از عملیات ترکیه نه حمایت می کنیم و نه درآن مشارکت می کنیم

به گزارش مجله تار و سه تار، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جاناتان هافمن (Jonathan Hoffman) سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پنتاگون امروز دوشنبه گفت: وزارت دفاع این موضوع را برای ترکیه و نیز رئیس جمهوری روشن نموده است که ما نه از این عملیات حمایت می کنیم و نه در آن مشارکت می کنیم.

از عملیات ترکیه نه حمایت می کنیم و نه درآن مشارکت می کنیم

در ادامه بیانیه وزارت دفاع آمریکا در این خصوص آمده است: مارک اسپر (وزیر دفاع آمریکا) به همتایان ترکیه ای خود گفته است که این عملیات دارای مخاطراتی برای ترکیه است.

لازم به ذکر است رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز گفت آنکارا عملیات هوایی و زمینی در شرق فرات در سوریه را اجرایی خواهد نمود و این اقدام احتمالا امروز یا فردا شروع خواهد شد.

این درحالیست که یک مسئول در پنتاگون ساعاتی پیش از دستوراتی که از کاخ سفید درباره عقب نشینی کامل نظامیان آمریکایی از سوریه دریافت شده است، اطلاع داد؛ تصمیمی که نمودهای مورد حمایت آمریکا در سوریه آن را خنجری از پشت واشنگتن به خود ارزیابی کردند.

این مسئول در پنتاگون به شبکه الحره گفت: ما دستوراتی از دولت آمریکا مبنی بر عقب نشینی کامل از سوریه طبق جدول زمانی کوتاه مدت دریافت نموده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 397

به "از عملیات ترکیه نه حمایت می کنیم و نه درآن مشارکت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از عملیات ترکیه نه حمایت می کنیم و نه درآن مشارکت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید