تازه ترین خبرها از شرایط کرونا در دنیا، کدام کشورها پیشتاز هستند؟

به گزارش مجله تار و سه تار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا افزایش یافته و بیم گسترش بیشتر آن وجود دارد.

تازه ترین خبرها از شرایط کرونا در دنیا، کدام کشورها پیشتاز هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، کرونا کماکان در اروپا بیش از هر جای دیگری قربانی می گیرد و در مقابل دولت ها به فکر ایجاد تمهیداتی برای خروج از این بحران و عوارض آن هستند. آینده این ویروس هنوز تعیین نیست و نگرانی ها از ادامه این شرایط ادامه دارد. در تازه ترین اقدام نشست گروه بیست در حاشیه کرونا نهاده شد و موضوع اصلی آن هم همین ویروس بود.

در حالی که فرانسه در دومین هفته از قرنطینه خود به سر می برد، هنوز امارها بالاست اما به گزارش دیلی میل الودگی در پاریس سی درصد کاهش یافته اما خبر بد برای فرانسوی ها این است که سی درصد از اقتصاد این کشور هم به حالت تعلیق در امده است. در عین حال طبق نقشه ای که این رسانه منتشر نموده یک سوم جمعیت دنیا این روزها در قرنطینه قرار دارند و تعیین نیست که این تعداد تا چه اندازه کم تر یا بیشتر می شود.

بر اساس آخرین امار ویروس کرونا آمریکا بعد از چین و ایتالیا در راس تعداد مبتلایان واقع شده است.ایتالیا با 683 فوتی، اسپانیا با 454 فوتی، فرانسه با 231 فوتی، ایران با 143 فوتی، آمریکا با 129 فوتی،هلند با 80 فوتی رتبه های اول تا ششم قربانیان کروناویروس را در 24 ساعت اخیر به خود اختصاص دادند. در 24 ساعت گذشته با ثبت 40162 ابتلای جدید، 1987 تن در دنیا به خاطر کرونا فوت شدند. بر اساس امار خبرگزاری آرتی آلمان هم که پیش از این شرایط بهتری داشت، حاا دچار بحران بیشتر شده و 4954 مورد ابتلا به کروناویروس در آلمان و فوت 49 تن دیگر به ثبت رسیده است.

در لندن که در ابتدا کرونا به شوخی گرفته شده بود، حاا شرایط اضطراری ایجاد شده. دیلی میل می نویسد که پلیس انگلیس در فروشگاه های استرتفورد در شرق لندنمحله فقیر نشین مستقر شده تا هم جلوی خریدهای مضطربانه مردم را بگیرد و هم از آنان بخواهد هنگام خرید از یکدیگر فاصله بگیرند تا جلوی شیوع کروناویروس در مراکز خرید عمومی گرفته شود.

در امریکای جنوبی هم شرایط به همین منوال است. زندان در انتظار پیشوای مذهبی در آرژانتین که ژل ضدعفونی نماینده دست را به عنوان نابودنماینده کروناویروس به پیروان خود می فروخت. هکتور آنیبال گیمنز پس از آنکه معلوم شد ژل حاوی الکل را به عنوان محلول نابودنماینده کروناویروس به پیروان خود می فروخته، تحت تعقیب قضایی نهاده شد و در صورت محکومیت یک سال زندان در انتظار وی خواهد بود. به گزارش فاکس نیوز، در برزیل ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل در ادامه مواضعش درباره کم اهمیت نشان دادن شیوع ویروس کرونا گفت رهبران محلی که شهرها را قرنطینه می نمایند مرتکب جنایت می شوند.

به گزارش توئیت پرس که از دیلی میل نقل نموده، در انگلیس ریتی پاتل، وزیر کشور دولت بوریس جانسون خواهان بستن مرزهای انگلیس به خصوص روی شهفرایندان آمریکا، چین و ایران شد تا شیوع کروناویروس در این کشور کاهش پیدا کند طبق جدیدترین آمار رسمی منتشره، از 9529 مبتلا در انگلیس به کروناویروس 465 تن فوت نموده اند. پیش از این امریکا مرزهای خود را به روی کشورهای اتحادیه اروپا و انگلیس بسته بود. به گزارش بی بی سی همزمان سنای آمریکا یک برنامه محرک اقتصاد به ارزش دو هزار میلیارد دلار برای کاستن از آثار شیوع بیماری را تصویب نموده است. این طرح شامل پرداخت 1200 دلار به بیشتر بزرگسالان و یاری به کسب و کارهای کوچک برای پرداخت حقوق کارمندان می شود.

در امریکا در حالی که بحث بر سر تامین نیازهای بهداشت و درمان و ناتوانی دولت بر آن مطرح است و کاندیداها از این موضوع به عنوان حمله به ترامپ استفاده می نمایند، فوت کیوس کلی، مدیر بخش پرستاری بیمارستان Mount Sinai West در نیویورک به بحث ها دامن زده است. به گزارش خبرگزاری ترکیه اینجا بیمارستان جایی است که کادر درمان مجبور شده بودند از کیسه زباله به عنوان لباس محافظ استفاده نمایند. کلی در سن 48 سالگی به دلیل ابتلا به کروناویروس جان سپرد. همچنین این خبرگزاری گفته است که در واشنگتن مراکز عمومی تعطیل شده اند.

به گزارش آرتی اما در حالی که دنیا با ویروس کشنده کرونا دست و پنجه نرم می نماید، خبری از آن در کره شمالی نیست! این در حالیست که کیم جونگ اون درخواست یاری برای تهیه کیت های بهداشتی را ارائه داده است.

شرایط هند که قرنطینه آن از روز پنجشبه اغاز شد، به گزارش تلویزیون این کشور به خوبی قبل نیست و به تعداد مبتلایان افزوده شده است.در این کشور در روز گذشته مورد ابتلای دیگر گزارش شده که باعث غو پروازهای هند به افغانستان و گفتگوی تلفنی مودی و پوتین هم شده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه همچنین نوشت که ژاپن قصد اعلام شرایط اضطراری را ندارد. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن یک کارگروه ویژه دولتی برای مقابله با شیوع کرونای 2019 تشکیل داده ؛ دیروز موارد ابتلا در ژاپن افزایش چشمگیری داشت و صحبت از موج دوم بیماری به میان آمده است.

کاتسونوبو کاتو، وزیر بهداشت ژاپن طی یک نشست مطبوعاتی گفت: تدابیر امنیت بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به شکل جدیدی اتخاذ و اجرا می شود و حکومت در حال حاضر درصدد اعلام شرایط فوق العاده در کشور نیست.وی همچنین توضیح داد که حکومت خواهان تسریع فرایند تشکیل کارگروه مبارزه با کووید-19 است. لازم به ذکر است بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ژاپن٬ تا به امروز 55 نفر به دلیل ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته و 2 هزار و 25 نفر نیز به آن مبتلا شده اند.

بر اساس خبر بی بی سی در فرانسه تعداد موارد فوتی به 1331 نفر رسیده است؛ امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور دیشب با حضور در یک بیمارستان گفت ارتش به یاری خواهد آمد. در روسیه که 840 مورد ابتلا به کرونا تایید شده؛ کار و هنچنین تمامی رستوران ها، پارک ها و مغازه ها قرار است از شنبه یک هفته تعطیل می شوند. همچنین قرار است از نیمه شب به وقت محلی، تمامی پروازهای ورودی و خروجی از روسیه متوقف شوند به جز پروازهایی که مسافران روس را به کشورشان برمی گردانند.

دویچه وله از احتمال بالا دریافت بحران در المان خبر داده. هنوز تعیین نیست که چه زمان دو باره زندگی عادی به آلمان بازمی شود. وزارت بهداشت می گوید اوضاع پس از تعطیلات عید پاک مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت. موسسه روبرت کخ معتقد است که آلمان در ابتدای همه گیر شدن کرونا است. نمایندگان مجلس آلمان طرح اختصاص بسته تکمیلی 156 میلیارد یورویی پیشنهادی دولت را برای مقابله با بحران مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور تصویب کردند. این طرح روز آدینه باید به تصویب شورای فدرال آلمان نیز برسد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 828

به "تازه ترین خبرها از شرایط کرونا در دنیا، کدام کشورها پیشتاز هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین خبرها از شرایط کرونا در دنیا، کدام کشورها پیشتاز هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید