اصفهان می تواند قطب نویسی طنز کشور شود

به گزارش مجله تار و سه تار، مدیر تخصصی هنر های نمایشی شهرداری اصفهان گفت: هدف از برگزاری جشنواره خندستان تبدیل اصفهان به قطب و مرجع تئاتر کمدی در کشور است.

اصفهان می تواند قطب نویسی طنز کشور شود

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، سعید امامی دبیر سومین جشنواره نمایشنامه نویسی کمدی خندستان و مدیر تخصصی هنر های نمایشی شهرداری اصفهان، گفت: برای سومین بار غیرمتوالی جشنواره تئاتر کمدی در اصفهان رقم خورد که مقصد اصلی ما این بود که بتوانیم با گرفتن مجوزی ویژه به صورت اجرایی آن را انجام دهیم که به دلیل شرایط نامعلوم اجرایی این امر محقق نشد.

او گفت: هدف اصلی این طرح احیا کردن هنر های نمایشی، تبدیل اصفهان به قطب و مرجع تئاتر کمدی در کشور است.

دبیر سومین جشنواره نمایشنامه نویسی کمدی خندستان گفت: قبل از این تئاتر اصفهان در زمینه کمدی فعالیت زیادی داشته است، اما مرجع این هنر نبوده و بر آن شدیم که نام اصفهان به عنوان جایگاه و مرجع اصلی در ایران ثبت شود.

امامی گفت: دلایل اصلی پیروز شدن این طرح در اصفهان نبود حوزه طنز در سراسر ایران به صورت دائمی، وجود روحیه طنازی در اهالی اصفهان، وجود زیرساخت ها و گرایش های شهرداری اصفهان و حمایت این اداره در این راستا است.

وی گفت: در جشنواره فیلم های دهه فجر که بین المللی می باشد تا 500 اثر ارسال میشد، اما آثار ارسالی برای این طرح بیش از 530 اثر بوده که دبیرخانه در کمتر از دوماه ثبت شده است.

دبیر سومین جشنواره نمایشنامه نویسی کمدی خندستان و مدیر تخصصی هنر های نمایشی شهرداری اصفهان گفت: انتشارات شهرداری اصفهان با عنایت و همکاری سازمان فرهنگی-هنری و همکاری اساتیدی مانند دکتر کرمانی، دکتر اسدی، دکتر محمود بختیاری بر آن است تا کتابی در این زمینه منتشر کند و بعد از گرفتن مجوز از اداره ارشاد آن را عرضه نماید.

امامی گفت: در زمینه نمایشنامه هم به دو صورت تالیفی و اقتباسی فعالیت خود را شروع نماید و با جذب علاقمندان تئاتر در سطح کشور این مهم را عملی نماید. این صنعت علاوه بر احیای هنر طنز می تواند برای اصفهان ثروت آفرین هم داشته باشد.

انتهای پیام/ص

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1973

به "اصفهان می تواند قطب نویسی طنز کشور شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان می تواند قطب نویسی طنز کشور شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید