اعتراض شدیدالحن نرگس آبیار، پرویز پرستویی و الناز شاکردوست به تخریب بافت تاریخی در یزد ، میراث یزد جوابگو باشد

به گزارش مجله تار و سه تار، سه تن از اهالی سینما از ویرانی بافت تاریخی شهر یزد انتقاد نموده و مسئولان شهری و میراث فرهنگی را بابت سکوت در مقابل این ویرانی مسئول دانستند.

اعتراض شدیدالحن نرگس آبیار، پرویز پرستویی و الناز شاکردوست به تخریب بافت تاریخی در یزد ، میراث یزد جوابگو باشد

خبرنگاران - نرگس آبیار در اعتراض به تخریب یک خانه قدیمی در بافت تاریخی یزد نوشت: هنوز هم بعد از اینکه شهر یزد به عنوان یک میراث جهانی در یونسکو ثبت شد، شاهد ویران شدن بافت تاریخی در این شهر و شهرهای دیگر استان یزد هستیم و ظاهرا میراث فرهنگی زورش به ویرانگران نمی رسد.

به تازگی در شهر شاهدیه یزد و روستای ابرندآباد که قدمتی بیش از هزار سال (دوران ساسانیان) دارد، خانه تاریخی دیگری خراب شده است. این خانه ها به پارکینگ و سرویس بهداشتی تبدیل می شوند و یا بخشی از خیابان های پهنی که شهرداری شاهدیه آرزوی آن را دارد.

بیشتر تپه های باستانی بخش ابرندآباد خاکبرداری و نابود شده است. به تازگی یکی از آنها به پارک بانوان تبدیل شده است.

روش جدید آن است که ویرانگران نیمه شب آب زیر خانه ها می اندازند و خانه خود به خود خراب می گردد. بارها تأکید نموده ام که بافت تاریخی در این روستا در حال نابودی است و متأسفانه کسی توجه ننموده است.

نرگس آبیار: عکس شماره دو متعلق به خانه ای است که آب زیر آن انداخته اند و عکس های دیگر متعلق به خانه ای در مجاورت آن که اگر میراث فرهنگی به داد آن نرسد تخریب می شوند

نرگس آبیار نوشته است: عکس شماره دو متعلق به خانه ای است که خراب شده و آب زیر آن انداخته اند و عکس های دیگر متعلق به خانه ای در مجاورت آن که اگر میراث فرهنگی به داد آن نرسد، تبدیل به خیابانی صاف می گردد و یا پارکینگ برای ماشین ها و سرویس بهداشتی برای آدم ها.

بخشی از ابرندآباد در فیلم سینمایی نفس به عنوان لوکیشن استفاده شده است. به زودی عکس های دیگری از این ویرانگری فرهنگی و سکوت شهرداری و میراث فرهنگی منتشر می گردد.

کارگردان سینمای کشورمان با انتشار تصاویر دیگری که در زیر می بینید نوشته است: خانه ای باقی مانده از بافت تاریخی روستای ابرندآباد که ویرانگران فرهنگ و تاریخ و سنت، روز گذشته در پی آن آب انداخته اند تا یکی دیگر از خانه های قدیمی فرو بریزد و شهرداری شاهدیه در سکوت نظاره کند و چندی بعد بنای بی هویتی در آن ساخته گردد.

الناز شاکردوست بازیگر آخرین فیلم نرگس آبیار نیز در واکنش به ویرانی بافت تاریخی شهر یزد در اینستاگرام نوشت: شهرداری یزد و میراث فرهنگی بابت سکوتشان در برابر این ویرانی فرهنگی باید به ملت و تاریخ ایران پاسخگو باشند.

اعتراض الناز شاکردوست به تخریب بافت تاریخی یزد

پرویز پرستویی نیز با انتشار تصاویر و مطلبی که نرگس آبیار منتشر نموده به این موضوع واکنش نشان داده است.

منبع: چمدان
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 443

به "اعتراض شدیدالحن نرگس آبیار، پرویز پرستویی و الناز شاکردوست به تخریب بافت تاریخی در یزد ، میراث یزد جوابگو باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض شدیدالحن نرگس آبیار، پرویز پرستویی و الناز شاکردوست به تخریب بافت تاریخی در یزد ، میراث یزد جوابگو باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید