کتابخانه ونکوور ؛ترکیب فرهنگ و معماری

به گزارش مجله تار و سه تار، کتابخانه ملی ونکورر یکی از زیبا ترین بناهاییست که برای یک مرکز علمی پژوهشی طراحی شده است.

کتابخانه ونکوور ؛ترکیب فرهنگ و معماری

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مدارک لازم برای ویزای کانادا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

کتابخانه ونکوور چه ویژگی هایی دارد؟

ونکوور با جمعیتی در حدود دومیلیون و پانصد هزارنفر، سومین شهر پرجمعیت کانادا محسوب می گردد. این شهر در جنوب غربی این کشور سردسیر و در ناحیه ای معتدل(نسبت به سایر مناطق) واقع شده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران، کتابخانه ونکوور (VPL) از بزرگترین پروژه های فرهنگی کشور کانادا است که در سال 1995 افتتاح شد. ایده و تصمیم ساخت این بنا پس از نظرسنجی عمومی از شهروندان این شهر در نوامبر 1990، در دستور کار مسئولان نهاده شد.

بدین ترتیب مسابقه ای برای انتخاب طرح بنا برگزار گردید که در آن تنها از سه دفتر معماری بسیار معتبر دعوت به همکاری شده بود. انتخاب نهایی، ترکیبی از نظر هیئت داوران و رای عموم مردم به طرح های پیشنهادی بود و از این میان، طرح ارائه شده توسط دفتر معماری موشه سیفدی توانست بیش از دیگر آثار نظر عموم را به خود جلب کند.

یکی از دلایل موفقیت معمار این مجموعه را می توان سابقه درخشان او در طراحی فضاهای فرهنگی نظیر موزه، گالری ملی و تالار شهر در کانادا دانست.

یکی دیگر از نقاط قوت طرح کتابخانه ونکوور، گنجاندن برج اداری 21 طبقه ای در پروژه بود که به دولت فدرال تعلق داشت و همچنین عملکردهای دیگری مثل واحدهای تجاری، رستوران ها و پارکینگ عمومی و فضای سبزی که بر فراز بام کتابخانه طراحی شد و دید بسیار مناسبی به مناظر شهر داشت.

برای دیدن مطالب بیشتر در خصوص معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از خبرنگاران دیدن کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 606

به "کتابخانه ونکوور ؛ترکیب فرهنگ و معماری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه ونکوور ؛ترکیب فرهنگ و معماری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید