کوه رستگاری: یادبودی برای خدا

به گزارش مجله تار و سه تار، کوه نجات، از معدود کوه هایی است که طبیعت ایجاد نکرده ولی مانند آن ها اثری تماما هنری است. با خبرنگاران همراه باشید.

کوه رستگاری: یادبودی برای خدا

سلویشن مونتن (Salvation Mountain) به معنای کوه نجات یادمانی است پوشیده از نقاشی های رنگارنگ و ساخته شده از خشت، کاه و نزدیک به صد هزار گالن رنگ اهداشده، به ارتفاع 15 متر و پهنای 45 متر که در میانه بیابان کلرادو در جنوب کالیفرنیا قرار گرفته است. روی آن پیام هایی از لئونارد نایت (Leonard Knight) مثل خدا عشق است و عاشق همدیگر باشید وجود دارد. نایت سه سال پیش درگذشت ولی پیام زیبایش تا ابد زنده می ماند.

سلویشن مانتن واقع در اسلب سیتی (Slab City)، اردوگاهی است که صاحبان ماشین های کاروان و بعضی دیگر که از شمال آمریکا می آیند، از آن استفاده می نمایند. اسلب سیتی، نام خود را از قطعات بتنی به جای مانده از پادگان متروک نیروی دریایی کمپ دونلپ (Camp Dunlap) در زمان جنگ جهانی دوم، گرفته است.

بعد از این که بالن هوای گرم نایت اینجا در بیابان سقوط کرد، او این واقعه را به چشم یک نشانه از طرف خدا دید تا این یادمان را خلق کند. این یادمان دربردارنده نقاشی های متعدد و فضاهایی است که نقش سخنان مسیحی و آیه های کتاب مقدس گرفته اند.

زمانی دولت کوشش کرد تا این مکان را به عنوان محل زباله های خطرناک اعلام و آن را تخریب کند، ولی نایت در نهایت بر آن ها پیروز شد و حالا این مکان توجه روزنامه نگاران و دوست داران هنر را از سراسر جهان به خود جلب می نماید.

انجمن هنر عامیانه آمریکا در سال 2000 آن را یک سایت هنر عامیانه شایسته حفظ و نگهداری اعلام نمود.

در 15 می 2002، سناتور کالیفرنیا، باربارا باکسر، در یک نطق خطاب به کنگره ایالات متحده، اینجا را این گونه توصیف کرد:

یک سنگ تراشی منحصربه فرد و رویایی... یک گنجینه ملی... عمیقا غریب ولی به زیبایی دست یافتنی و شایسته تحسین بین المللی ای که دریافت می نماید.

این سایت در سال 2007 در فیلم اینتو د وایلد (Into the Wild) نمایش داده شد. این فیلم که به نویسندگی و کارگردانی شان پن هم بود، بر اساس یک کتاب غیر داستانی، نوشته جان کراکاور (Jon Krakauer) به سال 1996 و درباره سفرهای کریستوفر مک کندلس (Christopher McCandless) بود. مک کندلس، لئونارد نایت را در سلویشن مانتن دیدار کرد. نایت در صحنه ای از فیلم در نقش خودش ظاهر شد. نایت، قبل از مرگش، مجددا از سلویشن مانتن بازدید به عمل آورد. بعد از سال ها زندگی بدون بینایی در یک مرکز مراقبت، لئونارد طی عمل جراحی دو چشم دریافت کرد و قادر بود این سفر قابل توجه را انجام دهد تا بتواند یک بار دیگر حاصل عمر خود را ببیند.

نگرانی ها برای آینده این مکان افزایش یافته است که به علت محیط اطراف نامناسب، نگهداری مداوم را می طلبد. بسیاری از بازدیدنمایندگان به منظور اهدا کردن با خود رنگ می آورند و گروهی از داوطلبان جهت حفظ و نگهداری این یادمان کوشیده اند. در سال 2012، یک مؤسسه خیریه عمومی به نام سلویشن مانتن برای حمایت از این پروژه تأسیس شد.

این کوه مصنوعی در بازی جی تی ای 5 (Grand Theft Auto V) نمایش داده شده است.

سلویشن مانتن در حالی ساخته شد که نایت با یک کامیون در پای کوه بدون آب و برق روزگار می گذرانید.

این کوه در واقع دومین کوهی است که در آنجا ساخته شد. چراکه بعد از چهار سال از ساختن کوه با هرچه که نایت می توانست پیدا کند، اولین کوه رستگاری او فرو ریخت.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1874

به "کوه رستگاری: یادبودی برای خدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوه رستگاری: یادبودی برای خدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید