شروع کشت گندم و کلزا در 47 هزار هکتار از اراضی دزفول

به گزارش مجله تار و سه تار، عملیات کشت گندم و کلزا در 47 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دزفول شروع شده است.

شروع کشت گندم و کلزا در 47 هزار هکتار از اراضی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول با اشاره به کشت کلزا در سطح چهار هزار هکتار از مزارع این شهرستان گفت: کشت گندم دیم و آبی در سطح 43 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دزفول شروع شده است.

احمد زارعی می گوید: حدود 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دزفول به کشت گندم آبی و 13 هزار هکتار نیز به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

او به کشاورزانی که در نظر دارند گندم کشت نمایند توصیه کرد به مراکز جهاد کشاورزی در سطح دهستان های شهرستان برای عقد قرارداد و دریافت توصیه های فنی و نهاده های مربوطه مراجعه نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با پیش بینی برداشت حدود 140 هزار تن گندم از این اراضی گفت: محصول گندم دزفول از نیمه اردیبشهت ماه شروع می گردد و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

آقای زارعی در مورد کشت کلزا نیز گفت: حدود چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی دزفول زیر کشت کلزای دیم و آبی رفته است که پیش بینی می گردد از این سطح، حدود هشت هزار تن محصول برداشت گردد.

او با پیش بینی برداشت حدود هشت هزار تن کلزا از این اراضی کشاورزی ادامه داد: برداشت محصول کلزا از نیمه فروردین ماه در شهرستان دزفول شروع و تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول از کشاورزان خواست برای مراقبت هرچه بهتر مزارع کلزا هنگام عملیات داشت، کودپاشی و مبارزه با علف های هرز را جدی بگیرند.

سالانه حدود 2ونیم میلیون تن انواع محصول زراعی و باغی در دزفول فراوری و وارد بازار داخلی و خارجی می گردد.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آذر 1401 بروزرسانی: 13 آذر 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 2101

به "شروع کشت گندم و کلزا در 47 هزار هکتار از اراضی دزفول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کشت گندم و کلزا در 47 هزار هکتار از اراضی دزفول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید