اطلاعیه فدراسیون جهانی ژیمناستیک درباره مسابقات کسب سهمیه المپیک

به گزارش مجله تار و سه تار، فدراسیون جهانی ژیمناستیک درباره مسابقات کسب سهمیه المپیک اطلاعیه ای صادر کرد.

اطلاعیه فدراسیون جهانی ژیمناستیک درباره مسابقات کسب سهمیه المپیک

به گزارش ، به نقل از فدراسیون ژیمناستیک، کمیته اجرایی FIG پس از تعویق مسابقات المپیک 2020 توکیو، تصمیمات جدید را در مورد مسابقات انتخابی المپیک و همچنین سایر موارد اتخاذ و گفت.

در پی تعویق یک ساله بازی های المپیک توکیو 2020، کمیته اجرایی FIG جلسه ای را به صورت ویدئوکنفرانس درمورد موضوعات مطرح شده ازجمله تغییر تاریخ، تأثیر جریان فعلی جهانی بحران سلامت در رویدادهای ژیمناستیک برگزار کرد.

تصمیماتی که در این جلسه گرفته شد عبارتند از:

در حالی که تقریبا 75 درصد از 324 سهمیه المپیک ژیمناستیک در حال حاضر اختصاص داده شده، گسترش سریع ویروس کرونا مانع از برگزاری برنامه های باقی مانده مسابقات مقدماتی شده است.

برای این منظور، FIG میخواهد با همکاری نزدیک با فدراسیون های ملی میزبان و کنفدراسیون های قاره ای برای یافتن تاریخ جدید پس از مهار این ویروس و برطرف محدودیت های دولت برگزار کند.

با توجه به اینکه مسابقات جهانی تک وسیله در باکو جمهوری آذربایجان که قبل از برگزاری فینال در تاریخ 13 مارس متوقف شد، کمیته اجرایی تصمیم گرفته است که نتایج مرحله مقدماتی را به عنوان نتایج نهایی در نظر بگیرد و امتیازات رتبه بندی مطابق با آن ها اعطا می گردد.

کمیته اجرایی موافقت نموده است که هیچ تغییری در معیارهای انتخاب داوران برای بازی های المپیک 2020 توکیو ایجاد نکند، بنابراین داورانی که برای شرکت در بازی های المپیک 2020 توکیو دعوت شده اند مجددا برای سال آینده دعوت خواهند شد.

همچنین تصمیم گرفته شد که کتابچه مقررات امتیازگذاری 2017-2020 در همه شاخه های ژیمناستیک تا سرانجام سال 2021 به قوت خود باقی بماند. کتابچه های جدید مقررات امتیازگذاری 2021-2020، که از تاریخ 1 ژانویه 2022 به مرحله اجرا در خواهد آمد، سال آینده منتشر می گردد. برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی کلیه دوره ها و آزمون های داوری با تعویق یک سال به نوامبر 2021 موکول می شوند.

بحران سلامت منجر به تعویق افتادن مسابقات قهرمانی جهانی آکروبات ژیمناستیک 2020 در سوئیس، مسابقات جهانی ژیمناستیک آیروبیک در باکو و اولین مسابقات قهرمانی جهانی پارکور در هیروشیما ژاپن شد. FIG برای یافتن تاریخ های احتمالی جدید برای برگزاری این مسابقات در سال 2021 با فدراسیون های عضو در تماس است.

در حال حاضر، هیچ برنامه ای برای جابجایی مسابقات قهرمانی جهانی 2021 درشاخه ژیمناستیک هنری در کپنهاگ، دانمارک و یا مسابقات قهرمانی جهانی ترامپولین در باکو وجود ندارد. فرایند نامزدی برای میزبانی مسابقات جهانی ژیمناستیک ریتمیک 2021 هم ادامه دارد.

کمیته اجرایی همچنین درباره کنگره انتخاباتی که در اکتبر سال 2020 در آنتالیا، ترکیه برنامه ریزی شده بود، بحث کرد. سناریوهای متنوعی در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها می توان به تعویق کنگره تا اکتبر 2021 اشاره نمود. کمیته اجرایی دوباره اوضاع را اواسط ماه مه ارزیابی خواهد نمود. بسته به تکامل بیماری همه گیر ، تصمیم گیری نهایی را در اواسط ماه می یا ژوئن اتخاذ می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 857

به "اطلاعیه فدراسیون جهانی ژیمناستیک درباره مسابقات کسب سهمیه المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعیه فدراسیون جهانی ژیمناستیک درباره مسابقات کسب سهمیه المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید