کارگردان سینما: ساخت کوروش زنده است را شروع نموده ایم

به گزارش مجله تار و سه تار، صبا/ مهرداد فرید کارگردان، نویسنده و تهیه کننده فیلم سینمایی کوروش زنده است که به تازگی پروانه ساخت آن صادر شده درباره شرایط این فیلم گفت: پروانه ساخت این پروژه را دریافت و مقدمات فراوری را شروع نموده ایم اما به علت مسایل کرونایی سرعت پیشبرد کار را کاهش داده ایم و منتظریم که ببینیم سرعت واکسیناسیون به چه صورتی پیش خواهد رفت.

کارگردان سینما: ساخت کوروش زنده است را شروع نموده ایم

او اضافه نمود: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت ارشاد و خانه سینما شرایط فراوری فیلم را ایمن اعلام نمایند و مطمئن باشیم که جان عوامل فراوری از این ویروس در امان خواهد بود، به سرعت به سمت فراوری خواهیم رفت.

برای اولین بار ایده داستان بدین شکل به فکر من آمد که با خود فکر می کردم اگر کوروش کبیر در دوران معاصر و هم زمان با ما به جهان می آمد، باز هم می توانست به همان موفقیت های دوره خودش برسد، همان شکوه و جلال را به سرزمین ایران برگرداند، به همان کیفیت تمدن ساز باشد و به اسطوره تبدیل گردد؟ با همین تصور مقدمات داستان در فکر من شکل گرفت.

البته باید بگویم پیش از اینکه داستان را بنویسم به این نتیجه رسیده بودم که چنین امکانی در جهانی معاصر وجود ندارد؛ تمدنی در جهانی معاصر جاری است که امکان بروز و پیدا شدن اسطوره ها را تقریبا به صفر رسانده است، ما در جهانیی زندگی می کنیم که جهانی آدم های میانه است و تفاوت آدم ها آنقدر اندک است که نمی تواند منجر به پیدایش ابرانسان ها گردد.

روایت قصه ما بیانی کاملا رئالیستی دارد از همان نوع سینمایی که مباحث اجتماعی در آن وجود دارد، سینمایی از جنس زندگی مردم به نحوی که امیدوارم مردم بعد از ساخته شدن فیلم، خودشان و مسائل شان را در داستان پیدا، با آن ارتباط برقرار و همذات پنداری نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1693

به "کارگردان سینما: ساخت کوروش زنده است را شروع نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان سینما: ساخت کوروش زنده است را شروع نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید