انتخاب پرده آشپزخانه مناسب

به گزارش مجله تار و سه تار، نکاتی در انتخاب پرده آشپزخانه مناسب از جمله مدل پرده رنگ پرده طرح پرده آشپزخانه و نحوه شست و شوی پرده های مختلف

انتخاب پرده آشپزخانه مناسب

سرویس دکوراسیون - آشپزخانه قلب خانه محسوب می گردد و خانم ها بیشتر وقتشان را در آن جا می گذرانند از این رو باید به زیبایی آن اهمیت داد.یکی از لوازم خانه که تاثیر زیادی بر زیبایی و هماهنگی آشپزخانه دارد، پرده است که در هنگام خرید و انتخاب آن باید دقت گردد.

انتخاب پارچه مناسب برای پرده آشپزخانه

مهم ترین نکته در خصوص پرده آشپزخونه انتخاب پارچه ای مناسب است که باید دارای رنگ ثابت و مقاوم در برابر نور باشد تا در اثر تابش نور خورشید تغییر رنگ ندهد و به اصطلاح بور نگردد. پارچه های نخی معمولا بهترین انتخاب برای پرده ها هستند چون پرده آشپزخونه بیشتر از پرده سایر جاها شسته می گردد و پارچه های نخی نیز در مقابل شستشو بسیار مقاوم هستند.

چند مدل پرده گیپور و نکات خرید آن + عکس

انتخاب رنگ مناسب پرده آشپزخانه

رنگ ها تاثیر بسزایی در کوچک یا عظیم نشان دادن فضا دارند پس سعی کنید دقت بیشتری در انتخاب رنگ داشته باشید. اگر آشپزخانه کوچک دارید بهتر است از رنگ های روشن بهره ببرید تا فضا عظیم تر به نظر بیاید. اگر میزان تابش نور خورشید به داخل آشپزخانه زیاد است بهتر است که از پارچه های تیره تر بهره ببرید تا میزان نور رو کنترل کنید. مهم ترین مساله درباره آشپزخانه تحریک اشتها است بنابراین در انتخاب رنگ پرده آشپزخانه باید سراغ رنگ های گرم مانند قرمز، زرد و نارنجی ملایم بروید. درواقع هر رنگی که یادآور مواد طبیعی باشند، برای آشپزخانه مناسب است به غیر از رنگ های سرد و خنثی که به طور کلی اشتهای افراد، ذوق و سلیقه آشپز را کور می نمایند. همچنین رنگ پرده آشپزخانه باید با لوازم خاص آن و دکوراسیونی که برایش تعریف شده همخوانی داشته باشد به خصوص رنگ کابینت های خانه که در انتخاب رنگ پرده بسیار مهم هستند.

طرح پارچه

با توجه دیوار های آشپزخونه خود طرح پارچه رو انتخاب کنید. اگر کاشی های طرح دار و شلوغ در آشپزخانه دارید بهتراست که پرده ساده برای این مکان طراحی کنید و برعکس پارچه های طرح دار روی دیوار های ساده بسیار زیباتر به نظر میایند.

نکاتی در خصوص انتخاب پرده مناسب

  • در خصوص رنگ و طرح پارچه خوب فکر کنید. پرده ها بسیار جلب نظر می نمایند و تاثیر زیادی روی اتاق شما خواهند داشت.
  • در خصوص مقدار پارچه مضایقه نکنید. سخاوتمندانه عمل کنید. پرده ها حداقل باید دو برابر عرض پنجره باشند. حتی اگر بیش تر مواقع آن ها را جمع نگه دارید.
  • همچنین پرده باید به اندازه کافی بلند باشد. اگر می خواهید شیک و زیبا به نظر برسد، آن را بلندتر انتخاب کنید تا روی زمین را بگیرد و اگر می خواهید تمیز جلوه کند، بهتر است تا نزدیک زمین باشد. اما هرگز نباید ارتفاع پرده بلندتر از این دو حالت باشد. پرده های خیلی کوتاه ناقص به نظر می رسند. بنابر این بهتر است پارچه را بلندتر انتخاب نموده و برای کوتاه تر شدن پایین پرده را تو بگذارید.
  • برای کنترل درجه حرارت و مقدار نور از پارچه های مناسب بهره ببرید. پارچه های کتان نور را از خود عبور می دهند و پوشش مناسبی برای گرم تر شدن اتاق در زمستان و خنک تر بودن آن در تابستان هستند. پوشش های ضخیم به دلیل جلوگیری از ورود نور، برای اتاق خواب ها مناسبند و برای آشپزخانه ها کاربردی ندارند.
  • در انتخاب میله پرده دقت کنید. گیره و میله پرده باید متناسب با پارچه باشند.
  • پارچه های سنگین تر مانند مخمل را باید روی میله های عظیم و حتی دکوری آویزان کرد در حالی که برای پرده های ابریشمی سبک و پارچه های نازک می توان از میله های ظریف تر استفاده کرد.
  • می گویند میله پرده باید با بقیه وسایل اتاق هماهنگ باشد پس در انتخاب آن ها دقت کنید. مثلا اگر جنس میز و جایگاه شما طلق شیشه ای است، میله پرده و اتصالات آن هم باید با آن هماهنگ باشد.
  • بست ها و سر میله های پرده ممکن است جزیی به نظر برسند اما وقتی روی میله قرار می گیرند، جلوه پرده را کامل می نمایند.

شستشوی پرده آشپزخانه

سعی کنید شستشوی پرده های ضخیم و آستردار رو در خونه انجام ندهید و آن را به خشکشویی ببرید. پرده ها رو با ماشین لباس شویی و با حرارت پایین بشورید و برای نرم شدن آن ها از نرم نماینده لباس بهره ببرید. به محض تمام شدن شستشو، پرده های نمدار رو روی میله پرده نصب کنید تا روی پرده چروک نیفتد.

منبع: setare.com
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: tar-3tar.ir شناسه مطلب: 1158

به "انتخاب پرده آشپزخانه مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب پرده آشپزخانه مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید