی که بینشان رد و بدل می گردد به طرز خارق العاده ای خنده دار و بامزه است. از لحظه ای که این دو نفر را در کنار هم می بینیم دیگر طنز و سرگرمی سریال توقف ناپذیر می گردد.

ستاره های مهمان مثل فرد آرمیسون، لسلی جونز و نیک کرول هم به خوبی در دل این گروه دوست داشتنی جا می گیرند و داستان را مجذوب کننده تر و شادتر می نمایند. هر کدام از شخصیت ها داستان خودش را دارد که پر از چرخش و غافلگیری است و این چیزی است که در یک سریال کمدی واقعا قابل ستایش و فراتر از انتظار است.

با اینکه سریال کاملا جنبۀ کمدی دارد، ولی عناصر دراماتیک و داستانی آن هم فوق العاده هستند. شخصیت های ریش سیاه و استید خیلی بیشتر از آنکه خودشان فکر می نمایند با هم وجه اشتراک دارند و هرچقدر بیشتر با هم وقت می گذرانند این تشابه برای بیننده بیشتر احساس می گردد، هرچند که خودشان منکر این واقعیت هستند.

از آنجایی که این داستان دربارۀ سارقان دریایی است، طبیعتا صحنه هایی که خون و خشونت و حتی چندش در آن ها باشد هم در سریال وجود دارد، ولی نه آنقدر که حال و هوای کمدی را از بین ببرد؛ همه چیز درست به مقدار است.

آخرین نکته که شاید تماشای سریال را برای شما مجذوب کننده تر کند این است که این داستان بر اساس ماجرا هایی واقعی ساخته شده. استید بونت که به سارق دریایی جنتلمن معروف است یک شخصیت واقعی است که در قرن هیجدهم زندگی می کرد و با اینکه آدم نسبتا ثروتمند و زمینداری بود تصمیم گرفت سارق دریایی بگردد. رویارویی او با کاپیتان ریش سیاه (که نام اصلی اش ادوارد تیچ بود) هم یک واقعیت است؛ واقعیتی که زندگی استید را تغییر داد.

منبع: mamasgeeky.com

منبع: فرارو
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1974

به "پرچم ما یعنی مرگ؛ ماجرای خنده دار دزدان دریایی ناشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرچم ما یعنی مرگ؛ ماجرای خنده دار دزدان دریایی ناشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید