احداث 42 بوستان شهری در پایتخت

به گزارش مجله تار و سه تار، معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: از شهریورماه سال 96 تا به امروز 42 بوستان شهری به مساحت 55.9 هکتار در پایتخت و مناطق مختلف شهری احداث شده است.

احداث 42 بوستان شهری در پایتخت

به گزاش گروه اجتماعی خبرنگاران، مجتبی یزدانی گفت: توسعه فضای سبز اعم از ایجاد بوستان های شهری و یا کمربند سبز که با انجام درختکاری در حریم پایتخت انجام می گردد، همواره مورد تاکید مدیریت شهری بوده است.

وی با بیان اینکه بوستان ها بعد از معابر شهری از نخستین فضا های عمومی شهر هستند که شهفرایندان برای گذران ساعاتی از شبانه روز خود به آنجا مراجعه می نمایند، گفت: بوستان ها به نوعی از جمله فضا های عمومی شهر محسوب می شوند که تعامل و زندگی اجتماعی شهفرایندان در آن شکل می گیرد به همین دلیل توسعه آن از جمله برنامه های مهم و تغییرناپذیر شهرداری تهران به حساب می آید.

وی با اشاره به اینکه از شهریورماه سال 96 تا به امروز 42 بوستان شهری به مساحت 55.9 هکتار در پایتخت و مناطق مختلف شهری احداث شده است، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های اجرا شده این فرایند همچنان ادامه دارد.

یزدانی با اشاره به اینکه طی چند دهه گذشته موضوع مدیریت آب و آبیاری در فضای سبز به ویژه با توجه به شرایط اقلیمی چند سال اخیر به طور جدی و برنامه ریزی شده مورد توجه سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران قرار گرفته است، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و با همکاری وزارت نیرو (در قالب تفاهم نامه) کوشش شد تا براساس طرح جامع آب خام فضای سبز با اتخاذ راهبرد های چندگانه و طرح های اجرایی این موضوع به طور مطلوب ساماندهی گردد به نحوی که صد در صد آب آبیاری فضای سبز شهر تهران از 4منبع آبی (چاه ها، قنوات، رواناب های سطحی و پساب تصفیه شده فاضلاب) تامین می گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با ذکر این نکته که آنالیز ها نشان می دهد، حجم زیادی از آبی که برای آبیاری استفاده می گردد پس از نفوذ در زمین و یا جذب توسط گیاه مجدداً در چرخه طبیعی آب قرار می گیرد، اظهار کرد: افزایش میزان آب دهی قنوات به وسیله احیا و ساماندهی آن ها در سطح شهر، برنامه ریزی و اجرای پروژه های آبیاری هوشمند و سیستم های تحت فشار شبکه آب رسانی جهت آبیاری فضای سبز شهر تهران، انجام طرح های مناسب برای استفاده از پساب های تصفیه شده فاضلاب شهر تهران، مهار و ذخیره سازی نزولات جوی با هدف کاهش مصرف آب های زیر زمینی از جمله راهبرد های شهرداری تهران در حوزه کاهش مصرف آب به وسیله منابع زیرزمینی است.

به گفته یزدانی براساس طرح جامع آب خام فضای سبز شهر تهران با توجه به توافقات و هماهنگی های اجرا شده با شرکت آب و فاضلاب استان تهران مقرر شده است تا سال 1410 سالانه 120 میلیون مترمکعب از پساب حاصل از تصفیه خانه های جدید الاحداث شهر تهران و همچنین 70 میلیون مترمکعب از منابع آب های زیرزمینی در سال را در اختیار فضای سبز قرار دهند.

یزدانی در مورد طرح توسعه کمربند سبز اطراف شهر تهران، گفت: این طرح یکی از طرح های ملی است که در سال 81 در کمیسیون زیربنایی صنعت هیأت دولت مصوب و در نهایت با مساحت 50 هزار هکتاری در سال 83 به سازمان بوستان ها و فضای سبز تهران ابلاغ شد که تا به امروز 41 هزار و 500 هکتار از این پروژه اجرایی شده است. در امسال نیز عرصه هایی با مجموعه مساحت بیش از 1200 هکتار در دامنه جنوبی البرز از شمال شرق پایتخت تا محدوده غربی آن، جهت جنگل کاری شناسایی و پس از اقدامات اجرایی، این پروژه با به کارگیری صد ها نفر از نیرو های فضای سبز در تمامی عرصه ها و به صورت همزمان شروع شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 622

به "احداث 42 بوستان شهری در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث 42 بوستان شهری در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید