10 موردی که در تایلند باید ببینید و انجام دهید

به گزارش مجله تار و سه تار، تایلند کشور گرمسیری مشهوری است که مکان های دیدنی بسیاری در آن وجود دارد. از مناظر طبیعی هیجان انگیز و بناهای یادبود گرفته تا تفریحات منحصر به فرد و سیر و سیاحت طوری که غیرممکن است بتوان همه این ها را در یک سفر تجربه کرد. از این رو، لیستی شامل 10 مورد از بهترین مکان ها را برایتان گردآوری نموده ایم تا در سفر به این کشور زیبا راهنمای تان باشیم. با خبرنگاران همراه باشید.

10 موردی که در تایلند باید ببینید و انجام دهید

با کارگزار تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید و بازار های بانکوک، سواحل پاتایا و پوکت را ببینید و از آرامش چیانگ مای لذت ببرید.

گراند پالاس و معبد WAT PRAKEAW

اگر فقط برای مدت کوتاهی در بانکوک توقف می کنید بدون شک گراند پالاس (کاخ بزرگ) و معبد WAT PRAKEAW دو جاذبه ای هستند که دیدنشان از واجبات است. گراند پالاس نقطه ای مشهور در این شهر است که قدمت ساخت آن به سال 1782 برمی گردد. این کاخ برای بیش از 150 سال میزبان خانواده سلطنتی تایلند و همچنین بارگاه سلطنتی و مقر اجرایی دولت بوده است. امروزه اما این مکان به طور عمده به عنوان جاذبه ای توریستی شناخته می گردد، با این حال هنوز هم برای مراسمات رسمی سلطنتی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع گراند پالاس قلب معنوی پادشاهی تایلند به شمار می رود. علاوه بر این، معبد WAT PRAKEAW که خود میزبان مجسمه بودای زمردی (مقدس ترین نماد مذهب بودایی در تایلند) است، درون محوطه این مجموعه قرار گرفته است.

آیوتایا

آیوتایا، پایتخت سابق تایلند تنها یک ساعت با ماشین از بانکوک فاصله دارد. این پایتخت قدیمی زمانی شهری پررونق و مرفه بود که اغلب معاملات تجاری تایلند در آن صورت می گرفت. آیوتایا تاجران و فرستاده های زیادی را از سراسر جهان جذب و روابط دیپلماتیک نزدیکی با کشورهایی همچون پرتغال، چین، ژاپن و فرانسه داشت. روزگاری هنر و فرهنگ در این شهر رونق گرفت، اما امروزه به صورت آشکارا با وجود تعداد زیادی بنای زیبا و تزئین شده، این مکان به مقصد توریستی محبوبی تبدیل شده است که گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. در بیش از 400 سال، آیوتایا از پایتخت پررونق تایلند، به خرابه ای غارت زده و به یغما رفته مبدل شد. ساکنین این شهر در سال 1762 میلادی توسط ارتش برمه ، مجبور به فرار و ترک شهر شدند.

پارک ملی KHAO YAI

پارک ملی KHAO YAI که در جولای سال 2005 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، با 300 کیلومتر مربع مساحت، سومین پارک ملی بزرگ کشور تایلند به شمار می رود. جنگل های انبوه و چمنزارهای این پارک، میزبان بیش از 3,000 گونه گیاهی، 320 گونه پرنده و حدود 66 نوع پستاندار مختلف است. پارک KHAO YAI به طور متوسط در محدوده 400 تا 1,000 متری از سطح دریا واقع شده و Khao Rom با 1,351 متر ارتفاع از سطح دریا مرتفع ترین نقطه آن است. این پارک همچنین میزبان چندین آبشار معروف از جمله آبشار Namtok Sarika، Heo Narok و Heo Suwat (مشهور شده توسط فیلم سینمایی ساحل محصول سال 2000 و کارگردانی دنی بویل با بازی لئوناردو دی کاپریو) است. بازدید از پارک ملی KHAO YAI برای هر دوستدار طبیعت واجب است.

جزایر SIMILAN پارک ملی دریایی

اگر در استان فانگ نگا سوار قایق های سریع شوید، تنها پس از 90 دقیقه به جزایر SIMILAN پارک ملی دریایی خواهید رسید. این جزایر به دلیل اینکه محلی مشهور برای غواصی است، هرساله هزاران گردشگر از جمله غواصان اسکوبا را به سوی خود جذب می نماید. SIMILAN به دلیل وجود آب هایی پر از ماهی های گرمسیری پرتکاپو و زندگی دریایی اطرافش یکی از بهترین نقاط جهان برای شنا کردن به شمار می رود. به طور معمول پارک دریایی خیلی توسعه یافته نیست و تنها از ماه نوامبر تا مه (فصول پرگردشگر) به روی گردشگران باز است و بقیه طول سال (فصل های موسمی) بسته می ماند. بنابراین اگر در سفر به تایلند قصد بازدید از این پارک را دارید، زمان مناسب را انتخاب کنید.

بازارهای شناور (فلوتینگ مارکتز)

بازارهای شناور بانکوک، از آن دست نقاطی است که احتمالا در هر راهنمای سفر و سایت مربوط به تایلند از آن نام برده می گردد. امروزه، پس از اینکه تجار توجه شان را معطوف افزایش محبوبیت بازار در میان گردشگران کردند، تمرکزشان از غذا به سمت مردم محلی سوق پیدا کرد تا به عنوان یک جاذبه توریستی عمل کند. با این حال، هنوز هم می توانید قایق های چوبی سنتی و رنگ و رو رفته ای را ببینید که پر از میوه های تازه گرمسیری، سبزیجات و غذاهای محلی تازه هستند. اگر نگرانی چندانی بابت چانه زدن با فروشندگان ندارید و فقط می خواهید از بازار دیدن کنید، در یکی از تورهای راهنمای قایقی شرکت کنید. ثبت نام این تورهای قایقی برای بیشتر بازارچه های محبوب در آژانس های گردشگری بانکوک امکان پذیر است.

بازدید از یک معبد

جدا از چشم اندازهای طبیعی وهیجان انگیز معمول به علاوه آب و هوای متنوع تایلند، هر منطقه این کشور، در نوع خودش زیبا و منحصر به فرد است. در کشوری همچون تایلند که دارای تاریخ غنی و اعتقادات مذهبی عمیق است، می توان معابد بودایی با طراحی زیبا و بناهای تاریخی و خرابه های باستانی بیشماری را در سرتاسر آن پیدا کرد. به طور طبیعی سفر به تایلند بدون دیدن دست کم یکی از معابد بومی و غرق شدن در محیط و زیبایی معنوی که هر کدام از آن ها ارایه می دهند، تکمیل نخواهد شد.

شرکت در تور آیلند هاپینگ (گردش جزیره به جزیره)

کشور تایلند دارای بیش از 8,000 کیلومتر خط ساحلی و هزاران جزیره گرمسیری است. بهترین راه برای گشت و گذار در این جزایر، اجاره قایق های بومی موسوم به لانگ تیل به همراه یک کاپیتان است. این قایق ها مختص ماهیگیری هستند و مسئله ای از بابت نشان دادن بهترین سواحل و خلیج ها به شما ندارند. همه کاری که باید انجام دهید، این است که از کاپیتان کشتی یا قایق بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. شاید یکی از بهترین نواحی که می توان دید و نوع زندگی گرمسیری جزیره ا که می توان تجربه کرد، در خلیج تایلند باشد که نوعی گردش کلاسیک بین جزایر کوه سامویی (Koh Samui)، کوه فانگان (Koh Phangan) و کوه تائو (Koh Tao) به شمار می رود. اگرچه این نقاط خیلی به هم نزدیک نیستند، اما هر جزیره سبک زندگی منحصر به فرد خودش را دارد.

تجربه یک جشنواره تایلندی

زمانی که برنامه سفر به تایلند می ریزید، بهتر است که آنالیز کنید که آیا جشنواره ای در جریان است یا نه. قابل توجه ترین جشنواره ها این کشور لوی کراتونگ (Loy Krathong) و Songkran هستند که در ماه نوامبر و آوریل برگزار می شوند. جشنواره یا فستیوال Songkran به عنوان جشن سال نوی تایلندی شناخته می گردد و گذشته از معانی معنوی عمیقی که دارد، این جشنواره نوعی آب بازی فراگیر است که برای چند روز و نهایت یک هفته در بعضی نقاط انجام می گردد. جشنواره لوی کراتونگ نیز کمی جدی تر است و به عنوان فستیوال نور شناخته می گردد. این مراسم تجربه زیبایی است که در آن، آسمان این کشور با نور صدها فانوس و کراتونگ (کلکی هایی ساخته شده از برگ موز) شناور درون آبراه ها و رودخانه ها روشن می گردد.

غواصی اسکوبا (غواصی با تجهیزات)

تایلند به عنوان کشوری مشهور برای شناکردن محسوب می گردد. این کشور توسط 2 پهنای آبی، احاطه شده است: دریای آندامان در سمت غربی و خلیج تایلند در سمت شرقی که نقطه ای عالی برای هر سطح از غواصان است. قبلا شنا نکرده اید؟ مسئله ای نیست! جزیره کوه تائو که در خلیج تایلند واقع شده، یکی از محبوب ترین نقاط جهان برای غواصان تازه وارد و مکانی عالی برای شنا کردن در آب های گرم، شفاف، آرام و پر از زندگی دریایی به شمار می رود. همچنین آب های عمیق دریای آندامان برای غواصان حرفه ای تر می تواند انتخابی بهتر باشد.

فیل سواری

اگرچه فیل سواری ممکن است در میان حامیان محیط زیست تفریح پرطرفداری نباشد، اما بدون شک یکی از مشهورترین فعالیت های تفریحی است که در کشور تایلند می توان انجام داد. به طور معمول فیل سواری بخشی از وحش گشت (سافاری) سنتی در جنگل و جزیره به شمار می رود و تقریبا در همه جای تایلند امکان این کار وجود دارد. این فعالیت دوست داشتنی در میان بچه ها و بزرگسالان پرطرفدار است چرا که اجازه می دهد با این مخلوقات شگفت انگیز در تعامل باشید. این یکی را به هیچ وجه از دست ندهید. منبع: placestoseeinyourlifetime

منبع: کجارو
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 628

به "10 موردی که در تایلند باید ببینید و انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 موردی که در تایلند باید ببینید و انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید